Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:56
Vraagje, ik vind op inet een aantal tutorial over hoe je van een normale USB kabel een "charge kabel" kan maken.
Basicly de data draden aan de apparaat kant kortsluiten en klaar.
Dit om de gadgets te tricken meer dan de normale 500ma te gebruiken die het zou krijgen op usb icm data (als ik het goed begrijp).

Nu ben ik bezig een casemod uit te werken en daarbij wil ik eigenlijk een usb charge station maken waar ik al mn meuk in kwijt kan. (modulair zodat ik makkelijk kan uitbreiden met nieuwe usb meuk)

Wat weerhoud me ervan de 5V rail van mn pc te gebruiken om (icm de dataline kortsluit trick) een soort Uber usb oplader te maken?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:38
Volgens mij niets...

Maar de data-draden hoef je dan meen ik niet meer kort te sluiten omdat dat puur voor manipulatie van de USB chip is die er voor zorgt dat je met meer stroom kunt opladen.

Enige beperking die je dan hebt is het maximale vermogen dat je PSU kan leveren op de 5V rail.

*Correct me if I'm wrong*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 16:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Volgens mij moet je juist wel de data aders kortsluiten (of miss juist niet "gebruiken") anders zal je telefoon een "gewone" usb detecteren en dus trager opladen.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Er zijn genoeg schemaatjes op het net te vinden hoe je dit makkelijk op kunt lossen.
Ik heb voor mijn auto de makkelijke route gekozen: een paar kant-en-klare auto-adapters op 12V en gaan: https://www.facebook.com/...06318&type=1&l=b794a87c8d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LordMithril schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:00:
Wat weerhoud me ervan de 5V rail van mn pc te gebruiken om (icm de dataline kortsluit trick) een soort Uber usb oplader te maken?
Voornamelijk dat je dan geen enkele kortsluitbeveiliging hebt aan de kant van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:56
Mwa de 5v rail zal t wel trekken denk ik zo. 20A volgens de specs. En anders zet ik er wel een andere losse aan vast.
Kortsluit beveiliging, ok kan lastig zijn. Maar daar kan je toch wel een kleine schakeling voor bouwen?
En zolang je niet stoms doet zou je daar geen probs mee moeten hebben toch?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb het nog nooit nodig gehad bij een gewoon apparaat, heb enkel bij zelfgeknutselde dingen welles kortsluiting op een USB poort gemaakt (krijg je leuke melding in windows). Dus de kans dat het een probleem is is erg klein. Maar als iets kortsluiting heeft gaat dus die 20A erdoorheen en blijft er niet heel veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zien schema's dat je d+ en d- naar gnd moet leggen, ik weet dat ik indertijd d+ en d- met een weerstand naar + heb getrokken en toen lade de telefoons op.

Zoiets bvb: http://picasaweb.google.com/lh/photo/RDkNKwZwxKNqQZ2GMq5BrQ

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als je dan persé van de 5V-rail wil gaan trekken, druk er dan een paar polyfuses tussen. Die herstellen zichzelf weer na een tijdje, zodat je in elk geval de boel enigszins beveiligd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Wikipedia: Universal Serial Bus: Charging ports and accessory charging adapters

Verplicht stukje leesvoer voor jouw project :)

[ Voor 11% gewijzigd door real[B]art op 23-03-2013 11:24 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1