Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-07 07:53
Door de omstandigheden bij mijn huidige werkgever ben ik opzoek naar een andere functie en ben volop aan het solliciteren. Het liefst wil ik naar een systeembeheerders functie.

Maar ik krijg alleen berichten terug dat ik niet geschikt ben of andere kandidaten beter aansluiten bij de functie.

Mijn werkervaring is tot op heden alleen helpdesk/werkplek beheer. Op dit moment is dat helpdesk (6 jaar bij deze werkgever) en heb de mogelijkheid tot "proeftuin" systeembeheer projecten wegens ontslag van een collega. Ik doe hier helaas geen ervaring op met Windows server beheer of Citrix beheer, naast de dagelijkse helpdesk handelingen. Via de bestaande systeembeheerders (en stugge houding) ga ik niet heel snel deze ervaring opdoen bij dit bedrijf .

We hebben de afgelopen 3 jaar (8)7) communicatie trainingen gehad om de boel recht te trekken op de afdeling. Dus ik heb het gevoel dat ik al 3 jaar stil sta qua kennis. Daarvoor hebben we Windows server, Citrix en VMware trainingen gehad op kantoor, dus geen officiële certificaten. Ik kan via mijn huidige werkgever via een thuisstudie gaan studeren voor MSCA: Windows server 2012 maar die start pas half april.

Mijn proeftuin projecten, contact met leveranciers (ICT hardware bestellen) en andere aanverwante zaken staan netjes op mijn c.v die ik op advies van een oud collega elke maand bij werk.
Al mijn sollicitatiebrieven laat ik door lezen door mijn vrouw en ouders zodat ik altijd een eerlijke mening terug krijg en de brief eventueel nog kan aanpassen.

Ik vraag me af wat werkgevers zoeken in een nieuwe werknemer en hoe ik mezelf verder kan ontwikkelen zodat ik wel aansluit bij wat de systeembeheerders wereld zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Ik ben zelf geen systeembeheerder, maar ik weet dat er veel "stepping stone" detacheerders zijn die niet geweldig betalen, maar waar je wel certificaten kan halen en mee "in de business" kan komen.

Naam die me zo in het hoofd springt is Peak-IT. Bedrijfssfeer schijnt schandalig te zijn, maar wel goede plek om certificaten te halen.

Als je dat niet wilt zul je een ondernemer moeten vinden die in je wil investeren, en die zijn wat lastiger te vinden denk ik zo.

Wat betreft je laatste vraag: praktijkervaring en certificaten zijn eigenlijk de primaire dingen waar werkgevers naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 83 op 20-03-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Ik vrees dat de functie van TS wat minder in trek is.
IT development barst van de vacatures. IT beheer niet bepaald. En vooral niet in de richting van systeembeheer. De cloud begint zichtbaar te worden. In beheer is het voornamelijk de richting functioneel applicatiebeheer (HBO en WO) waarin goed werk valt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 21:22
Zelf heb ik op mijn loonstrookje als functie 'Systeembeheerder' staan, maar in de dagelijkse praktijk betekend het dat ik qua serverbeheer niet veel meer uren kwijt ben dan +/- 8 uur per week terwijl dit voorheen zo'n 32 uur was. Vooral het implementeren van de juiste toolset heeft er voor gezorgd dat het IT beheer steeds eenvoudiger is geworden.

De ouderwetse 'vakbeheerder' is ondertussen een beroep wat stilletjes aan het uitsterven is. Niet alleen dankzij de cloud, maar ook doordat besturingssystemen veel robuuster zijn geworden, maar ook doordat steeds meer mensen een beter beeld hebben van de mogelijkheden en beperkingen van ICT-producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ligt het niet aan je brief en CV??

Ik zit ook een beetje rond te kijken en hier in het Oosten is het echt huilen met de pet op qua vacatures..
1 informeel mailtje naar een bedrijf en vervolgens mijn CV opgestuurd en ik kan op gesprek komen..

