bestanden automatisch openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 16:32

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Hallo allen!

Ik vroeg mij af op er een programma bestaat die er voor zorgt dat na het inloggen op je mac er een aantal
bestanden automatisch opgestart worden (eigenlijk een soort van open na inloggen voor programma's)?

Het gaat namelijk om OSX 10.6 waar je nog niet kan instellen dat documenten weer automatisch
geopend moeten worden.

Iemand hier ervaring mee?
Heb namelijk zelf al wat rond gezocht maar niks hierover gevonden.

Alvast bedankt :)

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als zo google met "run script boot osx" kom ik wel op oplossingen. Enige wat je dan zou moeten doen is een script maken. Uiteraard kan je bestanden niet runnen ofzo, maar wel de applicaties die die bestanden moeten uitlezen. Vaak ondersteunen deze programma's wel een commmand line equivalent om bestanden te openen.

Overigens heb ik geen verstand van OSX specifiek, wel Linux en Windows.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Een AppleScriptje schrijven, iets in de trend van: tell application "Preview" to open "/Users/monolith/file.pdf"

Dit AppleScriptje opslaan als een application bundle en deze application bij het inloggen laten uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:11
Volgens mij kan je bestanden ook gewoon slepen naar het inlog venster van je account in de systeemvoorkeuren. Dit kan tenminste in ML wel