Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hé iedereen, ik ben net nieuw geregistreerd maar volg Tweakers al een aantal jaar, ik heb maar eens besloten mijn vraag bij jullie neer te leggen.

April 2011 heb ik een abonnement genomen samen met een Xperia Play.
Deze telefoon was toentertijd wel leuk voor mij omdat ik vaak handheld gamede (PSP/DS), dit heeft ook zeker mij goed geholpen want ik kon een hoop emulators gebruiken en het was echt een tof moment.

anderhalf jaar later, speelde ik al een lange tijd geen handheld games meer en heb ik eigenlijk alle emulators wel 100% gebruikt. Dus ik ben er wel op uitgekeken. Dat en natuurlijk de telefoon is oud, wat ervoor zorgt dat de telefoon soms enorm traag is, de batterij is ook slechter geworden, nu gaat hij maar ongeveer 6 uur mee als ik af en toe een berichtje lees, wat betekent dat ik het beeld op zijn laagste qua helderheid moet houden en hem telkens aan de oplader moet zetten.

Ik heb dus een iPhone 4, tweedehands gekocht via marktplaats. Dit vond ik in het begin reuze fijn want de telefoon was een stuk sneller dan de Play, maar nu een half jaar later, mis ik Android best wel.
IOS voelt wel fijn maar het heeft toch een stukje gemakkelijkheid (video's overzetten per USB, films kijken in een hoekje van je scherm terwijl je andere dingen aan het doen bent etc.) wat ik mis van Android, natuurlijk had Android al die technologie toentertijd niet met de Play.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat is een goed instapmodel? Ik heb al een beetje rond gekeken en vind de meeste HTC telefoons niet mooi (behalve de HTC One, wauwie :D) en de S3 ziet er goedkoop uit IMO.

Hoeft niet perse een high-end model te zijn, en niet al te prijzig graag :)
Mijn ideale grootte zal ongeveer 4,6inch zijn. qua beeldschermgrootte.

Kunnen jullie jullie ervaringen kwijt in dit bericht en nadrukken welke telefoons jullie hebben?

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:13
Als je niet al te prijzig wilt maar wel een goede telefoon dan kun je bijvoorbeeld kijken naar de Sony Xperia P of de HTC One S. Verder is qua quadcore de LG Optimus 4x een optie? Maar wat we verder nodig hebben is:

- Wat is ongeveer je budget? Niet al te prijzig is nogal een ruim begrip.
- Wil je een nieuw toestel of is tweedehands een optie?
- Vind je enkel het beeldscherm belangrijk? Ben je een specgeek (Wil je persé een quadcore)? Is de accu of camera een ding voor je?

Zoals je zelf ook wel weet, de keuze is weer reuze.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:51

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats je topic even naar het juiste forumdeel, Mobile Aankoopadviesforum omdat het een aankoopadvies betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Mithson
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 21:25
Ik raad je aan om de LG Optimus 4x HD te kopen. Een vriend van mij heeft er ook een, en ik hoewel ik het niet had verwacht is het echt een super telefoon! Het beeldscherm is gewoon heel mooi en helder, nooit haperingen in de interface of in games en de accu gaat ook nog eens lang mee. Hij heeft meestal nog rond de 40% als de dag voorbij is.
Veel mensen zijn bang om een LG te kopen, maar met de 4x HD is echt niks mis.

Verwijderd

Topicstarter
soskes schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:13:
Als je niet al te prijzig wilt maar wel een goede telefoon dan kun je bijvoorbeeld kijken naar de Sony Xperia P of de HTC One S. Verder is qua quadcore de LG Optimus 4x een optie? Maar wat we verder nodig hebben is:

- Wat is ongeveer je budget? Niet al te prijzig is nogal een ruim begrip.
- Wil je een nieuw toestel of is tweedehands een optie?
- Vind je enkel het beeldscherm belangrijk? Ben je een specgeek (Wil je persé een quadcore)? Is de accu of camera een ding voor je?

Zoals je zelf ook wel weet, de keuze is weer reuze.
- Ongeveer 400 euro nieuw, give or take 50 euro?
- Tweedehands mag zeker, al moet het natuurlijk wel één zonder krassen zijn :).
- Het beeldscherm moet scherp en helder kunnen ongeveer 4,7 inch, verder vind ik een goede camera wel leuk maar die hoeft niet extreem goed te zijn en de telefoon moet de algemene game van tegenwoordig (subway surfers, temple run) vloeiend kunnen draaien.

