Vervanger voor WD1600BEVS

Pagina: 1
Acties:

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 17:48
Hallo,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor deze harde schijf:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v48/Panzerhaubitze/HardeschijfWDScorpio1_zps77c45a71.jpg

Ik ben niet zo thuis in deze materie, de vervangende schijf moet 1 op 1 over te zetten zijn.

Zou iemand mij een harde schijf kunnen linken?

Bij voorbaat hartelijk dank!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
Kies een willekeurige SATA (Serial ATA) schijf uit welke groter is dan 160GB (GigaByte).
één op één overzetten zul je met software moeten doen. Daarna zul je de partitie groter moeten maken wanneer het een opstartschijf betreft.
Is het geen opstartschijf, dan kun je gewoon de schijf erbij zetten. De data kopieren naar de nieuwe (na format) en dan de oude eruit halen.
Wel moet je kijken of de drive letter hetzelfde is in Windows, dan zul je ook geen problemen hebben met installaties.

Nogmaals, is Windows op die schijf gezet, dan zul je een image moeten maken en overzetten. Hier is software voor.

Zie hier:
http://tweakers.net/categ...WhgAFSfm1gB5JgagIBSbW0tAA

Staan een aantal 160GB schijven bij, maar je bent een dief van eigen portemonnee als je die ook aanschaft. Voordeel is wel dat je geen partities hoeft te vergroten.
Maar zelf zou ik liggende aan het budget voor een groter model gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 21-03-2013 14:02 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Kapot, zo werkt het hier niet helemaal op GoT. Je mag best een vraag stellen wat het beste is om te kopen, maar heb dan eerst zelf ook wat onderzoek gedaan. De pricewatch heeft genoeg mogelijkheden om selecties te maken.

Ga in iedergeval na wat voor hardeschijf je precies hebt. Daarnaast is het wel handig om aan te geven waar de hardeschijf uit is gekomen en waarvoor deze diende. Ik zou zeggen pas de Topic Start nog even aan met wat extra informatie en ga zelf ook even op onderzoek uit.

Verder staat dit topic niet onder het juiste subforum, voor koopaanvragen moet je in het Componenten AankoopAdvies (CAA) subforum zijn. Daarom een kleine verhuizing.

Lees deze ook nog even door: CAA beleid

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 21-03-2013 14:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Kapot
Sorry voor de onduidelijkheid, deze schijf is kapot, ik zoet dus een schijf die hetzelfde is kwa aansluitingen en dat bedoel ik dus met 1 op 1 overzetten, data beschouw ik toch al als verloren.

Ik heb te weinig kennis van harde schijven om te te kunnen weten of elke 2,5" dezelfde aansluiting heeft als deze.....

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Een aantal harde schijven die voldoen: Klik

• Kapot
Dankjewel Basz0r en alle anderen, ik ga er 1 uitzoeken, het is dus een SATA 300 of 600 aansluiting naar ik begrijp?
Pagina: 1