dd-wrt client bridge mode, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 12:12
Ik heb het volgende probleem: geen Internet op mijn devices die aan mijn client bridge router hangen.

Beneden staat een Router van mijn ISP, Cisco EPC3925. We noemen deze even Router1.
Boven staat een Router, een Buffalo Airstation ZWR-HP-G459H, met DD-WRT firmware. Router2.

Router1 zendt een wifi signaal uit, waarop al mijn wireless devices perfect connecten en het lan of internet op gaan.
Router2 is geconfigureerd als client bridge. Hij maakt dus draadloos verbinding met router1. Hier hangen mijn NAS en mijn desktop aan. Geconfigureerd volgens de manual van DD-WRT. Via mijn desktop kan ik op router2 komen, logisch, want dit is via gigabit kabel. Ik kan ook op router1 komen. Dit gaat via wifi, en werkt dus ook. Als ik echter het Internet op wil, werkt dit niet. Ik kan maar niet uitvinden waar het in zit.

Router1 heeft ip 192.168.0.1
Router2 heeft ip 192.168.0.6
Desktop heeft static IP 192.168.0.12, met default gateway op router1 en DNS op dns server (ook router1 geprobeerd, maar werkte ook niet).

Als ik in WIndows (7) klik op 'overview netwerk' ofzoiets, geeft het overzicht aan dat de verbinding naar de gateway goed is (192.168.0.1 / router1), maar niet die naar het Internet.
Ik snap dit dus niet... 8)7

Klein detail:
Het heeft perfect gewerkt, voor 1 dag. Daarna een heleboel lopen tweaken (ivm jumbo frames voor mijn NAS), en toen ellende. Vervolgens de router2 hard gereset, en opnieuw ingesteld volgens de manual. Vervolgens desktop opnieuw geinstalleerd (windows xp naar windows 7, was toch eens nodig). En even van alles mbt jumboframes afgebleven. In andere woorden, alles staat nu standaard.
Helaas nog steeds geen Internet verbinding

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien je nu een nieuwe Windows installatie hebt zou het nuttig zijn eerst eens te kijken of je direct aan Router-1 verbonden wel het internet op komt en dan pas de volgende stap nemen. Het is een 'onbewezen' installatie.

• mad_dog
Ja op zich een terechte opmerking... Maar, als er een draadje naar boven liep had ik die wel in mijn router2 gestopt :P Mijn PC kast is zo een oude onverwoestbare chieftec dragontower, ofzoiets. Weegt vele kilo's, lang verhaal kort, die blijft even staan. In theorie heb je gelijk, maar ik ben vrij zeker dat de pc met draad in router1 gewoon het internet op gaat, zoals elke net geinstalleerde windows. Daarnaast, mijn NAS gaat ook niet het internet op (voor packages/updates/etc), en deze zit net als de desktop met draad in router2.
Derde punt, mijn laptop gaat ook met de draad in router2 niet het internet op.

Ik breng hier wel een interessant punt op, wat ik vergeten was in de openingspost, het probleem lijkt in router1 of router2 te zitten, of de configuratie van alle devices die ik aan router2 hang (zoals DNS/gateway settings bijvoorbeeld).

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je bij het toevoegen van Router-2 ook iets veranderd in Router-1 of echt eerlijk heus (cross-my-heart-and-hope-to-die) helemaal niets? :+

Die laptop lijkt me wel te tillen en die zou je dan voor de zekerheid eerst eens aan Router-1 kunnen hangen. Je weet maar nooit. Zeker weten dat dát deel van de verbinding echt zeker werkt is toch altijd prettig/nuttig.

• mad_dog
Ja die laptop gaat nog net. Kabel er in, en knallen maar. Werkt helemaal goed!
Vreemd he... dat het dan boven niet werkt... Alsof router1 al het uitgaande verkeer (Internet verkeer) vanaf router 2 niet doorlaat...

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je verbonden aan Router-1 ook Router-2 benaderen? En je kunt Router-1 dus niet bedraad via Router-2 benaderen? In die verbinding gaat het blijkbaar mis. Vraag me af of dat inderdaad twee kanten op niet werkt. Kun je de NAS wel benaderen vanaf Router-2? En vanaf Router-1?

Het is wellicht nuttig wat screendumpjes met relevante instellingen te plaatsen. Dat geeft veel meer overzicht.

• mad_dog
Vanaf router 1 kan ik met een laptop of squeezebox router2 en alles daarachter (zoals nas) benaderen.
Het gaat inderdaad alleen fout met het internet verkeer vanaf router2. Rest gaat goed.
Screendumps komen morgen...

• mad_dog
Okay, major breakthrough hier... Ik heb mijn NAS en desktop op static IP staan. Ik had vervolgens in router1 aangegeven welk mac hoort bij welk IP. Toen ik deze gereserveerde IP entries uit de lijst verwijderde, werkte alles opeens...
Maargoed, dit lijkt me ook neit gewenst. Als mijn PC strakt uitstaat, gaat router1 gewoonweg mijn desktop IP uitdelen aan een GSM ofzoiets... Oke, dat is voor latere zorg, voor nu weet ik waar ik moet zoeken!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je in router 1 niet gewoon de pool met DHCP adressen beperken, zodat die statische IP's van je NAS en desktop daar buiten vallen?

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 21-03-2013 16:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mad_dog
Ik kan wel aangeven vanaf welk punt router1 ip adressen gaat uitdelen. Ik ben alleen bang dat als ik dit punt hoger kies dan router2 / NAS / desktop, dat er wellicht weer vreemde dingen gebeuren.

Zojuist de settings in router1 m.b.t. predefined IPs weer geactiveerd... vooralsnog werkt alles. Ik ben benieuwd... Iedereen bedankt voor het meedenken zo ver. Als jullie me in dit topic niet meer horen, dan werkt alles gewoon nog :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mad_dog schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:30:
Ik kan wel aangeven vanaf welk punt router1 ip adressen gaat uitdelen. Ik ben alleen bang dat als ik dit punt hoger kies dan router2 / NAS / desktop, dat er wellicht weer vreemde dingen gebeuren.
Normaal gesproken niet. Dat is juist precies waar die setting voor bedoeld is, om ruimte te maken voor statisch ingestelde IP's.
Zojuist de settings in router1 m.b.t. predefined IPs weer geactiveerd... vooralsnog werkt alles. Ik ben benieuwd... Iedereen bedankt voor het meedenken zo ver. Als jullie me in dit topic niet meer horen, dan werkt alles gewoon nog :)
Fingers crossed dan maar :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens de WDS functie? Zo pak ik dat namelijk altijd aan, dan kun je zelfs op het wifi-bereik van de 2e router internetten (ipv dat deze alleen een luchtbrug is tussen 2 apparaten)
Pagina: 1