Hdd opbergsysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 19:20
Ik heb een hele berg aan externe hd's liggen, maar wordt een beetje moe van alle verschillende behuizingen, adapters en kabels. Ik ben onlangs verhuisd en heb niet echt ruimte meer om alles ergens op te bergen! Een NAS is geen optie denk gezien het aantal hd's en de prijzen. Ik zou het volgende graag zien:

Opbergmeubel wordt een houten kubus die hol is aan de binnenkant. Hier is dus plek voor alle hd's.

De hd's worden uit de behuizingen gehaald.

1) In desktop kasten zitten de hd's vaak in een soort rack. Zijn deze los verkrijgbaar of eventeel te demonteren uit een kast?
2) Een volwaardige computer is niet nodig, dus ik zou graag alles oplossen zonder psu en moederbord. Maar hoe krijgen ze hun sap?

Ik weet dat er kant-en klare hd-behuizingen bestaan om je hd's in op te bergen, maar ik hou wel van een beetje klussen. Dat zou de laatste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult sowieso een PSU moeten hebben, stroom moeten de schijfjes ergens vandaan halen.

Hoe groot zijn die dingen? Als je allemaal kleine HDDs hebt kan het interessant zijn om ze te vervangen door 1 of 2 grote exemplaren. Scheelt je in de ruimte, maar ook in het stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 06:35

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je kunt er een nas van maken? Maar natuurlijk heb je dan wel een cpu, mobo, psu nodig! Let ook op de koeling

[ Voor 57% gewijzigd door NLBUURMAN op 20-03-2013 23:55 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 19:20
Zijn er geen bordjes te koop waar NASjes gebruik van maken. Ik ben namelijk niet op zoek naar een volwaardige computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
In een nas zit ook een "volwaardige" computer.

Meestal een atom achtige processor.

Als je ze uit hun behuizingen haalt zul je toch iets van een controller nodig hebben om alles op het netwerk te zetten (dan heb je een nas) of naar een usb aansluiting oid (dan heb je eigenlijk een lompe externe harde schijf).

Als je echt geen processor/mobo etc erin wilt plaatsen moet je de usb controllers van de externe harde schijven overal aan laten zitten en alle schijven aansluiten op een usb hub. Vanaf daar 1 usb kabel naar je pc.
Pagina: 1