Probeer hoewel je alleen helpdesk hebt gedaan toch werkzaamheden te benoemen die je hebt gedaan die in het vakgebied systeembeheer vallen..

Ik heb ook amper certificaten gehaald en zijn inmiddels al 6-7 jaar verlopen :) maar ik heb tot op heden geen problemen om ergens binnen te komen..

Puur door een goed kloppend (en verkopend) verhaal in mijn CV op te nemen wat ik zoal heb gedaan heeft vele deuren voor me geopend..
Dus misschien handig om eens je CV en of Brief eens na te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Misschien een lullige vraag, maar:
Waarom zou men een helpdesker aannemen op een systeembeheerfunctie?
Dat is een heel ander soort ervaring dat zich niet echt vertaald.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

qadn schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:39:
Misschien een lullige vraag, maar:
Waarom zou men een helpdesker aannemen op een systeembeheerfunctie?
Dat is een heel ander soort ervaring dat zich niet echt vertaald.
Juist wel..
Een helpdesker heeft heel veel ervaring met gebruikers en wat er in het veld gebeurt..
Een beheerdertje zit maar achter een bureautje problemen op te lossen en heeft geen feeling met gebruikers..
Zelfs een HBOer zou gewoon eens 6 maanden helpdesk moeten doen voordat hij ergens in een donker hoekje weg duikt..

Je leert het netwerk echt 100x sneller kennen op de helpdesk dan op een kamertje achteraf.

Toen ik 3 jaar geleden hier ben begonnen als senior beheerder ben ik ook gewoon eerst 1-2 maanden helpdesk gaan doen... puur om te kijken wat er speelt op de werkvloer en de mensen te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Klopt. Veel systeembeheerders zullen dus ook ervaring met helpdesk/werkplekbeheer hebben. Vandaar dat qadn aangeeft dat een systeembeheerder de voorkeur heeft, aangezien die ervaring met beide gebieden heeft. De topicstarter heeft dat slechts beperkt ivm de proeftuinprojecten.

Oh, enne:
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:43:
Een beheerdertje zit maar achter een bureautje ...
Het is nergens voor nodig om hier denigrerend te gaan doen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Railgunner schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:47:
Klopt. Veel systeembeheerders zullen dus ook ervaring met helpdesk/werkplekbeheer hebben. Vandaar dat qadn aangeeft dat een systeembeheerder de voorkeur heeft, aangezien die ervaring met beide gebieden heeft. De topicstarter heeft dat slechts beperkt ivm de proeftuinprojecten.

Oh, enne:

[...]

Het is nergens voor nodig om hier denigrerend te gaan doen.
Ben zelf ook een echte systeembeheerder en merk gewoon dat de interactie met gebruikers bijna 0 is..
Bedoel er verder niets mee, maar de praktijk is gewoon dat je maar achter een bureautje zit om projecten te doen en problemen op te lossen....
De vestiging waar ik zit kent 100 man personeel ofzo... Ergste is ik ken er misschien 30-40 ofzo.. Dat is gewoon de keerzijde van een beheerder..
Terwijl ik als helpdesker in een organisatie van 2000 man bijna iedereen wel kende van gezicht en vaak ook bij naam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het mogelijk om jouw CV en een brief (zonder persoonlijke gegevens) eens openbaar te stellen in dit topic?

In mijn optiek kunnen we dan veel gerichter informatie geven.

Daarnaast vroeg ik mij af wat je bruto loon nu is. Want vaak als je bij een bedrijf in dienst bent ipv detacheerder zit er toch een verschil in loon. Dit verschil moet je ook willen accepteren.

Ook las ik een aantal zaken:

1. Geen certificaten, alleen cursussen
2. Praktijk ervaring op Citrix, Vmware etcetra van meer dan 3 jaar oud.
3. Ik krijg de indruk dat je MBO geschoolt bent, vaak wordt toch HBO gevraagt.

