Geen gigabit verbinding met Gigabyte GA-Z77X-D3H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:41
Mijn Gigabyte GA-Z77X-D3H moederbord is voorzien van een Qualcom Atheros netwerkkaart.
Deze heb ik ingesteld op gigabit/full duplex en toch haal ik geen gigabit snelheden.
De kopieersnelheid naar andere apparaten blijft beperkt tot 12 mbs.

Alles is met cat5e kabels verbonden via een Fritzbox 7390. Volgens deze box staan mijn Popcorn en VU+ satellietontvanger wel geregistreerd als gigabit, maar mijn pc niet.
Wie brengt mij op het goede spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dus 12MB/s of 12Mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Ander kabeltje getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
12Mb/s, want die andere waarde gaat niet lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ja, ik heb een andere cat5e kabel uitgelegd en daarmee had ik hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Welke kaart heb je precies toegevoegd (specs zouden handig zijn), kan hem niet op Tnet en niet op de site vinden zonder partnummer? En welke driver? Wat heb je verder ondernomen om het probleem op te lossen, google, forum of helpdesk? Welke snelheden haal je op 100MBit/s. Waarom gebruik je de onboard NIC niet? Heb je de nieuwste firmware voor je Fritzbox op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Zoals je hebt kunnen lezen gebruik ik gewoon de onboard ethernetkaart met de driver die de fabrikant aanlevert.
Ik haal maximaal 12Mb/s, heb veel rondgegoogled en geen soortgelijke problemen gevonden.
De Fritzbox is voorzien van de nieuwste firmware.
Inmiddels heb ik ook geeëxperimenteerd met verschillende waardes van de Jumbo frames, helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je de nieuwste mobo BIOS? En als er een app. bij de NIC zit heb je die ook geïnstalleerd, mogelijk heeft deze een auto update functie? Simpel feit is wel dat als je over het internet bv wel hoger als 12MB/s haalt dat het niet aan je PC ligt maar aan het ontvangende of doorvoer station. Naar welk apparaat stuur je de data?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 21-03-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Niet toevallig rotzooi in het poortje zitten waardoor er kortsluiting ontstaat of 1 van de pootjes scheef zodat niet alle aders aangesloten zijn.
Waar meet je de snelheid is dat een pakket die je overstuurt vanaf een andere pc is het dan niet zo dat je hdd de beperkende factor is.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Anoniem: 91626 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:17:
Heb je de nieuwste mobo BIOS? En als er een app. bij de NIC zit heb je die ook geïnstalleerd, mogelijk heeft deze een auto update functie? Simpel feit is wel dat als je over het internet bv wel hoger als 12MB/s haalt dat het niet aan je PC ligt maar aan het ontvangende of doorvoer station. Naar welk apparaat stuur je de data?
De nieuwste f17f bios wordt hier gebruikt.
Ik stuur data naar mijn Popcorn a-300 en mijn VU+ solo 2 satellietontvanger die wel als Gigabit worden herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Read schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:36:
Niet toevallig rotzooi in het poortje zitten waardoor er kortsluiting ontstaat of 1 van de pootjes scheef zodat niet alle aders aangesloten zijn.
Waar meet je de snelheid is dat een pakket die je overstuurt vanaf een andere pc is het dan niet zo dat je hdd de beperkende factor is.
Er zit geen rotzooi in het poortje en ik heb een andere cat5e kabel geprobeerd met hetzelfde resultaat.
De hdd kan geen beperkende factor zijn, want hier wordt een ssd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat doet de PCH/Solo op een andere pc, ik weet dat die niet echt veel doorvoer kunnen verwerken.

Kijk ook eens na of je geen ! hebt staan in je hardware van drivers dat niet geïnstalleerd zijn (chipset). Ik vermoed dat je de laatste driver hebt van je lan chip (v2.1.0.7) zodus daar kan het al niet aan liggen.

Euhm welk OS zit je trouwens.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ik heb de allerlaatste driver voor de lan chip geinstalleerd.
Alle hardware is geinstallerd zonder uitroeptekens ed.
Ik gebruik Windows 7 64 bits.
Pagina: 1