[W7] Automatisch opstarten programma's ... uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Topicstarter
Ls,

Op een W7 pro machine starten altijd de programma's Outlook 2007 - Word - Firefox op, ik wil dit graag uitzetten, maar dit lukt niet.

Heb me suf gegoogled en uiteindelijk info over de start-up map gevonden, maar die is leeg. Ook via msconfig staat er niets van deze programma's in het start-up lijstje.

Deze vraag lijkt er op http://forum.computertota...2/viewtopic.php?p=1443618 en die jongen heeft een hulpprogramma gebruikt, zowel dit programma als een drietal anderen geven ook niets aan.

Wordt er gek van 8)7

Outlook en firefox zijn niet eens zo erg, maar Word met een schoon / nieuw blad vind ik zo irritant. Iemand? (Jip en Janneke graag wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geen snelkoppelingen in je startup map? Neem aan dat je wel administrator bent(anders zou je msconfig niet kunnen starten maar wie weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je al in de settings van de programma's zelf gekeken, Office en FireFox...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Volgens mij bieden die geen autostart optie....
Hij zou in het register kunnen kijken, maar dat is geen echt jip en janneke werk om het zo maar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
De beste tool om allerlei opstartende processen te bekijken en eventueel uit te zetten vind ik
Autoruns for Windows v11.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Op een W7 pro machine starten altijd de programma's Outlook 2007 - Word - Firefox op
Wie heeft dat zo ingesteld, mogelijk weet hij of zei er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het allemaal zelf geinstalleerd en nooit problemen, maar dit is de eerste W7 en die staat nog bij mijn ouders ook ... die raken helemaal in paniek als er van alles opstart.

Henk007: Als een viertal van dat soort programma's niets laten zien, dan doen andere dat toch ook niet?

Heb ook gekeken in de map gebruikers/appdata/microsoft/windows/start (of zoiets :)) Niets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ccleaner al geprobeerd?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 131548 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:24:

Henk007: Als een viertal van dat soort programma's niets laten zien, dan doen andere dat toch ook niet?
Ik ben nog geen programma tegengekomen dat automatisch opstart en niet wordt gezien door autoruns.
Okee behalve malware/rootkits die zichzelf verstopt, maar dat zal toch niet bij office programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geeft geen programma's met deze namen in de gereedschapskist.

Maar ik zoek wel naar iets van office/microsoft o.i.d. en niet naar een moeilijke afkorting, ze staan er echt niet tussen.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 20-03-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Welke namen wel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat firewall en antivirus spul, digital imaging, taakbalk en windows zelf, maar die zet ik maar niet uit :))

Zit nu thuis, dus kan de rest niet ff snel opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Staat in autoruns het vinkje 'Hide Microsoft/Windows entries aangevinkt ?
Zo ja, dan zie je sowieso niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt me niet anders zie ik de besturingsonderdelen toch ook niet?
Zal morgen wel even een screenshot hier dumpen, bedankt voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
Is het niet gewoon een task die gescheduled is in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inloggen als admin en daarna msconfig uitvoeren, daarna bij services en startup. Als je als gebruiker msconfig uitvoert, zie je niet alles staan, ook niet als je msconfig vanuit de gebruiker als admin uitvoert.

Als dit allemaal niet werkt, kun je ook met hijackthis (even googlen) een uitgebreid overzicht krijgen wat er allemaal opstart en de boosdoener verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 22:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Autoruns moet 't hoe dan ook weergeven. Die pakt de gebruiker start menu en publieke start menu opstarten items en kijkt in het register onder zowel HKLM en HKCU hive in \SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Ook in RunOnce zou 't moeten kijken, als hier een item staat wat telkens zichzelf op die plek zet als 't er uit is, kan je 't snel al eens missen omdat 't niet zo bedoelt is. Die RunOnce is voor installaties bijvoorbeeld die moeten starten/afronden na een reboot.

Shotje van Autoruns zou dus veel helpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/5949/naamloosxo.jpg

Er zit maar een (administrator) account op de pc, gebruikersaccounts zijn uitgeschakeld.
Scheduled tasks staat ook niets.
Ik wil best hijack this erop los laten maar ik weet niet pcies waarnaar ik zoek natuurlijk .... (zeker met dat programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pc aan start dus zo op, eerst een 'leeg' bureaublad en na een seconde of 15 openen deze drie programma's.

