Audio voor feest met vrienden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:09
Waar moet ik op letten? We zijn met 10 man, de apparatuur komt in een schuur van 7 bij 5. We zullen ook wel buiten een meter of 10 met een pilsje rond het kampvuur zitten maar daar hoeft de muziek alleen een beetje als achtergrond te dienen.

-Hoeveel ohm (hoe minder hoe harder had ik ergens gelezen?)
-hoeveel watt (peak/rms???)
-Stereo lijkt me, of is 2.1 beter?
-andere factoren?

Audio komt van een realtek alc889 chip, waarschijnlijk gaat een geluidskaart je hier weinig opleveren?

Alvast bedankt,
Jesse

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 11:50
Ik zou kijken voor een simpele versterker met 4 boxen en/of een audiosetje met 4 boxen (2 binnen 2 buiten) en dan ben je wel een eind klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 19:19

InFamous

excommunicado

Wil je de apparatuur huren, kopen of lenen?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:09
genesisfm schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:40:
Ik zou kijken voor een simpele versterker met 4 boxen en/of een audiosetje met 4 boxen (2 binnen 2 buiten) en dan ben je wel een eind klaar :)
Momenteel heb ik een oud philips versterkertje met bijbehorende 80watt 3way boxen. Er is een optie om 2 extra speakers aan te sluiten. Het probleem met de huidige speaker is dat alles begint te resoneren en te vervormen bij gemiddeld bas niveau en half volume. Op vol vermogen moet echt alles (treble, bass etc) omlaag.
InFamous schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:44:
Wil je de apparatuur huren, kopen of lenen?
Sowieso kopen. Waarschijnlijk tweedehands, maar nieuw is ook een optie als de prijs niet al te hoog is.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou het dan zoeken in de lichtere pa hoek.

Kijk eens naar behringer bijvoorbeeld. Je kan dan een versterkertje zoeken met losse speakers, of voor actieve speakers gaan. Die zijn ook wel gebruikt op mp te vinden,

Enneh: aud>cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Wat is je budget? Tenzij je echt een 'house party' wil geven met een heftig volume kan je ook een standaard setje gebruiken. Of zelfs met een oude getto blaster een prima feestje geven :) Het is maar net hoe ver je wilt gaat en of je nog verstaanbaar wil blijven boven de muziek uit. Kijk is rond op marktplaats, 100W x 4 speakers is al ruim voldoende voor surround geluid en je kan tussen de 100 en 100.000 euro uitgeven natuurlijk voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:12
DAP is ook vrij goedkoop. Staar je alleen niet kapot op de aantal Watts want sommige fabrikanten zetten 400W op een speaker van 10". Dat gaat ie natuurlijk nooit halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:50
Als dit een eenmalig feestje is, dan zou ik gewoon de versterker en boxen gebruiken die je al hebt. Waarom nieuw spul kopen als je niet eens weet wat je precies wilt hebben...

Zet 1 box binnen neer, en 1 box in de deur opening. Op die manier heb je door de tweede box te draaien of binnen twee boxen of buiten 1 box.
Pagina: 1