Specs verder is afhankelijk van hoe goed het uitpakt. De Play had 512mb ram en een single core processor en neem aan dat de telefoons tegenwoordig al sowieso veel beter presteren.
Mithson schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:44:
Ik raad je aan om de LG Optimus 4x HD te kopen. Een vriend van mij heeft er ook een, en ik hoewel ik het niet had verwacht is het echt een super telefoon! Het beeldscherm is gewoon heel mooi en helder, nooit haperingen in de interface of in games en de accu gaat ook nog eens lang mee. Hij heeft meestal nog rond de 40% als de dag voorbij is.
Veel mensen zijn bang om een LG te kopen, maar met de 4x HD is echt niks mis.
Ik heb ook goed zitten kijken naar de LG Optimus 4x HD maar heb toch best wel mijn twijfels, vond het model een beetje te groot uitpakken al is het scherm eigenlijk niet zo groot. :( Hoe draait dat toestel de games van tegenwoordig, is het een beetje een gemiddeld beestje of stottert hij bij sommige programma's?

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:13
En de HTC One X? Is nu momenteel al flink in prijs gezakt. Tweedehands zijn er ook genoeg te vinden. Ik heb zelf heel veel plezier hiervan gehad. En hij is voorlopig zeker wel futureproof. T.o.v. bijvoorbeeld de Samsung S3 vond ik de camera wat belabberd. Maar qua prijs / kwaliteit verhouding goed. Let wel; mocht je tweedehands gaan zoeken dan moet je kijken naar een latere batch i.v.m. eerdere problemen bij Wi-Fi.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En wat dacht je van de Sony Xperia SP:
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie

Binnenkort verkrijgbaar

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
soskes schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:54:
En de HTC One X? Is nu momenteel al flink in prijs gezakt. Tweedehands zijn er ook genoeg te vinden. Ik heb zelf heel veel plezier hiervan gehad. En hij is voorlopig zeker wel futureproof. T.o.v. bijvoorbeeld de Samsung S3 vond ik de camera wat belabberd. Maar qua prijs / kwaliteit verhouding goed. Let wel; mocht je tweedehands gaan zoeken dan moet je kijken naar een latere batch i.v.m. eerdere problemen bij Wi-Fi.
Ik vind het design van de HTC telefoons (behalve de HTC One) allemaal wat te rond, niets voor mij, maar bedankt voor je advies alsnog hoor het is vast wel een goede telefoon!
Humma Kavula schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:59:
En wat dacht je van de Sony Xperia SP:
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie

Binnenkort verkrijgbaar
Damn even snel bekeken en wat ziet die er netjes uit!
Fysieke camera knop ook!
Eerlijk gezegd denk ik dat mijn zoektocht wel klaar is, tenzij iemand nog een andere telefoon weet.
Goede prijs ook trouwens, bedankt!

• Mithson
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:22:

[...]

Ik heb ook goed zitten kijken naar de LG Optimus 4x HD maar heb toch best wel mijn twijfels, vond het model een beetje te groot uitpakken al is het scherm eigenlijk niet zo groot. :( Hoe draait dat toestel de games van tegenwoordig, is het een beetje een gemiddeld beestje of stottert hij bij sommige programma's?
Hij stottert totaal niet, niet eens een beetje.. Elke App die hij opstart start meteen en nooit vastlopers.
Over de grootte, even ter vergelijking:

Sony Xperia Play 4"
Dimensions 119 x 62 x 16 mm (4.69 x 2.44 x 0.63 in)
Weight 175 g (6.17 oz)

LG Optimus 4X HD 4,7"
Dimensions 132.4 x 68.1 x 8.9 mm (5.21 x 2.68 x 0.35 in)
Weight 133 g (4.69 oz)

HTC One X 4,7"
Dimensions 134.4 x 69.9 x 8.9 mm (5.29 x 2.75 x 0.35 in)
Weight 130 g (4.59 oz)

Xperia SP 4,6"
Dimensions 130.6 x 67.1 x 10 mm (5.14 x 2.64 x 0.39 in)
Weight 155 g (5.47 oz)

Galaxy SIII 4,8"
Dimensions 136.6 x 70.6 x 8.6 mm (5.38 x 2.78 x 0.34 in)
Weight 133 g (4.69 oz)

Vergeleken met andere Smartphones dus niet erg groot.
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:11:
[...]

