Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor thuis Desktop vervanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor thuis. Aangezien wij beneden geen plaats hebben voor een desktop gaat mijn keuze uit naar een laptop. Zelf ben ik programmeur en zit vaak op zolder achter mijn desktop maar soms is het gewoon fijner om beneden te zitten werken tussen wat leefbaarheid :)

Ook zitten mijn kinderen regelmatig games te spelen waardoor ik dus het liefst kies voor een multimedia laptop die dus ook best wat power moet hebben.

Mijn Budget 1500 Euro

Mijn minimale eisen:
  • 44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating
  • Minimaal 64gb SSD en minimaal 500GB sata
  • Toetsenbord backlight
  • Goede krachtige processor en geheugen
Ik hoor graag jullie aanbevelingen.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Er zijn 2 opties, je kan kijken naar de Dell Alienware, of naar de Dell Inspiron 17R SE. De 17R SE zou denk ik al voldoen aan je eisen, maar als je toch liever wil gamen zou ik voor de Alienware gaan, dit is de beste prijs/kwaliteit verhouding die er is voor de gaming notebooks, hetzelfde geldt voor de 17R SE, deze heeft ook een goed prijs/kwaliteits verhouding. Je zou ook nog kunnen kijken naar de Asus N76, maar deze heeft een slechtere gpu dan de 17R SE, en die is ook goedkoper te krijgen door de kortingsbonnen etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Arthur,

Thnx voor je reactie. Zelf kom ik ook steeds terug bij de dell 17R SE enige wat me tegen houd is dat daar geen SSD schijf in zit. Echter een 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf. Liefst zou ik windows willen laten draaien op de SSD.

Dat is op dit moment het enige wat me tegen houd, vind hem verder wel super!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Die SSD kun je er zelf vrij eenvoudig inzetten, dus dat lijkt me geen probleem? Kun je ook meteen een schone Windows installatie uitvoeren zonder overbodige (Dell) software.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
@promoX ow wel ja en hoe zit dit dan met de garantie als ik hem open ga schroeven?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Garantie houd je gewoon als je er een SSD in zet, geen probleem dus :) neem dan wel gelijk een 128GB, 64 heb je zo vol.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de tips ik heb toch de Dell 17R SE zojuist besteld en ga er zelf dan een 128GB SSD in plaatsen. Kan niet wachten totdat ik hem binnen heb ;)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Congrats :)
Ben je voor de i7 of i5 versie gegaan, en even een hele brutale vraag van mij: hoeveel heb je nou uiteindelijk betaald met alle kortingsbonnen en de shopkorting cashback?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de i7 versie gegaan deze:
http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-17r-se-7720

Ik kreeg ook nog een kortings coupon via de live support van 5% totaal kreeg ik dus 15% korting. Bedrag wat ik moest betalen incl btw was 923.79 EURO.

Nou heb ik eigenlijk ook nog een vraag ivm de SSD. Welke SSD kan ik het beste kopen? Dus welke past ook in deze laptop?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Bewezen betrouwbare allrounder: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Snelste en ook betrouwbare SSD op de markt, iets duurder: pricewatch: Samsung 840 series Pro 128GB
Snelheidsverschil tussen de beide SSD's ga je in de praktijk waarschijnlijk niet merken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Ow wacht ik had ook nog een speaker setje van 47.95 erbij gepakt dus uiteindelijk 875 euro voor de laptop betaald!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Hm, net te laat met dit topic!

Je had nog wat kortingen mee kunnen pakken helaas ;).

Voor de installatie van je SSD: [Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition
Lees even de laatste paar pagina's door mbt de BIOS/UEFI, je moet wel een truucje uitvoeren namelijk.

ik zal niet vertellen hoeveel korting je er nog af had kunnen halen, zou een beetje gemeen zijn :9

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Haha ok nou maak je me wel nieuwsgierig ivm die korting :) Ik ken er wel tegen joh ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Quad misschien ben ik steke blind maar krijg het niet gevonden welk truucje ik uit moet voeren??? Heb je misschien directe links voor me?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Via shopkorting had je gebruik kunnen maken van cashback actie, hier krijg je dan na aankoop bij Dell 7% terug over het bedrag excl. BTW.
In jouw geval was het ongeveer €45 euro gok ik.

Ook kon je de laptop met nog eens 5% extra korting krijgen door een URL truuc toe te passen, voor het selecteren van de juiste 17R SE variant moet je in de URL de NLDHS1 aanpassen naar NLEPP1.

Wat er op neer komt dat je een euro of 80/90 extra korting had kunnen krijgen.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nu 2 dagen in mijn bezit en ik zeg super! SSD maakt hem echt snel. Windows 8 opstarten in 5 seconden!

Iedereen die twijfelt ik zeg kopen ;)
Pagina: 1