Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma automatisch sluiten bij shutdown Windows

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Op mijn werk hebben we een pc in een voertuig staan. Deze pc staat geschakeld met het contact van het betreffende voertuig. Als de auto start, dan start ook de pc op, inclusief een bepaald programma.

Als vervolgens de motor wordt afgezet, wordt middels een puls aan de pc aangegeven dat deze af moet sluiten. Het normale afsluitproces wordt dan in gang gezet. Probleem is echter dat ook het progamma wat draait afgesloten moet worden. Dit programma blijft bij het afsluiten echter hangen, waardoor je moet bevestigen of het geforceerd afgesloten mag worden. Daarna wordt Windows 7 pas netjes afgesloten.

Dit is echter niet gewenst. De pc en het scherm hangen namelijk achterin het voertuig, uit het zicht van de bestuurder. Het programma wat blijft hangen zou dus eigenlijk automatisch geforceerd afgesloten moeten worden, zonder dat daar bevestiging voor nodig is.

Is hiervoor een simpele oplossing beschikbaar?

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 17:08

d_star

Maharadja of the Year :-/

Ja, die is er. Zie deze link voor beschrijving van hoe een geforceerde Windows 7 shutdown te doen: klik!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• jwkempeneers
Thanks. Dit betreft echter een snelkoppeling die alsnog handmatig geactiveerd moet worden. De pc welke ik bedoel wordt afgesloten middels een puls en niet via Start --> Shutdown.

Ik zou dus eigenlijk in moeten kunnen stellen dat het betreffende programma standaard geforceerd afgesloten mag worden.

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58

• jwkempeneers
Bedankt! Ga ik mee aan de slag!