In mijn optiek best wel veel redenen waardoor je kunt afvallen voor selectie.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Bovendien (andere vervelende vraag):
Waarom zou een bedrijf jou in dienst moeten nemen t.o.v. iemand die al wel de gevraagde ervaring heeft? Wat maakt jou nu bijzonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik denk dat als je ergens gaat solliciteren en je kan niet uitleggen waarom je als 30 jarige nog weinig tot geen certificaten hebt, dat je weinig kans maakt op een baan. Zeker als er genoeg mensen rondlopen met veel ervaring en certificaten.

Als MBO'er moet je direct aan de slag als je aan het werk gaat om een berg aan certificaten binnen te halen en snel te wisselen van werkgever om te ontwikkelen. Als je werkgever niet in je wil investeren met opleidingen, zelfstudie e.d. dan moet je zelf aan de slag, lees investeren, of snel beslissen om ergens anders te werken. Als je te lang ergens zit zonder te ontwikkelen dan loop je op een gegeven moment vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Wegens de omstandigheden op de afdeling wil ik graag zo snel mogelijk naar een andere functie.

Maar ik ben inderdaad opzoek wat mijn "tekortkomingen" zijn.

Een voorbeeld van de functie waar ik gereageerd op heb DPD
Mijn brief op Dropbox en C.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dude. Ze vragen om 4 jaar ervaring als systeembeheerder.
Dwz, het is een medior-functie.
Als overstapper maak je dan uberhaupt al geen schijn van kans.
(los van dat je je HBO niet hebt afgemaakt)

[ Voor 12% gewijzigd door qadn op 21-03-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
Tjeerdtq schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:15:
Wegens de omstandigheden op de afdeling wil ik graag zo snel mogelijk naar een andere functie.

Maar ik ben inderdaad opzoek wat mijn "tekortkomingen" zijn.

Een voorbeeld van de functie waar ik gereageerd op heb DPD
Mijn brief op Dropbox en C.V.
Je CV klopt niet, je hebt geen MCSA, maar je zet je MCDST certificaten onder MCSA.
Tussen 2009 en 2013, zeg 4 jaar heb je er geen certificering bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
Ze vragen ook: In bezit van MCSE of MCITP certificering.
Je hebt geen MCSA 2003, MCITP 2008 of enig ander onderdeel hierin.

Als je kracht op de servicedesk ligt, waarom kijk je niet of je ergens anders kan werken op een servicedesk? Zorg er wel voor dat je de MCDST certificering als eerst gaat upgraden naar Windows 7 en Windows 8, dat is een makkie. Dan snel door naar Windows 2012 install and configure, en dan MSCA halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Je mist werkervaring als sysadmin maar met een betere motivatiebrief kan je nog wel op zijn minst een gesprek regelen.
Als ik de eisen van de functie bekijk mis ik toch erg veel in je motivatiebrief.

Als je nou is begint met het veel explicieter benoemen van de volgende kwaliteiten:
Ervaring met projecten
Analytisch denkvermogen
Resultaat- en klantgericht en geen 9.00 – 17.00 mentaliteit
Communicatief zeer vaardig

Er van uitgaande dat je je daar wel in herkend, anders is solliciteren op deze specifieke functie natuurlijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tjeerdtq schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:28:
Door de omstandigheden bij mijn huidige werkgever ben ik opzoek naar een andere functie en ben volop aan het solliciteren. Het liefst wil ik naar een systeembeheerders functie.

Maar ik krijg alleen berichten terug dat ik niet geschikt ben of andere kandidaten beter aansluiten bij de functie.

Mijn werkervaring is tot op heden alleen helpdesk/werkplek beheer. Op dit moment is dat helpdesk (6 jaar bij deze werkgever) en heb de mogelijkheid tot "proeftuin" systeembeheer projecten wegens ontslag van een collega. Ik doe hier helaas geen ervaring op met Windows server beheer of Citrix beheer, naast de dagelijkse helpdesk handelingen. Via de bestaande systeembeheerders (en stugge houding) ga ik niet heel snel deze ervaring opdoen bij dit bedrijf .

