wel ik vroeg me eigenlijk af , wat zijn nu eigenlijk de echte verschillen tussen de verschillende distro's
1) de kernel is bij allemaal dezelfde (+- toch)
2) elke distro heeft een eigen systeem voor software te installeren! kan men die ook in andere gebruiken?
nu is mijn vraag, indien ik nen kernel afhaal
en installeer en dan via internet alleen de software die ik wil installeer --> gaat dat?
kan ik dan ook verschillende programma's afhalen van andere distro's en installeren
ik heb ook eens ergens gelezen dan de kernel van mandrake gecompileerd is voor nen 586 en al de andere voor nen 386 , dat betekend dat je die mandrake pas vanaf nen pentium kan draaien, maar wel sneller. kan ik die kernel indien ik die afhaal ook compilen voor nen 586.
ik heb mandrake 7.2 nu , die is wel goed enzo, maar der staat toch wel iets teveel onzin en het commando finger is niet geinstalleerd (of toch nie waar het normaal staat)
nu ik een zelf dus een linux systeempje maken, met xfree op, maar niet via een distro
indien dat niet gaat welke distro raden jullie me dan aan.
welke vinden jullie het beste, het snelste?
oh ja, dit is mijn systeem:
Dual P3 800 (100 mhz)
512 MB ram (100 mhz)
linux partitie komt op een ide schijf staan (2,3 giga)
Matrox G400 Max
1) de kernel is bij allemaal dezelfde (+- toch)
2) elke distro heeft een eigen systeem voor software te installeren! kan men die ook in andere gebruiken?
nu is mijn vraag, indien ik nen kernel afhaal
en installeer en dan via internet alleen de software die ik wil installeer --> gaat dat?
kan ik dan ook verschillende programma's afhalen van andere distro's en installeren
ik heb ook eens ergens gelezen dan de kernel van mandrake gecompileerd is voor nen 586 en al de andere voor nen 386 , dat betekend dat je die mandrake pas vanaf nen pentium kan draaien, maar wel sneller. kan ik die kernel indien ik die afhaal ook compilen voor nen 586.
ik heb mandrake 7.2 nu , die is wel goed enzo, maar der staat toch wel iets teveel onzin en het commando finger is niet geinstalleerd (of toch nie waar het normaal staat)
nu ik een zelf dus een linux systeempje maken, met xfree op, maar niet via een distro
indien dat niet gaat welke distro raden jullie me dan aan.
welke vinden jullie het beste, het snelste?
oh ja, dit is mijn systeem:
Dual P3 800 (100 mhz)
512 MB ram (100 mhz)
linux partitie komt op een ide schijf staan (2,3 giga)
Matrox G400 Max
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.