Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Doel: Alle Outlook handtekeningen aanpassen van (bijna) alle domein gebruikers.
Vraagstelling: Het is de bedoeling dat iemand zonder admin rechten de handtekeningen van andere gebruikers kan aanpassen via zijn eigen desktop en zonder tussenkomst van betaalde 3rd party software.

Momenteel gaat diegene die daar verantwoordelijk voor is langs alle computers om "eventjes" de handtekeningen aan te passen in Outlook. Dat is voor 75 werkstations toch wel zonde van de tijd, voor zowel de eindgebruiker als de uitvoerende voor alles wat daarbij komt kijken.

Een idee zou zijn om de handtekening bestanden voor te bereiden (html/rft/txt aanpassen naar smaak), scriptje maken die de bestanden zal overkopieren en evt. als default set in Outlook?

Maar uiteindelijk moet een 'normale' user dit kunnen uitvoeren, al is het maar dat deze persoon de files via een hidden share de bestanden kan overkopieren naar de eindbestemming (al gaat dat niet zonder admin rights?)
Locatie is namelijk: \\pcnaam\users\usernaam\appdata\roaming\microsoft\handtekeningen\

Wie heeft ervaring met het domein breed aanpassen van Outlook handtekeningen of wie heeft er ideeën/tips om dit op een relatief eenvoudige manier te kunnen uitvoeren?

Houd er rekening mee dat iemand zonder admin rechten dit moet kunnen uitvoeren.
Uiteraard kan er wel een speciale security groep voor worden aangemaakt mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Exchange of Office 365?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik denk dat de beste oplossing is om in het inlog script de opdracht te zetten om de handtekening te kopieren van een netwerklocatie. Die ene gebruiker kan dan op denetwerklocatie de handtekening neer zetten.

Is het geen persoonlijke handtekeing waar de naam in staat?

edit: iedereen krijgt leesrechten op netwerklocatie en alleen die ene gebruiker wijzig rechten.

[ Voor 16% gewijzigd door Deveon op 20-03-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het hoeft niet middels een script. Met een Transport Rule op de Exchange server kun je ook handtekeningen maken. En anders moet je kijken naar software zoals Exclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
@Trommelrem, Exchange 2010.
Transport rule is leuk, maar echt persoonlijk maken is niet gemakkelijk?

@Deveon, inderdaad een inlogscript kan, maar gezien er veel verschillende inlogscripts zijn, betekend dat je alle scripts mag gaan aanpassen met een kopieer opdracht vanuit een netwerk locatie.

De handtekening is persoonlijk, maar wel met de huisstijl van het bedrijf.

@Roady81, bedankt. Dat is een goede opsomming van de mogelijkheden!

Om terug te komen op de transport rule, welke ook op de howto pagina staat:
Zoals ik het begrijp gaat dit in principe om een disclaimer, welke dan gebruikt wordt als handtekening.
Echter gebruiken wij meerdere verschillende handtekeningen, dus dat lijkt me dan sowieso een no go.

Zelf denk ik nu aan om de files op een netwerk locatie neer te zetten en met een script de files naar de juiste werkstation en user te kopiëren.

Ik heb geen ervaring met 3rd party oplossingen, misschien dat Exclaimer een goede oplossing is, echter mikken we op een simpelere oplossing zonder investeringskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09
In het verleden heb ik ook wel eens allerlei trucken moeten uithalen met handtekeningen.
Maar ik begin er niet meer aan. Gewoon een 3rd party tool zoals b.v. Exclaimer.
Kost je € 600,- voor 100 users. Je hebt het binnen no-time draaien en je hebt door de hele organisatie heen handtekeningen die volgens de huisstijl zijn opgemaakt.
Nee, heb niets te maken met Exclaimer, maar werk er bij veel klanten mee en ben zeer tevreden.

Heb je al eens doorgerekend wat de manier van handtekeningen beheren je nu op jaarbasis kost? Users die moeten langslopen, beheerders die allerelei scripts moeten bakken etc. etc.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
Wij gebruiken ook Exclaimer, en je kan de console installeren bij een NON admin user die kan dan de handtekening aanpassen.

Wat is het voordeel :

- Clientless! Alles draait als een service server side.
- Ook een handtekening bij berichten op ActiveSync devices ( iOs / Android en andere )
- Webmail heeft ineens ook een handtekening
- Outlook update service : deze past de "sent items" aan in je outlook zodat je een handtekening ook in de mail ziet. Dat is voor de gebruiker duidelijker.

Nadeel van een transportrule is dat deze ALTIJD onderaan een bericht komen, dat je dus voor een reply geen handtekening krijgt, of je moet outlook aanpassen dat hij de reply in een bijlage steekt.

Omdat outlook een uniek ID aan je profiel geeft, kan je deze bijna niet gemakkelijk scripten. Programma's als Scriptlogic kunnen dan dan weer wel die zaken juist zetten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1