Draadloze internet adapter troubels

Pagina: 1
Acties:

• Bardfielt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-02 14:07
Beste Tweakeraars!

Ik heb nu al een tijdje een PC, maar met mijn draadloze internet adapter heb ik heel erg slecht tot geen internet. Deze valt telkens weg of is heel erg traag.

Nu heb ik via mijn laptop een bridge verbinding gemaakt dus ik heb nu internet via de draad en dan haal ik op speedtest.net 23mb/s. Maar als ik met mijn draadloze internet adapter ga haal ik maar 2mb/s.

Er is dus iets fout maar ik weet niet wat.
Heb al verschillende draadloze internet adapters geprobeerd maar dat gaf hetzelfde resultaat.
Ook heb ik mijn drivers al meerdere malen geupdate of opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Misschien is iemand bekend met dit probleem?

X Bart

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

23 of 2 milibit is anders niet zo'n groot verschil. Alleen al iets op de achtergrond dat loop te pingen of zo kan dat verschil verklaren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft weinig met hardware en veel met netwerken te maken.

Move OH -> NT

Ook in Netwerken zijn we helaas niet helderziend, geef aub aan exact wat voor WiFi NICs je hebt ("draadloze internet adapter" is niet echt correcte term...), zowel op PC als laptop, en leg even uit waarom je een laptop blijkbaar bedraad aansluit maar een PC draadloos. Lijkt me beetje omgekeerde wereld... :o

Oslik blyat! Oslik!

• Bardfielt
Haha nou kijk het zit dus zo.
Ik heb een wireless internet adapter in mijn PC zitten van, TP-link 300Mb/s
Deze netwerk adapter werkt dus slecht in mijn PC, net als andere netwerk adapters.

Nu heb ik ook een laptop en die pikt het draadloos internet wel goed.
Hierop heb ik gewoon volle snelheid. Nu heb ik van mijn laptop een bridge gemaakt naar mijn PC waardoor ik nu met een LAN kabel verbonen ben aan mijn laptop en mijn laptop dus verbonden is met het internet.

Dat was even de uitleg over hoe het zit.

Nu komt het probleem, ik kan dus niet goed op internet als ik de draadloze adapter (TP-Link 300mb/s)
Er is dus ergens iets niet goed in mijn computer want met mijn draadloos internet heeft het niet te maken. Alle apparaten die wij hebben in huis werken er goed op.

Ik hoop dat het zo duidelijker is

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TP-Link maakt tientallen adapters. En geen enkel daarvan doet 300mb/s (tip: let op hoofdletters en op verschil geadverteerde en echte snelheden).

Bovendien heb je het over meerdere adapters. Wees eens volledig en duidelijk. Elk van die dingen heeft een typenr.

Voor WiFi geldt sowieso dat locatie alles is. Als geen enkele adapter goed werkt op je PC zitten die adapters ws op een waardeloze plek voor ontvangst. Direct in de PC is een van de slechtst denkbare plekken. Op een USB verlengsnoer op een metertje afstand maakt al bijzonder veel uit.

Oslik blyat! Oslik!

• Bardfielt
TL-WN851ND
Heb even het type opgezocht, maar dit maakt toch niet uit want het probleem blijft hetzelfde.
Deze kaart zit direct in mijn pc, het is geen USB stickje oid.

Mijn locatie van mijn PC is goed want deze staat naast mijn laptop die wel goed ontvangst heeft.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Sowieso heb je met die usb-gevallen altijd slechtere ontvangst. In het scherm van je laptop zit een antenne waar qua lengte je usb-stick 6/7x in kan.
Probeer met een verlengkabeltje je usb-stick rechtop te zetten of draai eens net zolang rond tot je goede ontvangst hebt. (zoals ze vroegah deden met de tv-antenne)
Als het even kan, sluit je pc gewoon via de ouderwetse kabel aan, en nee: geen powerline... Anders ben je over 2 weken hier aant schrijven dat je een lagere snelheid hebt dan aangegeven op de doos... ;)

• Bardfielt
Ik heb geen USB stick voor internet... "-.-

Het is gewoon een ding met antennes die in het PCI slot moet...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Een kabel gebruiken klaar

[ Voor 52% gewijzigd door Pierre op 22-03-2013 19:00 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Bardfielt
Oke laat maar, dit gaat niet werken.
Ik vraag het wel ergens anders.

Topic mag gesloten worden :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

je antenne zit op de verkeerde plek, je PCI kaart heeft een antenne die je met een verlengkabeltje ergens anders kan neerplakken. Kabeltjes kosten weinig op ebay, let wel op de juiste connectors (SMA reverse bijvoorbeeld wordt veel gebruikt) en dat het een extention cable is (dus male en female). Ik heb er zo nog 5 in de la liggen, kabels komen altijd goed van pas!
* franssie vind dat je beter wat geduld kan tonen en duidelijker/technischer kan communiceren.

edit:// dit twee maal dus http://www.applegate.co.u...TL-ANT24EC5S-1649344.html

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 23-03-2013 20:12 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1