Eenvoudige microfoon voor inspreken youtube (iMac)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hallo audiofielen (zo heten jullie toch? :P )

Ik maak time lapse video's waar je mijn tekeningen van nul ziet groeien naar een eind resultaat. Nu krijg ik steeds vaker de vraag of ik tuts wil maken. Nu kom ik er achter dat mijn programma iShowU HD Pro niets registreert als ik gewoon in het luchtledige praat. Terwijl mijn ingebouwde microfoon in Skype prima geluid produceert.

Kunnen jullie mij een microfoon adviseren die de job doet (alles behalve Trust) en ik zo op mijn iMac kan prikken? Budget is wat mij betreft max 20 euro. Na de tuts zal ik de microfoon niet zo heel snel meer gebruiken. Hoewel, misschien dat een dergelijke microfoon beter werkt in bijv. TeamSpeak en ik van de push to talk af kan? (veel gevoeliger voor wel geluid / geen geluid?). Mijn usb sloten zitten vol, dus ik wil het liefst dat prikkertje gebruiken.

Ik heb een paar topics gevonden die op mijn vraag aansluiten. Maar deze zijn jaren oud en weet ik niet of deze op een iMac (2011) aangesloten kunnen worden

Ik kan jullie hulp goed gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 20-03-2013 17:13 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > MS

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Is dat codetaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat betekent dat je topic van het audio-hok naar het Mac Software hok is gegaan, omdat de moderator dat beter vond passen.

Maar goed, binnen dat budget lijkt mij dat je toch al gauw naar budgetspul loopt te kijken. Dingen als een el cheapo Logitech mic voldoen al snel:
http://maxict.nl/product/...click&utm_content=default

Ik zie niet echt in hoe je heel veel beter gaat krijgen voor dat budget, en voor waar je het voor gebruikt is beter ook niet bepaald nodig.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Precies... ik ben ook niet op zoek naar top spul voor 2 tientjes. En voor dat bedrag is er zooo veel aanbod.. dat er vast een paar types tussenuit springen die je dan het beste kan kopen. Vandaar de vraag.

Ik vind het jammer dat iShowU niet reageert op mijn monitor microfoon.. die doet het in skype prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:40

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Staan je instellingen bij iSHowU wel goed? Onder 'advanced' ook je mic geselecteerd en volume goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
kaassouffle schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:06:
Staan je instellingen bij iSHowU wel goed? Onder 'advanced' ook je mic geselecteerd en volume goed?
Ik wilde net zeggen, als je een goed werkende mic hebt zie ik niet in waarom je een ander zou moeten halen. Ik ben alleen totaal niet thuis in Mac spul.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je inmiddels al een microfoon hebt aangeschaft?

http://forums.shinywhiteb...rchased-from-Mac-AppStore

http://forums.shinywhiteb...re-users-please-read-this

Het komt er op neer dat er een bug in de software zit waardoor de ingebouwde microfoon niet werkt. Inmiddels is de app verwijderd uit de App Store, maar als je contact opneemt met shinywhitebox kan je via hun website een nieuwere versie downloaden waarin het probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
ik heb het opgelost...

ondertussen heb ik een microfoon ontvangen Trust (dat is tegen mijn geloof in want ik vind het een butt merk) en is vandaag ook weer terug gestuurd. Blijkbaar (stom van mij) heeft een iMac geen microfoon ingang. Een microfoon ingang krijg extra stroom.. dus werkte mijn microfoon niet.

Een beetje geïrriteerd zat ik te rommelen en te zoeken op het internet.. toen ik een tip las dat ik de geluidskwaliteit in iShowU pro van AAC naar PCM moet zetten.. en voila.. mijn built-in speaker doet het. Ik hoor wel een beetje ruis maar dat kan ik redelijk onderdrukken in Adobe Premiere. En het geluid klinkt een beetje hol alsof je in een lege kamer sta.. maar goed.. voor de eerste filmpjes wil ik ook dat nog wel even door de vingers zien. Ik ben goed verstaanbaar.. klinkt netjes en met de software rommel ik nog een beetje om het mooier te maken.

Misschien doe ik er wel goed aan om de software sowieso van een update te voorzien.. aan de andere kant.. alles werkt nu.. en als het goed gaat.. niets aan doen. Toch?

Pagina: 1