Toon posts:

Kan iemand ff snel helpen? Ipx prob win98/ w2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier lekker red alert 2 tegen iemand te spelen, maar het lukt me niet on ipx zo te configureren dat we verbinding maken.

Mijn compu loopt win98 op, en op de laptop windows 2000 pro.

We hebben hier een 10baseT coax netwerkje.

win98 heb ik al wel goed geconfigureerd (16 bit cash, 802.3)

Aleen in win2k weet ik niet wat/hoe ik de prut instel.

Iemand er ervaring mee?

Ik dacht er ook al over om win98 op de laptop te zetten, maar de diskpartieties zijn NTFS en het iets te omslachtig om het om te gaan zetten naar fat32

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Vrijwel hetzelfde:

Rechtermuisknop My network places > properties. Maak een nieuwe, of wijzig de eigenschappen van je bestaande connectie.
Klik vervolgens op install > protocol > nwlink. Nu kan je daar ook de eigenschappen van veranderen en eventueel het type kiezen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik dus geprobeert.

Maar ik kan de instelling voor bronrouting nergens vinden. (moet 802.3 zijn voor coax netwerken als ik me goed herinner)

Moet netbios via ipx ingeschakelt zijn? zoja, waar in win2k kan ik dat instellen?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Als het goed is kan je gewoon de eigenschappen van het protocol opvragen.
Hier lukt het dan bij mij om die instellingen te wijzigen, dus ook het frametype. (Meestal is auto al voldoende om het zooitje te laten draaien)

Netbios over ipx hoeft niet voor spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz, ik snap niet waarom het niet werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, ik heb hem half aan het werk.

Als ik op bijde pc's red alert aanzet en naar netwerk ga dan kan de win2k bak de win98 wel zien, maar andersom niet. als je op de win2k computer een berichtje intypt dan verschijn het in het beeld van de win98 bak zoals het hoort.

Maar de win98 computer ziet de username van de win2k bak niet maar ontvangt wel de berichtjes. verturen van berichten naar de win2k bak lukt niet op de win98 bakkes.

VAAAAAAAAG ! :'( ik wil RA2 multiplayer spelen :'(

Verwijderd

Ik heb ook een netwerk probleem. hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/154441/1">Hier dus</a>>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
Pagina: 1