Ik heb een formulier waar in in een input=text de datum 22-03-2013 neerzet. De bedoeling is dat deze vervolgens weggeschreven wordt als 2013-03-22 in mysql. Echter, hij schrijft het weg als 1970-01-01.
Het wordt weggeschreven, dus dat is niet het probleem. Maar hij herkent d-m-Y niet als datum, waardoor er een false wordt meegegeven en 1970-01-01 wordt weggeschreven. Zover ben ik al. Maar hoe ik vervolgens er voor zorg dat deze wel herkend wordt zou ik echt niet weten en ik heb helaas ook te weinig clues om verder te googlen.
Ik heb al vanalles gezocht: php Y-m-d to d-m-Y, date_format etc, maar ik kom er gewoon echt niet uit.
Het omgekeerde lukt me wel, maar waarom dit niet lukt?
Ik weet dat het een basis-iets is, maar ik kan het gewoon niet vinden...
PHP:
1
2
3
4
| $originalDate = "_POST[Datum]"; $datum = date("Y-m-d", strtotime($originalDate)); $sql="INSERT INTO route (Datum) VALUES ('$datum')"; |
Het wordt weggeschreven, dus dat is niet het probleem. Maar hij herkent d-m-Y niet als datum, waardoor er een false wordt meegegeven en 1970-01-01 wordt weggeschreven. Zover ben ik al. Maar hoe ik vervolgens er voor zorg dat deze wel herkend wordt zou ik echt niet weten en ik heb helaas ook te weinig clues om verder te googlen.
Ik heb al vanalles gezocht: php Y-m-d to d-m-Y, date_format etc, maar ik kom er gewoon echt niet uit.
Het omgekeerde lukt me wel, maar waarom dit niet lukt?
Ik weet dat het een basis-iets is, maar ik kan het gewoon niet vinden...