Speakers: Bevestigen op staanders, zonder schade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Volgende week worden mijn boekenplankspeakers in pianolak zwart geleverd met de stands.

Omdat ik de staanders niet in de onderzijde van de speakers vast wil schroeven, vroeg ik me af hoe jullie hier zonder beschadiging de speaker op de staander monteren?

Gebruiken jullie zware dubbelzijde tape, velcron, ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456792

Klik!

Hoop dat je daar wat aan hebt (overigens het bovenste zoekresultaat) :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 456792 op 20-03-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-07 12:00
Heb ooit twee Ikea standaards gekocht met super goed plakkende Velcron. Kreeg je bijna niet uit mekaar. Maar ik denk dat die plaklaag je speaker toch beschadigt wanneer je de tape eraf wil halen...

@Marcus - cute... maar hij wil gewoon een opinie. Moris weet waarschijnlijk ook dat je de speakers kunt vastschroeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Flozem op 20-03-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

http://gathering.tweakers...D=speaker+stands#hitstart

Even zoeken in het forum doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:14

ManiacsHouse

Scheisse!

het is de HK niet hier

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 23-03-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
BluTack is hier in de omgeving niet verkrijgbaar, laat staan dat men er hier al van gehoord heeft.
Velcro: Ik vrees dat de lijm, bij het verwijderen de speaker/lak zal beschadigen.
Tesa powerstrips: Is niet sterk genoeg en kan de speaker van meer dan 12Kg niet dragen.

Helaas zijn er aan de onderzijde van de speaker geen draadbussen gemonteerd om te kunnen schroeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Moris op 20-03-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb mijn rear speakers ook op stands staan. Zijn de originele Focal stand die er uiteraard bij passen en de speakers waren reeds voorzien van draadbussen. Geen enkel probleem dus.

Wat voor speakers heb je en welke stands ga je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Maakt niet uit, want in de speakers zijn helaas geen gaten voorzien om de stands op te kunnen schroeven.
Er moet dus een andere oplossing gezocht worden om de speakers zonder schade op de Nortstone Stands stevig te kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
niet kicken binnen 24 uur

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 23-03-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
Moris schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:01:
Iemand goede ervaringen met Poster buddies van Pritt ?
Niet om speakers mee te bevestigen, maar heb het heel vroeger wel gebruikt om posters aan muren op te hangen (schuine zolderwand van geperst hout achtig iets). Dat werkte prima, bleef jaren zitten. Het nadeel daarvan is dat het nogal vettig spul is en het dus vlekken achterlaat die je nooit meer wegkrijgt.
Onderop de speaker zal dat niet zo'n probleem zijn vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Omdat Blutack hier in de omgeving nergens verkrijbaar is, vraag ik hier of er mensen zijn die een alternatief weten, dat dezelfde eigenschappen heeft als BluTack :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Moris schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:27:
Omdat Blutack hier in de omgeving nergens verkrijbaar is, vraag ik hier of er mensen zijn die een alternatief weten, dat dezelfde eigenschappen heeft als BluTack :?
Pritt poster buddies dus :-)
Ook die blutack is vettig en laat vlekken achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 13:35

mr.paaJ

generatie cmd+z

Blutak kost maar een paar euro via amazon of ebay ;)

Ik had van die rubberen plakdopjes op mijn standaards geplakt (zaten erbij, maar ook gewoon bij de bouwmarkt te vinden). Zat niet vast natuurlijk, maar schoof ook niet.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gewoon een paar kleine parkertjes erin schroeven, ik vond het eerst zelf ook zonde maar heb ze nu al jaren lekker stevig staan waarbij ik niet uit moet kijken met schoonmaken.
Voor het geluid maakt het niet echt uit, met de juiste schroeven kom je niet eens in de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zit er aan de achterkant van je speakers ook geen bevestigingsmogelijkheid? Ik zou er persoonlijk weinig problemen mee hebben om de onderkant (die je toch nooit ziet) vast te zetten met parkertjes :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:19

Bommes

Capo del formaggio

Gewoon los: Speakers op spikes op de statieven, die op een rubber mat op de grond.
Zelfs met een hond en een iets wat onhandige vrouw is het nog nooit verkeerd gegaan. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/foto_2_klein.JPG

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik denk dat ik best een plankje maak met rondom een boordje, dat ik vervolgens op de staander schroef.
Op deze manier kan de speaker op de staander niet verschuiven en gebeuren er aan de onderzijde geen beschadigingen.
De staanders moet ik dan nog verzwaren door deze te vullen met rieverenzand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Ik heb ze ook los erop staan.