Damn even snel bekeken en wat ziet die er netjes uit!
Fysieke camera knop ook!
Eerlijk gezegd denk ik dat mijn zoektocht wel klaar is, tenzij iemand nog een andere telefoon weet.
Goede prijs ook trouwens, bedankt!
Zeker een mooie telefoon, komt helaas pas in de zomer uit... Mocht je genoeg geduld hebben om daarop te kunnen wachten lijkt me dat een verstandige keuze, maar anders zou ik voor een 4X HD gaan;)

edit:
Oh sorry, lees nu dat de Xperia SP al voor de zomer uitkomt
Beide telefoons moeten voor de zomer wereldwijd uitkomen, ook in Nederland. De Xperia SP krijgt als adviesprijs 399 euro, de Xperia L moet 279 euro gaan kosten. De daadwerkelijke winkelprijzen liggen veelal tientjes lager dan de adviesprijs van een fabrikant.

[ Voor 12% gewijzigd door Mithson op 21-03-2013 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mithson schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:01:
[...]

Hij stottert totaal niet, niet eens een beetje.. Elke App die hij opstart start meteen en nooit vastlopers.
Over de grootte, even ter vergelijking:

Sony Xperia Play 4"
Dimensions 119 x 62 x 16 mm (4.69 x 2.44 x 0.63 in)
Weight 175 g (6.17 oz)

LG Optimus 4X HD 4,7"
Dimensions 132.4 x 68.1 x 8.9 mm (5.21 x 2.68 x 0.35 in)
Weight 133 g (4.69 oz)

HTC One X 4,7"
Dimensions 134.4 x 69.9 x 8.9 mm (5.29 x 2.75 x 0.35 in)
Weight 130 g (4.59 oz)

Xperia SP 4,6"
Dimensions 130.6 x 67.1 x 10 mm (5.14 x 2.64 x 0.39 in)
Weight 155 g (5.47 oz)

Galaxy SIII 4,8"
Dimensions 136.6 x 70.6 x 8.6 mm (5.38 x 2.78 x 0.34 in)
Weight 133 g (4.69 oz)

Vergeleken met andere Smartphones dus niet erg groot.

[...]

Zeker een mooie telefoon, komt helaas pas in de zomer uit... Mocht je genoeg geduld hebben om daarop te kunnen wachten lijkt me dat een verstandige keuze, maar anders zou ik voor een 4X HD gaan;)

edit:
Oh sorry, lees nu dat de Xperia SP al voor de zomer uitkomt

[...]
Bedankt voor de reactie. Je doet me toch erg denken aan het kopen van de Optimus 4x HD :D
Het is alleen lastig want ik vind die Sony telefoon wel erg mooi.

Hoe zit het überhaupt met het bekijken van films? Ik zag bij de SIII van een vriend dat je films als 1/8ste van het scherm kan laten zien en slepen door het scherm terwijl het op de voorgrond blijft en je gewoon andere dingen kan doen samen met films kijken. Is dit ook zo bij andere Android phones of is dit een feature van Samsung?

Verder denk ik inderdaad dat ik wacht totdat de Xperia SP er is, dan leg ik die en de Optimus 4x HD wel naast elkaar en wie weet kies ik alsnog voor de Optimus, dank je wel!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als je keuze tussen de LG 4xHD en Xperia SP gaat dan zou ik maar even wachten op de SP ;)
Niet dat de LG slecht is maar hij is al even op de markt en ik ken de ondersteuning van LG niet zo goed maar sony houdt zich aan de google richtlijnen en is door custom rom site XDA uitgeroepen tot fabrikant van het jaar 2012 vanwege hun goede support.

Sony heeft ook mini apps die je "over" je homescreen kan slepen en gebruiken. Ik heb nu de Xperia Z en daar zit ( nog ) geen mini videoplayer in maar die komt vast nog wel aangezien er steeds nieuwe mini apps komen in de market.

Succes met je keuze.

Wear Sunscreen!

Pagina: 1