(browser, outlook, word)

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/9909/naamloosbbw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Nog steeds geen autoruns logs gepost, het schiet niet op op deze manier
Je kunt trouwens autoruns koppelen met process explorer als de namen van de processen niet duidelijk zijn.
To view the properties of an executable configured to run automatically, select it and use the Properties menu item or toolbar button. If Process Explorer is running and there is an active process executing the selected executable then the Process Explorer menu item in the Entry menu will open the process properties dialog box for the process executing the selected image.

[ Voor 99% gewijzigd door Henk007 op 22-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan hoop ik dat je deze bedoelt, dacht het eerste plaatje ...

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/143/naamloosautorun.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 131548 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:33:
Dan hoop ik dat je deze bedoelt, dacht het eerste plaatje ...

[afbeelding]
Maar dan de 'everything' tab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hoe krijg ik zo n lijst netjes hier dan?

Dit is een stukje, naast elkaar ...

Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/9796/naamloosautorunall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
logfile

Misschien werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Dat werkt prima, ik ga hem eens bekijken :)

edit:
Heel vreemd inderdaad. De processen worden niet rechtstreeks opgestart, maar waarschijnlijk indirect door een ander proces. Welk dat is, geen idee. In eerste instantie zie ik geen kandidaten.
Heel kleine kans dat die Dymo software zoiets doet ?
Of staat er in de Windows Sidebar één of andere gadget die deze programma's start ?

Zoiets ben ik nog nooit tegengekomen.
Als je erachter komt waar de oorzaak zat, zou je dat in dit topic willen posten ? Ik ben erg nieuwsgierig geworden.
Pc aan start dus zo op, eerst een 'leeg' bureaublad en na een seconde of 15 openen deze drie programma's.
Kun je in die eerste 15 seconden taakbeheer/task manager openen en kijken welk proces actief wordt ?

[ Voor 110% gewijzigd door Henk007 op 22-03-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht een idee om FireFox, Word en Outlook, of beter heel Office eens helemaal te verwijderen, dan een goede register cleaner laten draaien en daarna deze programma's, als je ze al gebruikt, weer overnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:15:
Wellicht een idee om FireFox, Word en Outlook, of beter heel Office eens helemaal te verwijderen, dan een goede register cleaner laten draaien en daarna deze programma's, als je ze al gebruikt, weer overnieuw te installeren.
Leukere test om te doen: hernoem de executables van ze. Dan zou je errors moeten krijgen in de event viewer met "kan pad niet vinden" oid. Of op het desktop een melding krijgen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Taakbeheer krijg ik in dat momentum niet open/zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik in programm-files een 'e' weghaal uit '.exe' start hij inderdaad niet op (en werkt hij natuurlijk helemaal niet meer) waar ik een mogelijke fout terugvind in de event-log zie ik zo snel niet

Zoek me sowieso de blubber in W7 als xp addict :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Firefox verwijderd, cc cleaner eroverheen, firefox teruggezet en hij start gewoon weer mee ...
Ik geef het op voor nu.
Praktische tips kan ik pas later uitvoeren, zoals gezegd pc staat niet bij mij (thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zeg clean install... (Als je dat gelijk had gedaan, dan was je al klaar geweest... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zal nog een heel gedoe worden met een voorgeinstalleerde W7, ik denk niet dat dat voor mij veel sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Een nieuwe installatie zou ik overdreven vinden, een zwaktebod. Maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet meer weten in dit geval. Misschien zou ik Process explorer laten autostarten om meteen na het opstarten te kijken.
Eventueel zou ik Firefox in een andere map installeren.
Ook een globale disk search naar verwijzingen naar de opstartende programma's zou ik overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zijn er geen tools voor Windows die laat zien welk programma wat opstart tijdens boot? Dan moet je kunnen vinden welk proces die schermen opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je kan ook in MSconfig > General kiezen voor diagnostic startup. Dan word er als het goed is niks extra's geladen en kan je proces voor proces inschakelen om te kijken wat dit veroorzaakt. Naar mijn mening start er nu namelijk vrij veel rommel mee op en dat is nooit handig. Aan de Acer componenten meen ik te zien dat je een laptop hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Hero of Time schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:40:
Zijn er geen tools voor Windows die laat zien welk programma wat opstart tijdens boot? Dan moet je kunnen vinden welk proces die schermen opent.
Als je het topic hebt gelezen, zie je dat autoruns dit doet. TS heeft de output daarvan gepost die je kunt inladen in autoruns. Ik heb deze uitgebreid geanalyseerd, maar echt niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Henk007 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:59:
[...]

