Random freezing met nieuwe moederbord, CPU en RAM

Pagina: 1
Acties:

• TwinFrozr
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Zoals de titel al beschrijft, heeft mijn systeem last van random freezes. Ik heb begin deze maand mijn systeem geupgraded van dit:

ASUS P5G41T-M
Intel Core2 Quad Q8300
Adata 8GB 1333 RAM

naar dit:

ASRock 970 Extreme3
AMD FX-6300
Corsair Vengeance 8GB 1600 RAM
(De voeding, harde schijven etc. zijn hetzelfde gebleven)

Ik had nooit freeze problemen op mijn andere systeem, maar dus wel op dit systeem met gloednieuwe componenten. Ik dacht dat dit aan het geheugen lag, maar zelfs met het nieuwe Corsair Vengeance geheugen blijft het probleem aanhouden. De freezes zijn erg random, soms 3 dagen niet en dan opeens weer wel. Het freezen is nog nooit voorgekomen terwijl ik Battlefield 3 of een andere CPU/GPU intensieve game speel. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

TwinFrozr schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:57:

(De voeding, harde schijven etc. zijn hetzelfde gebleven)
Da's mooi maar vermeldt toch maar even over welke andere componenten wij het dan hebben.....

Heb je het os opnieuw geïnstalleerd? Alle (nieuwste) drivers geïnstalleerd? Bios update nodig?
Et cetera, dus graag wat meer info. Wat gebeurt er? Bsod of CTD?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 07:15 ]

• TwinFrozr
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:09:
[...]

Da's mooi maar vermeldt toch maar even over welke andere componenten wij het dan hebben.....

Heb je het os opnieuw geïnstalleerd? Alle (nieuwste) drivers geïnstalleerd? Bios update nodig?
Et cetera, dus graag wat meer info. Wat gebeurt er? Bsod of CTD?
OCZ ZS Series 750W PSU
Seagate Barracuda 360GB HDD
Nexus 120mm Blue LED Fans
Cooler Master Elite 334U Case

Ik heb het OS opnieuw geinstalleerd op de andere partitie van mijn schijf, heb dus nu eigenlijk een dual boot want op de D: partitie staat de andere windows versie van voor de upgrade. Ik deed dit omdat ik anders al mijn data kwijt zal raken die op die partitie staat, die aanzienlijk groter is dan de andere partitie. Ik heb geen externe HDD om op de backuppen dus moest het maar zo. Kan het daar door komen?

BIOS is geupdate naar de laatste versie en alle oude drivers zijn eraf d.m.v. DriverSweeper. Ik krijg geen BSOD maar de PC muis en alles freezt, ik kan niets meer doen behalve de uitknop 5 seconden ingedrukt houden en rebooten.

Verwijderd

Een nachtje Memtest86+ lijkt me ook wel een must om het één-en-ander uit te sluiten.