Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Ik ben nog een groentje op het gebied van forums en weet ook niet of ik hier goed zit met mijn vraag.

Voor mijn ouders heb ik een Medion gekocht. Deze om precies te zijn: klik hier De pc moet mijn oude gaan vervangen. Nu had ik in gedachte om de oude harde schijf met windows 7 in de nieuwe Medion te stoppen, alleen nu krijg ik gelijk bij opstarten een error: ''Connect a propper boot disk and restart computer''.

Als ik de Medion opstart met de huidige harde schijf met windows 8 start die prima op en kan die mijn oude harde schijf gewoon zien en gebruiken als secundaire schijf. Koppel ik de ''medion schijf'' los en start ik opnieuw op, weigert die dienst. Kan dit komen doordat de pc voor windows 8 gemaakt is? Of een bios probleem?

Wie o wie kan mij verder helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult iig windows moeten herinstalleren wil je er zeker van zijn dat het goed werkt.
Verder is de kans groot dat er ergens in de UEFI een Windows 8 secure boot staat ofzo, die je dan moet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
hmm windows opnieuw installeren op de oude schijf is geen probleem, maar zal eens kijken of de secure boot uitzetten werkt.

Edit: secure boot uitgezet (als het goed is :P ), nieuwe schijf losgekoppeld, opnieuw opgestart, zelfde probleem...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwi159 op 20-03-2013 16:47 ]