Als je het topic hebt gelezen, zie je dat autoruns dit doet. TS heeft de output daarvan gepost die je kunt inladen in autoruns. Ik heb deze uitgebreid geanalyseerd, maar echt niets gevonden.
Je bedoelt het logfile? Dat was een tl;dr voor mij. Het plaatje laat alleen zien wat er start, niet wat gestart wordt door wat anders. Ik doelde juist op iets wat zoiets als dit weergeeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
init--+----Thunar------2*[{Thunar}]
     |--xfce4-panel--+--panel-10-cpugra
     |               +--panel-12-cpugra
     |               +--panel-15-cpugra
     |               +--panel-16-cpugra
     |               +--panel-17-cpugra
     |               +--panel-18-cpugra
     |               +--panel-19-cpugra
     |               +--panel-20-cpugra
     |               +--panel-21-cpugra
     |               +--panel-25-screen
     |               +--panel-26-quickl
     |               +--panel-29-xfce4-
     |               +--panel-3-quickla
     |               +--panel-30-system
     |               +--panel-33-fsguar
     |               +--panel-35-fsguar
     |               +--panel-36-fsguar
     |               +--panel-38-fsguar
     |               +--panel-39-fsguar
     |               +--panel-40-fsguar
     |               +--panel-8-systray
     |               +--xfce4-mixer-plu------4*[{xfce4-mixer-plu}]
     |               +--xfce4-netload-p
     |               +--3*[xfce4-oragecloc]
     |               +--xfce4-sensors-p
     |               +--{xfce4-panel}

Zo zie je wat is gestart door wat. Dit kan je met Process Explorer ook krijgen, maar als het parent proces ondertussen gesloten is, heb je er niets aan.
Is dat wat autoruns doet, een hele analyse maken van elk proces wat gestart wordt om te kijken of er nog meer processen door gestart worden? Heb 't programma zelf nooit gebruikt namelijk, niet nodig gehad en zeker nutteloos op Linux :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hero of Time op 22-03-2013 20:51 . Reden: Grr, rot unicode/UTF-8 geneuzel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Sorry, je hebt gelijk , dat krijg je helaas niet te zien.
Je krijgt alleen een overzicht van de primaire processen die tijdens het opstarten worden gestart. Eventuele secundaire programma's worden niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had besloten om met de truuk van Hero of Time voorlopig word.exe te blokken en dan wel weer een keer te zien. Na het weghalen van de .exe en een herstart zag ik opeens in een flits een opmerking ballon met de tekst '...mist snelkoppeling .. boot' o.i.d. Deze tekst had ik nimmer eerder gezien, maar leidde uiteindelijk naar het volgende schilletje ....

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/4414/bootm.jpg

Programma's verwijdert en het vinkje onderop uitgezet (het waren er op termijn meer geworden dus) en wellicht dat ik het er helemaal afgooi. Dit stukje 'software' zat weer verborgen onder de acer (recovery) toolbox.

Edit: Achteraf had ik het aan het eerste plaatje (systeemconfiguratie) kunnen zien, echter had ik met de naam smartboot nooit het opstarten van externe proggies verwacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 23-03-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Weer wat geleerd... En weer een reden om een schone install te doen inplaats van die fabriekszooi...

Anyway, fijn dat het opgelost is... :)

En we hebben dus allemaal over dat smartboot vinkje heengekeken... :o

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 23-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Fiber schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:56:

En we hebben dus allemaal over dat smartboot vinkje heengekeken... :o
Niet overheengelezen, ik heb die zelfs nog gegoogled, maar omdat ik zelf geen Acer heb, was ik niet op het idee gekomen dat die externe programma's zou laden.
Maar goed weer wat geleerd en inderdaad al die voorgeïnstalleerde zooi: :X
Pagina: 1