Moet wel heel stevig duwen willen ze eraf vallen. Zouden ze vastzitten dan gaat de stand ook nog eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:28
Ik heb de speakers ook los op de stands staan. Ik op ieder hoek op de stands rubbertje geplakt om beschadiging van speaker te voorkomen. Het is ook nog niet mis gegaan met onze hyperactieve kat, en zes neefjes <4jr over de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
mcsluis schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:41:
Ik heb de speakers ook los op de stands staan. Ik op ieder hoek op de stands rubbertje geplakt om beschadiging van speaker te voorkomen. Het is ook nog niet mis gegaan met onze hyperactieve kat, en zes neefjes <4jr over de vloer.
Ik werd midden in de nacht een keer wakker van een hoop kabaal in de huiskamer :'(
Speaker van de stand af. Lampje, die ernaast op het tafeltje stond kapot. Beschadigingen aan de speakers helaas. Nu is de metalen plaat van de stand ook niet groot genoeg eigenlijk en rubberen dopjes zouden wel helpen denk ik, maar dan nog. Als ze een keer in een gekke bui goed afzetten vanaf die speaker dan ligt ie gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
r.brands schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:36:
Zouden ze vastzitten dan gaat de stand ook nog eens mee.
Daarom moet je de staanders verzwaren, door deze te vullen met rieverenzand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:28
Ossi schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:02:
[...]

Ik werd midden in de nacht een keer wakker van een hoop kabaal in de huiskamer :'(
Speaker van de stand af. Lampje, die ernaast op het tafeltje stond kapot. Beschadigingen aan de speakers helaas. Nu is de metalen plaat van de stand ook niet groot genoeg eigenlijk en rubberen dopjes zouden wel helpen denk ik, maar dan nog. Als ze een keer in een gekke bui goed afzetten vanaf die speaker dan ligt ie gewoon om.
Hmm naar, stomme kat!, omdat te voorkomen heb ik op elke speaker 3 kleine cactussen met viltjes onder de pot. Is er geen ruimte meer om op te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Mijn rears vielen er ook steeds af ( met klitteband ) onstuimige viervoeter.
Ik heb de stands volgedrukt met Pritt Poster Buddies, dat werkt hier perfect en is zonder schade te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik ga toch voor de veiligheid, want wil het echt niet meemaken dat er een speaker tegen de grond smakt.
Het wordt dan toch maar de Pritt Poster Buddies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50

JB

Cédric roelt!

Hier staan de rears (Phonar) ook gewoon los op de bijbehorende steunen. Speakers zijn zwaar genoeg (6kg), moet wel heel lomp zijn om die eraf te laten vallen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kinderen en dieren zijn niet lomp, maar weten gewoon niet beter.
Vandaar dat wij slimmer zijn en proberen om de schade te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
JB schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:00:
Hier staan de rears (Phonar) ook gewoon los op de bijbehorende steunen. Speakers zijn zwaar genoeg (6kg), moet wel heel lomp zijn om die eraf te laten vallen.
Men neme een vrolijke dochter en een puberende Duitse Herder van 14 maand, die zonder een gram vet 45 kilo weegt.
Geef die 2 een bal en het is feest :)
Dat is best wel leuk, zo heb ik dus ook mijn fronts Bose 201 maar verplaatst van de tafeltjes op de tv kast, het lijkt niet zo mooi maar ze staan wel op de betere hoogte en veilig.
Ik wil graag zuilen als fronts mijn vriendin vroeg wanneer ik van plan was om die te kopen.
Mijn antwoord: Haal jij eerst maar eens zo'n zwangerschaptest, ze keek mij aan, hoe bedoel je, ik ben aan de pil, yep en je bent al wekenlang smorgens misselijk.
Die zuilen zullen er voorlopig wel niet komen, en daar ben ik wel blij mee.
Ik houd wel van een stukje muziek maar het is niet het belangrijkste op deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:08:
Zit er aan de achterkant van je speakers ook geen bevestigingsmogelijkheid?
Moris schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:47:
Maakt niet uit, want in de speakers zijn helaas geen gaten voorzien om de stands op te kunnen schroeven.
Duidelijk toch? Het zijn rechthoekige doosjes zonder enige voorziening om opgehangen te worden of vastgezet te worden.
Pagina: 1