Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:03
Yes, eindelijk een nieuwe tv.
Meteen natuurlijk alle functies bekijken, aansluiten op het internet, m'n oude dolby surround setje aansluiten, je kent het.

Nu dacht ik dat alles werkte, stuit ik op het volgende.

Als ik gewoon tv kijk dan heb ik geluid via mijn dolby surround setje. Zodra ik echter een andere functie dan gewoon TV probeer stopt audio op de dolby surround er mee en krijg ik alleen geluid op de TV.

De TV (LG 42LM620s) staat via een netwerk kabeltje aangesloten op mijn router. Mijn laptop is draadloos aangesloten op de router. Beide hebben Plex geinstalleerd en ik kan via de TV gewoon m'n muziek/ foto's/ video's van m'n laptop bekijken.

M'n dolby surround set is aangesloten met SCART op de TV. Het beeld en geluid van de dolby surround set naar de TV werkt prima. Ook geluid van TV kan ik op mijn dolby surround horen. Andere functies kan ik echter niet beluisteren via de SCART.

Mijn vraag: Is het mogelijk om de audio van bijvoorbeeld PLEX of youtube wel over de scart te horen? Zo ja, hoe.

Hopelijk heb ik genoeg info gegeven en is het niet een te warrig verhaal.

Tnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoe kijk je TV, gewoon met de tuner in de TV, of met een losse settopbox? Heb je al eens gewoon gekeken in de handleiding?

edit: scratch that. Staat er gewoon niet.

Probeer inderdaad de optische uitgang als het mogelijk is. Ik kan ook niet echt een eenduidig beeld van je back panel krijgen, google geeft mij 2 verschillende.

1. Kan je digitaal aansluiten dmv optisch?
2. Zo nee, kan je dan even een simpele foto posten van je backpanel?

[ Voor 57% gewijzigd door LiquidT_NL op 21-03-2013 17:45 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gebruik de digitale audio uit van je tv (waarschijnlijk in de vorm van een optische TOSlink) en prik die in je surround set?

SCART is zo 1997.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 21-03-2013 17:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:03
Helaas geen optische aansluiting op m'n surround. Die is uit 1878.
Geen andere mogelijkheid? Ik kan natuurlijk altijd aansluiten via jack/tulp plug maar dat gaat helaas niet automatisch.

EDIT:
M'n surround heeft een SCART, antenne en Coax, tulp (rood/wit/geel), koptelefoon en 6 speaker aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p50/phatpharma/Sony%20home%20theatre/DSCF1602.jpg

m'n TV heeft
3x usb
4x hdmi
headphone
optical out
sattelite
tulp rood wit geel en component
rgb (een wazige aansluiting met een kabeltje voor scart)
audio (RGB/HDMI-PC) deze lijkt op een jack aansluiting. Ik heb geen idee waar deze voor is, misschien audio in voor aansluiten als monitor?
RGB PC
LAN.

het gaat mij er om dat automatisch het geluid van wat er op de tv speelt over de surround komt. Als dat niet mogelijk is dan gebruik ik gewoon de audio in van m'n surround set.

[ Voor 66% gewijzigd door frankjawel op 22-03-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00
Optisch naar coax omvormer... Jack naar tulp werkt niet... Je moet je surround nl. Vol open zetten om iets te horen... Beste optie is gewoon een receiver er tussen zetten...

[ Voor 4% gewijzigd door Paultje3181 op 29-03-2013 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:57

FeaR

In GoT we trust

Zoals ik het zie heeft die 5.1 geen Coaxiale ingang, alleen "coax" voor de antenne maar dat is wat anders.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Leuk dat lijstje van aansluitingen op de TV, maar er staat niet bij of het in/out is. Als je nog een tulp out hebt gaat het wel, dan kan je die aansluiten op je AUDIO IN van je surround setje. Maar goed, jouw "surround set" is neem ik aan een kant en klaar ding geweest: speakers, versterkertje en waarschijnlijk DVD speler in 1 pakket?

Die dingen gaan tegenwoordig inderdaad een beetje bokken met de nieuwere aansluitingen. Je kan een andere receiver proberen op te pikken, maar die speakers zullen ook niet geweldig zijn. Hoe dan ook ben je met een andere receiver geholpen. Ik zou zelf overwegen alles te vervangen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1