Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Beste tweakers,

zo langzaamaan begint mijn notebook het te begeven. ter vervanging wil ik een tablet kopen. Android is duidelijk, en aangezien ik al jaren Asus laptops met tevredenheid gebruik, is mijn oog gevallen op bovenstaande tablets. 10 inch staat ook vast.

Het tablet zal gebruikt worden voor met name browsen, Twitter/nieuws apps die ik ook al op mijn Android telefoon gebruik, en af en toe een filmpje. budget is eigenlijk top 300 euro.

ik kan totaal niet omgaan met het kleine touch keyboard op mijn telefoon. Het moet dus mogelijk zijn om keyboard en muis aan te sluiten, maar dit zou gewoon via Bluetooth moeten kunnen.

Ik heb 2 vragen:
- er zijn weinig verschillen tussen de 2 genoemde tablets. De memo heeft een mini USB, en is net uit. Is het daarom aan te raden deze te nemen, omdat er wellicht meer/langer ondersteuning zal zijn? Of juist dan de transformer, aangezien die lijn erg bekend is. Welke van de 2 zou jij kiezen?
- nu kopen of nog even een paar weekjes wachten op aanbiedingen? Is het logisch te verwachten dat de t300 in prijs zal dalen aangezien ie ouder is en er een opvolger is? Of verwacht je dat 285-300 voor deze specs het minimum zal zijn?

alvast bedankt!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Als de mini usb voor laden is, is dat handig met alle andere laders die je hebt. Heb hier een tab 10.1 met afwijkende lader, moet die altijd meeslepen als ik de tablet ergens meeneem plus een lader voor mijn GSM. Zou niet nodig zijn als beide dezelfde connector hadden.

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Inderdaad, dat leek mij ook één van de echte voordelen.

Ik las gisteren dat er met de transformer serie ook veel klachten zijn over gebroken schermen. Wellicht dat dit in de Memo ook verbeterd is. Ik wacht nog even af, maar neig nu toch naar de Memo.

bedankt voor je reactie!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48
ik zie geen 10" memopad?
http://www.asus.com/Tablets_Mobile/ASUS_MeMO_Pad/#overview

Dat zou de keuze een stuk makkelijker maken :)

edit:
ah, die noemen ze memo smart 10:
http://www.asus.com/Tablets_Mobile/ASUS_MeMO_Pad_Smart_10/

[ Voor 29% gewijzigd door SlaadjeBla op 22-03-2013 14:11 ]

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hij heeft het zelf al ontdekt ondertussen :+ .

[ Voor 91% gewijzigd door SemperEgo op 22-03-2013 14:18 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
swhnld schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:42:
Als de mini usb voor laden is, is dat handig met alle andere laders die je hebt. Heb hier een tab 10.1 met afwijkende lader, moet die altijd meeslepen als ik de tablet ergens meeneem plus een lader voor mijn GSM. Zou niet nodig zijn als beide dezelfde connector hadden.
Ik zou wel nagaan of dit echt een nadeel. Mij boeit het weinig, Sowieso hoef ik enkel het kabeltje van mijn TF300T mee te nemen, en gebruik ik gewoon universele USB stroomadapters waarbij ik meestal die van de ASUS meeneem.

Daarnaast laadt de TF300T met 15V, waardoor hij echt binnen een uur ofzo alweer vol is. Dit zijn wel zaken om te overwegen. En als je met dock van plan was te halen zit daar meteen nog wat extra uren charge in en een USB host adapter (ik word persoonlijk niet zo vrolijk van de meeste usb host adapters, omdat je de tablet niet altijd fijn kan neerzetten met een plug er in.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1