MBA + wireless keyboard & magic trackpad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-07 07:34
Hoi allen!

Ik heb nu sinds een 7-tal maanden een macbook air 13 inch. Heel leuk toestel, en daarom wil ik mijn bureau ook 'geschikt' maken om 'm wat vaker te gebruiken. Ik bezit dus over een full hd 23 inch monitor die met DVI gekoppeld is aan m'n game pc.

Ik wou graag een laptop standaard kopen om m'n air naast m'n monitor te plaatsen. Uiteraard ook het wireless keyboard en de magic trackpad (volgens reviews handiger dan de magic mouse - is dit zo volgens jullie?).

M'n monitor (dell u2311h) heeft één DVI-ingang, is reeds in gebruik. Er is echter ook een VGA-ingang aanwezig, wat ik dus zou gaan gebruiken voor m'n MBA aan te koppelen - mits MDP-VGA adapter.

Klinkt dit haalbaar, ervaringen, tips?

PS: Heb ook een iPad 4, kan dan dit keyboard koppelen met beide apparaten vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ja hoor.
Je kunt dan ook eventueel de MacBook dichtklappen.
Ik had soortgelijk vroeger aan mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:28
De Magic Trackpad is in mijn opinie veel fijner dan een Magic Mouse.
Dat met twee poorten gebruiken op je monitor; het kan maar als beide apparaten aanstaan zul je handmatig moeten switchen van ingang (knop onderaan het scherm meestal).
Een toetsenbord gebruiken op twee apparaten is iets lastiger; het eerst gestartte apparaat zal automatisch verbinding maken. Wil je je iPad verbinden dan moet je eerst ontkoppelen van je MacBook en dan je iPad koppelen en visa versa. Er zijn toetsenborden van Logitech die kunnen wisselen tussen 3 verschillende devices met een knop op het toetsenbord zelf.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Okay, bedankt voor de wel heel snelle info! Ik ben helemaal nieuw in dit en de toestellen kosten net iets te veel om hier zomaar op te vliegen zonder advies of bevestiging ;-).

Ik kan dus mijn macbook gebruiken aan m'n monitor wanneer m'n pc niet aanstaat en omgekeerd? Of moet ik hier ook een instelling wijzigen als ik telkens maar 1 apparaat gebruik?

Ik dacht dat het apple wireless toetsenbord het best werkt met een macbook of zijn die Logitech's ook best ok?

Ik denk dat ik ga beginnen met de keyboard, trackpad en een laptop standaard te kopen. Daarna kan ik dan nog die adapter aanschaffen kijken of ik nog ergens een VGA-kabel liggen heb.

Tips voor een goedkope en degelijke laptop standaard? Koeling is niet nodig omdat dit voor een air weinig nut heeft, denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Matey op 21-03-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:09

Bob Popcorn

Plop!

Een mooie standaard is de Rain Design MStand :)

Afbeeldingslocatie: http://www.raindesigninc.com/pic_high%20res/mstand_macbookpro_keyboard.jpg

Hier nog met een oude (IMHO de mooiste) Macbook Pro, maar ik gebruik hem inmiddels ook al een flinke tijd met m'n Air :)

[ Voor 70% gewijzigd door Bob Popcorn op 21-03-2013 11:37 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Ziet er wel heel nice uit :-) Bedankt!

Ik zal eerst een stand, toetsenbord en trackpad bestellen en kijken of ik dan nog wel nood heb aan een verbinding met m'n beeldscherm ;-).

Is dat wireless keyboard van Apple sowieso de beste keuze? Of zijn er betere alternatieven (bvb. verlichte toetsen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

+1 Voor de trackpad, mijn Magic Mouse ligt al zeker een jaar onaangeraakt in een hoek van mijn bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
lol, had ik al een aantal keren voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht op het wereldwijde web! Schijnt ook niet zo ergonomisch te zijn, die magic mouse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-07 15:08

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Kijk even de maximale resolutie via VGA na. Volgens mij gaat dat niet zo hoog naar 23"...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Sjoerdfoto schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:18:
Kijk even de maximale resolutie via VGA na. Volgens mij gaat dat niet zo hoog naar 23"...
Bedankt voor de tip, zal het later eens nakijken. In eerste instantie zal ik toch mijn mba nog niet aansluiten op m'n monitor, zo'n mini display port to VGA connector zal voor later zijn ;-)

Eerst de stand en keyboard - trackpad aanschaffen :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Matey op 21-03-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:40
Sjoerdfoto schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:18:
Ten eerste is de resolutie is niet afhankelijk van de diameter van de monitor. Ten tweede heeft VGA connector zelf geen limit, dat is eerder afhankelijk van de videokaart/monitor. Ik weet uit eigen ervaring dat je zeker 2048x1536 (QXGA) over VGA kunt weergeven, dus 1080p op een 23" moet zeker lukken. Grootste verschil tussen VGA en DVI is dat VGA analoog is en DVI digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Ziezo, via amazon.co.uk een mdp/thunderbolt naar vga-adapter besteld. Eentje van 6 pond ipv die officiële (zou volgens de reviews doen wat ie moet!).

Nu nog de standaard, keyboard en trackpad. Bepaalde online winkels die jullie aanraden? Ik koop eigenlijk meestal bij Vanden Borre (kom uit België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Alles is besteld! Heb uiteindelijk een laptopstandaard gekocht bij Coolblue - die leveren snel ;-). Een goedkope, 29 euro, hoeft ook niet speciaal te zijn. Die mStand is wel heel nice, maar de trackpad en key board kosten samen al 140 euro ;-)

Nu wachten tot ik het boeltje kan opzetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-07 15:08

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dan ben ik toch benieuwd welke je heb besteld! Alle laptopstands bij coolblue zijn óf onvergelijkbaar met een mStand, óf ze zijn duurder als een mStand :P

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Haha, wel 'k heb een goedkope besteld! Ik kan later nog altijd upgraden, is toch maar voor in m'n kamer ;-)! Ik heb de Fellowes designer suites gekocht, kreeg goede reviews en voor 30 euro is ie n koopje :-). Zwart, eenvoudig en geen fans :-)
Pagina: 1