Ik heb een vraag met betrekking tot jquery en het submitten van een html form waarbij een waarde wordt doorgegeven en de pagina niet opnieuw geladen mag worden.
Ik heb bovenstaande functie geschreven. Er wordt dus gekeken of twee inputvelden met elkaar overeenkomen waarna de waarde van var vraag1Opgelost naar 1 wordt gezet (standaard waarde is 0). Bovenstaande code werkt ook.
Het probleem is echter dat de pagina wordt ververst waardoor de waarde van var vraag1Opgelost minder dan een seconde gevuld blijft met 1. Nu heb ik zelf gezocht en kwam ik de Ajax datastring oplossing tegen. Echter heb ik geen idee hoe dit werkt en hoe ik dit kan implementeren in mijn huidige code. Ik kwam nu zelf tot dit:
Iemand die mij op weg kan helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function vraag1Compare() {
var antwoord1var = $("#antwoord1").val();
var antwoord1varcheck = $("#antwoord1-check").val();
if (antwoord1var != antwoord1varcheck ) {
alert("geen match");
} else if (antwoord1var == antwoord1varcheck ) {
var vraag1Opgelost = 1;
$("#opgelost > p").html(vraag1Opgelost);
}
} |
Ik heb bovenstaande functie geschreven. Er wordt dus gekeken of twee inputvelden met elkaar overeenkomen waarna de waarde van var vraag1Opgelost naar 1 wordt gezet (standaard waarde is 0). Bovenstaande code werkt ook.
Het probleem is echter dat de pagina wordt ververst waardoor de waarde van var vraag1Opgelost minder dan een seconde gevuld blijft met 1. Nu heb ik zelf gezocht en kwam ik de Ajax datastring oplossing tegen. Echter heb ik geen idee hoe dit werkt en hoe ik dit kan implementeren in mijn huidige code. Ik kwam nu zelf tot dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11