Comfortable muis gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336181

Topicstarter
Hey,

Ik zit vaak lang achter de PC en zoek daarvoor een comfortable muis.
Gebruik nu de magic mouse van Apple, maar kan niet zeggen dat ik deze heel comfortable vindt.

Ik heb ter vervanging ene logitech M705 gekocht, maar deze bevalt eigenlijk helemaal niet.
Veel te hoog en valt niet lekker in de hand voor mij.

Graag suggesties over welke muis goed zou kunnen zijn voor mij.
Ik kwam de R.A.T 9 tegen, hier is wel heel veel aan te verstellen om hem comfortable te maken, is dit een goede optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, als je aangeeft dat niet elke muis bevalt, dan zou ik als ik jou was toch eens naar een winkel gaan en daar uitproberen (en kopen). We kunnen natuurlijk wel vertellen wat wij fijn vinden, maar daar kunnen ook mensen tussen zitten die zweren bij bijvoorbeerd een M705.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja precies hmm, even naar de winkel dan maar.
Al lijkt die R.A.T me wel wat omdat je daar bijna alles aan kunt verstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

De Magic Mouse is uiteraard wel zowat de grootste ramp op het niveau van ergonomie. Ik heb 'm zelf ook, en multitouch etc is erg prettig, maar daar stopt het ook wel bij.
De meeste Logitech (gaming) muizen zijn wel erg prettig. Ik heb jarenlang met een MX518 en een MX1000 gewerkt, vooral die laatste vond ik erg goed. Momenteel is de Performance MX zowat het paradepaardje van Logitech, is een erg veel verkocht (en prijzig) model.

De R.A.T muizen hebben inderdaad als voordeel dat ze compleet te customizen zijn. Helaas ook niet erg goedkoop...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt maar ik heb nu ook 30e uitgegeven voor een muis die ik nooit gebruik.
Als het de 100e waard is en zon ding gaat 5-10 jaar mee, tja dan valt het relatief nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tip: ga naar de computerboer of mediamarkt, en ga alle muizen vasthouden, ontdek je vanzelf wat je lekker in de hand vind liggen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Het beste kan je ze proberen in de winkel, of nog beter: probeer er 1 een tijdje te lenen.

Ik heb jaren met m'n mx500 gedaan, toen ie kapot ging dacht ik: nou ga ik mooi zo'n vette Razer kopen. Ding ziet er mooi uit, ligt ook goed in de hand, maar mijn mx500 was net iets groter en daarmee had ik na een avond gamen nooit last van kramp, nu helaas wel, omdat m'n hand er net niet helemaal ontspannen op kan rusten omdat de muis eigenlijk net iets te klein is.

Ik overweeg om toch te kijken of ik nog een mx500 of opvolger met zelfde vorm kan vinden.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De logitech G700 bevalt prima :)
Maar inderdaad, je moet ze even in de hand zien te houden. Liefst in een houding zoals je ook achter de PC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb zelf een R.A.T. 5 hier, heb ik al één keer terug moeten sturen omdat hij problemen met de laser had, en nu weer., steeds na ongeveer 6 maanden. Als ik een beetje rondgoogle krijg ik sterk de indruk dat ik niet de enige ben die dit soort problemen heeft, dus ik zou dit wel even meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top zal daar ook vragen in het topic.
Eigenlijk niet echt zin om naar een winkel te gaan, vaak hebben ze toch niet alle muizen staan...

Misschien is de Razer Ouroboros wel wat, ook verstelbaar.
Maar wel lichter dan de R.A.T zelfs zonder gewichten...

Het is natuurlijk ook zo dat ik van een Magic Mouse kom he, welke ik best lang gebruikt heb 1-2 jaar ofzo.
Maar nu ik wat langer achter de PC zit begint het toch echt irritant te worden. Omdat deze ergonomisch zo slecht is zal bijna elke muis wel een verbetering zijn. Moet denk ik alleen even kijken naar de hoogte ook, dat is mijn bezwaar bij die logitech omdat die gewoon een stuk hoger is dan de Magic vindt ik deze niet fijn werken alhoewel dat ook gewenning kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat zijn grofweg de formaten van je hand? Dan kun je daar met het kiezen van een merk rekening mee houden. Zo zijn Razers meestal wat smaller dan bijvoorbeeld Logitechs.
Darkstar schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:50:
De meeste Logitech (gaming) muizen zijn wel erg prettig. Ik heb jarenlang met een MX518 en een MX1000 gewerkt, vooral die laatste vond ik erg goed. Momenteel is de Performance MX zowat het paradepaardje van Logitech, is een erg veel verkocht (en prijzig) model.
De gamingmuizen (en -toetsenborden, en -headsets) beginnen met een G. De MX-serie zijn dus niet-gamingmuizen.

Logitech heeft trouwens net nieuwe gamingzooi uitgebracht: nieuws: Logitech introduceert nieuwe gamingmuizen en -toetsenborden

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 21-03-2013 00:52 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Formaten van mijn hand grofweg 11cm (incl duim) bij 17cm, volgens mij heb ik best kleine handen.

Wat ik merk bij de Magic muis is dat ik mijn pols volledig steun op de tafel, waardoor ik dus vooral enkel mijn hand links en rechts beweeg. Hier krijg na een tijdje vooral last door volgens mij...

En volgens mij (correct me if im wrong) is het iig van die R.A.T en Razer zo dat jeje pols steunt op die polssteun waardoor je volgens mij wat soepeler kunt muizen ... klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik gebruik zelf een Logitech G500. Zo aan de foto te zien is die wat lager als die M705. Of in ieder geval is de bolling wat minder. De muis heeft precies de bolling die mijn hand ook heeft wanneer ik mijn hand ontspannen op tafel wegleg waardoor de muis erg prettig in de hand ligt. Daarnaast heeft de muis ook nog gewichten aan boord die je kunt afstellen naar wens.
Al is een muis vrij persoonlijk, ik wilde je mijn ervaring met mijn muis wel even delen. Wellicht helpt je in jouw zoektocht :)

Sowieso, als je muizen met goede ergonomie zoekt, zou ik het bij gaming muizen zoeken. Die worden immers gemaakt om langdurig te kunnen gebruiken (in 1 sessie) zonder blessures.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 21-03-2013 01:01 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dit word denk ik mijn nieuwe muis als mijn G5 er mee ophoud: pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 15:43
HyperMan schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:24:
Ik overweeg om toch te kijken of ik nog een mx500 of opvolger met zelfde vorm kan vinden.
G400 :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Compizfox schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:52:
[...]
De gamingmuizen (en -toetsenborden, en -headsets) beginnen met een G. De MX-serie zijn dus niet-gamingmuizen.
Een MX518 is anders toch een gaming-muis, de MX1000 uiteraard niet. In die periode gebruikte Logitech de G aanduiding nog niet.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Ik heb een MX518 en een G500, beide bevallen zeer goed!

qua features wint de G500, qua ergonomie de MX518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enoq
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06-2023
G400 een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 15:43
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:49:
Ik heb een MX518 en een G500, beide bevallen zeer goed!

qua features wint de G500, qua ergonomie de MX518
De meest essentiële functie in een gamingmuis lijkt me de sensor en die is in het geval van de MX518 toch een heel stuk beter dan bij de G500. Optisch is veruit superieur aan laser als het om gebruik voor gaming gaat; zeker in het geval van low-sensitivity gamers.

[ Voor 37% gewijzigd door MiBe op 01-04-2013 00:10 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Pagina: 1