You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
(toevallig van de week dezelfde kabels in elkaar gesoldeerd, maar dan met de oranje kabel
Prima, geregeld bij deze.
Dat is wel het idee ja. Ik moet nog wel een extra versterker bouwen voor de VU meter en die ga ik maken op basis van dit schemaNerpissad schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:16:
ga je de RIAA eq uit de vivanco gebruiken of ga je er iets anders in doen?
http://pira.cz/enbar.htm
of
http://www.circuitsonline...en/49/audio/vu-meter.html
Ik twijfel nog over de voeding. het liefste bouw ik er een 12v 1amp voeding in maar dan moet ik zorgen dat die helemaal afgeschermd is...
[ Voor 6% gewijzigd door Mike2k op 21-03-2013 12:04 ]
Omdat het kastje bestaat uit een frame en een boven en onder kant kan ik daar niets op vast schroeven. Tenslotte is de onderkant ook gelijk de buitenkant...
Dubbele bodem:
Wilde het eigenlijk met de blikkenschaar knippen maar het bleek toch iets te dik...
Dan maar zo...
Ik ben begonnen aan het verbouwen van de voorversterker:
Oude RCA connectors los gesoldeerd:
Draadje eraan:
En voorlopige plaatsing, onder zie je ook de dubbele bodem zitten:
Tot slot
Een voorproefje van de voorkant:
Ik heb het e.e.a. vastgeschroefd:
En een chique vandal switch natuurlijk!
[ Voor 19% gewijzigd door Llewy op 25-03-2013 22:49 ]
Als ik dat schema bekijk, vervang je best zo goed als alle elco's door film-capsMike2k schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:43:
Kleine update
Oude RCA connectors los gesoldeerd:
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door Wirehead op 26-03-2013 06:45 ]
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Hmm, mooie verzonken zwarte inbusboutjes is inderdaad wel een stuk netter...zal eens kijken of ik er nog 2 heb slingeren..Llewy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:43:
Leuk idee! Pak alleen even zwarte inbusboutjes voor de voorkantToont wat beter denk ik!
En een chique vandal switch natuurlijk!
Sowieso zijn dit natuurlijk niet de uiteindelijke schroefjes
Die vandal switch is wel een hele goeie...had ik totaal niet aangedacht! Ik zat al met het probleem van de on/off switch die ik uit het midden moest plaatsen om er nog een ledje boven te maken...vandalswitch = probleem opgelost...
Dat is een hele goeie...alles om e.e.a. beter te laten klinken...Als ik C5/C10 vervang, moet ik ook C1/C6 vervangen? (input/output)...Trouwens, voor die paar centen...vervang alles wel..Wirehead schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 06:39:
[...]
Als ik dat schema bekijk, vervang je best zo goed als alle elco's door film-capsEn dan vooral je output caps (C5/C10 - 2,2uF) - elco's in het signaalpad klinken namelijk vreselijk. Welke opamp wordt er gebruikt? Een NE5532 of een variant van JRC? De 4 grote caps zullen als spanningsdeler werken denk ik - gezien er geen symmetrische voeding is - op zich geen ramp voor het geluid. C11-C12-C13-C14 vervangen door Wima MKP/FKP2. En het matchen van weerstanden voor links/rechts zal de algemene balans correct trekken (metaalfilm weerstanden met non-ferro leads zijn hier ideaal). Voor nog geen 15EUR kan je dus die phono-stage een goeie dosis steroids geven
Metaalfilm weerstanden heb ik nog een hoop gelukkig dus die kan ik zsm vervangen...zal vanavond even kijken welke opamp het is...
[ Voor 7% gewijzigd door Mike2k op 26-03-2013 08:31 ]
Edit: gezien het toch een redelijk hoge waarde is vermoed ik dat die erin zit in serie met een weerstand. Soort van "cheap" rumble filter. Ook niet echt super voor het geluid. Kan je eens zien indien je aan de input een weerstand in serie ziet? (normaal heb je een 47K parallel op de input; en dan een weerstand en die elco in serie). Indien je die elco (en die weerstand met lage waarde) in serie vindt, dan kan je die vervangen door een draadbrug.
[ Voor 65% gewijzigd door Wirehead op 26-03-2013 08:49 ]
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Heb het nog even nagekeken...de opamp is een JRC variant...de 4885 om precies te zijn.Wirehead schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 06:39:
[...]
Als ik dat schema bekijk, vervang je best zo goed als alle elco's door film-capsEn dan vooral je output caps (C5/C10 - 2,2uF) - elco's in het signaalpad klinken namelijk vreselijk. Welke opamp wordt er gebruikt? Een NE5532 of een variant van JRC? De 4 grote caps zullen als spanningsdeler werken denk ik - gezien er geen symmetrische voeding is - op zich geen ramp voor het geluid. C11-C12-C13-C14 vervangen door Wima MKP/FKP2. En het matchen van weerstanden voor links/rechts zal de algemene balans correct trekken (metaalfilm weerstanden met non-ferro leads zijn hier ideaal). Voor nog geen 15EUR kan je dus die phono-stage een goeie dosis steroids geven
Toch klopt er e.e.a. niet...
Het application sheet:
http://semicon.njr.co.jp/...otes/OP_AMP_APP_E_REL.pdf
Daar staat, zoals je al zei, bij het plaatje Stereo Tone Control dat er een 2.2 uF condensator parallel op de input zit. Als ik de printplaat bekijk gaat de input eerst door de weerstanden R2 en R3...
Kan ik die niet gewoon kortsluiten ?
Daar zie je helemaal links de loading R (die bij jou waarschijnlijk 47K zal zijn) en dan een elco + weerstand. Als het zo is bij jou - dan kan je in principe die elco + weerstand (die in serie zit) eruit halen en vervangen door een jumper. De parallelle weerstand moet wel blijven.
Ik heb gisteren het volgende gedaan:
De dubbele bodem heb ik vast gezet met 3mm popnagels
En @Wirehead, je had gelijk...die C1/C6 stonden in serie met een 1K ohmse weerstand. Deze heb ik eruit gehaald en met een draadbruggetje doorverbonden.
Parallel over de input staat wel een 47K ohmse weerstand, deze is vervangen door een metaalfilm...
Laatste foto voor nu:
Daar zal de preamp komen te zitten...
De DC jack gaat er nog af...onder die connector zit al een gaatje in de bodem plaat waar de voeding doorheen kan komen...doordat de voeding onder de bodemplaat door loopt hoop ik zo min mogelijk interferentie te hebben...
[ Voor 10% gewijzigd door Mike2k op 11-04-2013 09:13 ]
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Edit: Mike2k - zorg dat je zoveel mogelijk met een ster-aarde werkt voor je pre-amp. Dat komt -erg- veel ten goede bij een RIAA preamp. (brom - RF pickup - ...)
Eventueel kan je met een LM317/LM337 een symmetrische PSU bouwen en daarmee Pin 4 (-) en pin 8 (+) voeden. Wel even zien waar je je ground kan zetten dan. Scheelt nogal wat in dynamic range (as in: meetbaar
[ Voor 74% gewijzigd door Wirehead op 11-04-2013 21:42 ]