SSD geeft verkeerde grootte aan, is onbenaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 21:10
Onlangs kocht ik een Samsung 840 SSD van 120 GB voor het plaatsen in een Vaio laptop. Ik dacht met Norton Ghost de oude hdd (welliswaar 1TB maar slechts voor 50GB bezet) te clonen en terug te plaatsen op deze SSD. Nu is die Vaio een ding met gebruiksaanwijzing en beperkte bios en na verwoede pogingen heb ik dit maar gestaakt.

Nu wil ik de SSD in een andere PC gaan gebruiken binnenkort. Nu heb ik hem in een externe USB behuizing gestoken en wil de huidige partities verwijderen. Probleem nummer 1: ik kom in Windows al niet in schijfbeheer als deze SSD is aangesloten. Wat wel werkt, is eerst naar schijfbeheer gaan en dan de SSD inprikken. Dan zie je een aantal partities staan die aangeven dat de schijf in totaal 1TB groot is. Niet juist dus. Je kunt er alleen niets mee doen want schijfbeheer loopt dan vast.

Dan met Diskpart proberen, maar ook dat start niet op als de SSD is aangesloten. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Doel: de hele schijf leegmaken/partities verwijderen zodat hij weer helemaal kaal en in out-of-the-box condition is. Er hoeft geen data bewaard te blijven.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Kijk eens of samsung niet een programma heeft om te wissen.

Of probeer met een ubuntu of xubuntu livecd,
dan met gparted de schijf wissen,
of mbr wissen(boven in de pulldown menu).

Met google zo zoeken,
ssd wrong size ghost
Dan 3e link zie je je voorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door jan99999 op 20-03-2013 21:20 ]

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:07
Je partitietabel van je andere HDD is ook overgenomen. Draai eens een halve minuut Darik's boot en nuke zodat je partitietabel weg is. Dan zie je als het goed is weel allemaal vrije ruimte en moet je zelfs de SSD opnieuw initaliseren.

Wel andere hdd's loskoppelen: Darik's is vrij destructief