Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tablet voor school

Pagina: 1
Acties:

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 09:46
Ik zoek een tablet voor het gebruik op school (met dock), ik ga er vooral veel aantekeningen op maken en dingen op internet opzoeken. Ook zal ik er af en toe wel eens een spelletje op doen of een filmpje op youtube kijken.

Ik heb gekozen voor een tablet ipv een laptop door wellicht een goedkopere prijs, is lichter en ook handig door het touchscreen.

Het liefst wil ik hem zo goedkoop mogelijk :P

Deze opties ben ik tegengekomen

- pricewatch: Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Zwart (met dock op marktplaats €199)

- pricewatch: Asus Transformer Pad 300T WiFi 16GB Zwart

- asus transformer tf300t

- pricewatch: Asus Transformer Pad 16GB Brons

Het maximale bedrag inclusief dock is ongeveer rond de €400

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
Je kan beter de TF300 nemen dan de TF101, de TF101 is al een behoorlijke tijd uit. Ik heb zelf de TF200 en die zou goed werken voor de eisen die jij er aan stelt. Ik denk dat de TF300 dit ook doet want dit is praktisch dezelfde tablet alleen de processor is iets lager geklokt begreep ik en het materiaal is wat minder chique. De tab weet ik niet heel veel van maar ik vraag me af wat voor dock daar bij zit dan, want volgensmij biedt samsung standaard geen dock? Dan zou de beste keus de TF300 zijn (en misschien even kijken wat de TF200 nu kost).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Is een [url="iRVKViYGBjBuZp6SFZBTXJCa7JaZU5JaVKxkVa1kbGoJonJBskoWepZA3bkgjUqGJnoGSrW1tQA"]netbook / compacte[/url] laptop geen betere keuze?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Quad schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:59:
Is een [url="iRVKViYGBjBuZp6SFZBTXJCa7JaZU5JaVKxkVa1kbGoJonJBskoWepZA3bkgjUqGJnoGSrW1tQA"]netbook / compacte[/url] laptop geen betere keuze?
Voor een primair school ding lijkt me dat ook een stuk handiger. Dan kan je er ook nog eens goed Word files mee editten bijvoorbeeld.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29
Ik moet persoonlijk toegeven:

Ik had zelf een netbook voor school, maar ben overgestapt op een tablet (Asus TF700). Top apparaat en lekker om mee te werken, maar er zijn twee dingen die mij tegen het been stoten:

1. Geen goede tekstverwerker. Er zijn er duizenden, maar ik zit nog steeds op Microsoft Office te wachten.
2. Niet lekker multitasken zoals op windows (geen 2 schermen naast elkaar open e.d.)

• Redmonkey92
Ik heb thuis nu zelf ook een netbook van Asus een Eee PC Seashell series. Maar die is zo rete traag dat is niet normaal. Het opstarten duurt 5 minuten, openen van word of excel ben je ook zo 5 minuten kwijt en laat staan het internetten.

@CuBras is er geen enkele tekstverwerker waar je fatsoenlijk met word of excel kunt werken?

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Afgezien van prijs en beschikbaarheid, lijkt me de Surface Pro ook een geschikte kandidaat. Ik lees er in ieder geval erg goede dingen over. Het grote voordeel is dat je direct met office werkt.

wild mutant space hamsters

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Redmonkey92 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:20:
@CuBras is er geen enkele tekstverwerker waar je fatsoenlijk met word of excel kunt werken?
Simpelweg, nee. Je zult echt een desktop OS daarvoor moeten hebben. Nergens kom je ook maar in de buurt van het gebruiksgemak van een volledig office pakket. Daarom ook mijn advies om toch echt een netbook te overwegen, er zijn ook snellere modellen van.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Of een WindowsRT tablet. Daar zit gelijk Word en Excel in :)

Alleen de prijs is hoger dan 400 euro.

What a fine day for Science! | Specs

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Deze is iets duurder dan aangegeven maar geeft wel alles wat je zoekt. En er zit een volledige tekstverwerker in. Anders kan je zo naar de Mediamarkt of Mycom lopen om het ding te testen. Ik vind het zeer prettig werken.

pricewatch: Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart

• Redmonkey92
Ik ben hem al meerdere malen tegen gekomen maar is veel te duur voor mij. Eigenlijk is €400 al behoorlijk prijzig maar is nog te overzien.

Wat zouden jullie aanraden voor netbook dan?

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29
Wat ik zo 1-2-3 tegenkom is deze:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E135 (NZV67MH)

Deze is redelijk rap (7200 rpm HDD met 500 gb, 1,7 Ghz processor, 4GB DDR3) Ik weet alleen niet of de GPU echt "state of the art" is, maar ik verwacht niet dat je games erop gaat draaien.

2 mogelijk minpuntjes:

Hij is iets duurder dan 400 euro (426 voor verzenden) en hij draait W8 Pro. W8 is in mijn optiek leuk, maar niet als je geen touchscreen hebt.

Je zou eventueel ook nog bij de plaatselijke BCC, Block, MyCom, Saturn, Media Markt e.d. binnenstappen en kijken wat ze daar nog hebben staan.
Het segment 'netbook' gaat er namelijk langzaam aan uit.

Ik zie nu net dat het een volwaardige laptop is ... Ik snap niet waarom er geen lampje ging branden dat dit geen netbookje was .... excuus!

Mocht je toch liever voor een tablet gaan + toetsenbord, dan sta je natuurlijk daarin vrij C=

[ Voor 13% gewijzigd door CuBras op 21-03-2013 21:26 ]

Pagina: 1