Toon posts:

gratis draadloos internetten thius via gratis hotspot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond heren,

Ik heb thuis 2 laptops en een simpele huis computer enkel alleen om mailtjes te lezen. ik woon in een flat tegen over de stad, en in de stad waar ik woon wordt gratis draadloos internet aangeboden voor hele stad en alle woningen mogen daar gatis gebruik van maken. de afstand tussen mijn huis en stad is ongeveer 500 a 600 meter. En ik wil graag gratis internetten via deze gratis hotspot dat aangeboden wordt, en de wifi van mijn laptop is niet sterk genoeg om verbonden te kunnen worden met dat gratis hotspot. ik zie het wel in de lijst staan en heb maar 1 streepje. maar ik zie hem niet overaal in huis in mijn lijst.

ik wil graag een sterke wifi antenne kopen met adapter zo dat ik minimaal 3 a4 km ver kan wifi ontvangen en dan wil ik aan de router verbinden zo dat ik thuis gewoon met mijn laptop draadloos kan internetten via router zonder antenne op mijn laptops.

nu is mijn vraag is het wel mogelijk zo iets? via internet wordt wel gezegt dat het wel mogelijk is maar hoe betrouwbaar dat is weet ik niet, zoja welke moet ik kopen want ik heb paar lange dagen lopen googlen en ik ben daar niet echt wijzer van geworden, ik ben daar alleen meer in de war gebracht.

GRAAG zou ik met spoed antwoord krijgen zo dat ik vandaag nog via internet kan bestellen!

Ik dank jullie super voor de moeite een de aandacht! :)

Verwijderd

-Welke stad?
-Heb je meer info over de gratis hotspot? Het bereik hiervan is ook mogelijk de reden dat je maar 1 streepje hebt..
-Welke hardware heb je nu?
-Je kan als test een keer op bv 300meter afstand kijken of het bereik beter word natuurlijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet even het accespoint en de wireless client die de het ap gaat gebruiken los van elkaar zien

je zoek deu een router erbij die als client kan draaien waar je je antenne op kan aansluiten
dan moet je op zoek naar een fatsoenlijke richtantenne met een goeie gain

bestellen kan altijd want die hotspot was gratis toch ? als het mislukt is er niks aan de hand.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
als ik dichterbij ga dan heb ik gewoon internet, ik heb hp pavilion dv7 2040ed

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb hp pavilion dv7 2040ed en ik ben wel eens om te testen paar honderd meter 300 ongeveer dichterbij gegaan en ik had toen gewoon internet, maar hoe dichterbij kwam hoe sterkere signaal ik had,

maar er zijn meerdere internet gratis hotspots in Zoetermeer. alleen ik wil niet enkel alleen op een laptop kunnen internetten, ik wil het verspreiden via een router zo dat ik overaal thius kan internetten en met meerdere laptops kan verbinden.

welke antenne en adapter en router adviseren jullie mij alsjeblieft?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:49:
[...]
GRAAG zou ik met spoed antwoord krijgen zo dat ik vandaag nog via internet kan bestellen!
[...]
Tja, we zijn natuurlijk geen helpdesk hier.. De meeste tweakers hebben gewoon werk, school of - ja je gelooft het niet - ze hebben een sociaal leven. Dus vragen om spoed heeft geen nut. :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Even een logische gedachtengang:
gratis = niet betrouwbaar
3/4km met wifi is nog praktisch niet haalbaar, tenzij je zender én ontvanger erop uitrust (richtantenne)
Sowieso, als je je gratis internetverbinding wilt delen over meerdere apparaten hou je geen snelheid meer over... Ik zou echt een eigen internetverbinding aanschaffen.
Pagina: 1