Ik begin me de laatste tijd steeds vaker te irriteren aan mijn huidige oplossing voor het bekijken van media. Het streamen doe ik nu naar mijn Playstation 3. Toch vind ik dit niet zo prettig werken. Plex werkt als een trein maar geen 5.1 geluid en als ik door wil spoelen duurt het uren. PS3 Mediaserver vind ik niet fijn omdat ik dan steeds bezig ben in de Transcode map om de juiste ondertiteling te zoeken. Afijn, ik heb besloten dat ik een HTPC wil gaan bouwen. In princiepe wil ik uitgaan van de BBG van Januari 2013. Alleen wil ik een behuizing van Silverstone. Heb voor mijn huidige desktop een Silverstone Fortress FT2 en die bevalt me prima. Nu ben ik alleen benieuwd of de HTPC volgens de BBG aan mijn eisen gaat voldoen.
Eisen:
Speelt alle soorten video af 3D is geen pre. Dit ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken als er een tv komt met 3D.
Ik wil Sickbeard / Couchpotato / Sabnzb gebruiken voor het downloaden van Media.
Plex Client voor het bekijken van de media.
Tot zo ver niks spannends. Aangezien ik van plan ben om Windows 8 te gaan installeren. Dit is de enige windows waarvan ik al een licentiecode heb.
Wat ik ook wil installeren is de Plex Server. Dit omdat ik ook regelmatig Films / Series bekijk op mijn iPad.
Dit houd in dat de media wordt geconverteerd naar mp4 uit mijn hoofd terwijl het wordt verzonden naar de iPad. Alle media omzetten zodat er alleen gestreamd hoeft te worden is voor mij geen optie. Dit vind ik ook zonde van de ruimte op mijn HDD.
Ik vraag mij af of de uitgekozen CPU krachtig genoeg is deze laatste klus te klaren.
Eisen:
Speelt alle soorten video af 3D is geen pre. Dit ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken als er een tv komt met 3D.
Ik wil Sickbeard / Couchpotato / Sabnzb gebruiken voor het downloaden van Media.
Plex Client voor het bekijken van de media.
Tot zo ver niks spannends. Aangezien ik van plan ben om Windows 8 te gaan installeren. Dit is de enige windows waarvan ik al een licentiecode heb.
Wat ik ook wil installeren is de Plex Server. Dit omdat ik ook regelmatig Films / Series bekijk op mijn iPad.
Dit houd in dat de media wordt geconverteerd naar mp4 uit mijn hoofd terwijl het wordt verzonden naar de iPad. Alle media omzetten zodat er alleen gestreamd hoeft te worden is voor mij geen optie. Dit vind ik ook zonde van de ruimte op mijn HDD.
Ik vraag mij af of de uitgekozen CPU krachtig genoeg is deze laatste klus te klaren.