We hebben de afgelopen 3 jaar (8)7) communicatie trainingen gehad om de boel recht te trekken op de afdeling. Dus ik heb het gevoel dat ik al 3 jaar stil sta qua kennis. Daarvoor hebben we Windows server, Citrix en VMware trainingen gehad op kantoor, dus geen officiële certificaten. Ik kan via mijn huidige werkgever via een thuisstudie gaan studeren voor MSCA: Windows server 2012 maar die start pas half april.

Mijn proeftuin projecten, contact met leveranciers (ICT hardware bestellen) en andere aanverwante zaken staan netjes op mijn c.v die ik op advies van een oud collega elke maand bij werk.
Al mijn sollicitatiebrieven laat ik door lezen door mijn vrouw en ouders zodat ik altijd een eerlijke mening terug krijg en de brief eventueel nog kan aanpassen.

Ik vraag me af wat werkgevers zoeken in een nieuwe werknemer en hoe ik mezelf verder kan ontwikkelen zodat ik wel aansluit bij wat de systeembeheerders wereld zoekt.
vraag eens een eerlijk antwoord van je gesprekspartners die jou afwijzen. Let hierbij minder kritisch op wat uitzendbureaus zeggen, heb hier zelf altijd wat verminderd interesse voor, aangezien zij slechts als tussenpersoon dienen.

vraag dus je potentiele directe leidinggevende naar kritiek op je cv, en vraag naar C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Bedankt allen voor de reacties. Veel en duidelijk informatie. Ben even goed op de feiten gedrukt en is een goede ogen opener.
Zoals ik het zo lees zal ik bij mijn huidige werkgever even door de zure appel moeten door bijten (of ander helpdesk werk moeten zoeken).
Ik mag ik april starten met Windows server 2012 (factuur is betaald _/-\o_ ) en zal ik meer ervaring op moeten doen richting systeembeheer werk.

Verder zal ik de informatie over mij c.v en brief nog een goed door lezen en jullie adviezen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Met een betere brief en op een meer junior systeembeheerder functie zou je wel een kans maken hoor ;)

Even wat opbeurends. Een vriend van mij heeft net een systeembeheerdersfunctie in Enschede gescoort (waar hij ook al woonde). Hij viel positief op omdat hij de enige was met een fatsoenlijke solicitatiebrief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

een step-stone als Centric/peak-it of anderen hier kan je cetificering halen en opklimmen de bedrijfs cultuur is niet echt prettig. maar het leertraject is zeer waardevol (itil, ms of cisco) waar je in je carriere zeker verderop nog nut voor hebt.

Auto kan je vergeten, totdat je beheerder bent, dit ligt aan je snelheid van zelfstudie, zonder rijbewijs heb je wel een uitdaging.. maar eenmaal sysbeheerder kan je alle kanten (nieuwe werkgevers) snel vinden..
het ligt aanjezelf uiteindelijk hoe lang jij doet over sysbeheer functie .. (elk papiertje is er 1 dichterbij)

Als je mensen kent bij een step-stone beheerder doe je hun een voordeel (paar euro) door hun je cv te sturen (anders pm me even) dit is vaak een betere ingang dan "open sollicitatie"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
Ik zou er voor zorgen dat je bij je huidig werkgever leerdoelen vast gaat stellen met HR. Geef aan waar je wil komen en wat er voor nodig is. Een werkgever wil altijd in je investeren als je hiervoor gaat. Als ze dit niet willen dan ga je verder kijken, maar wees realistisch en zoek naar een servicedesk baan omdat je hier het sterkst in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Kleine toevoeging: in je brief lees ik "Systeembeheerder taken" en "Systeembeheerder functie". De -der in systeembeheerder hoort er niet achter zodat het "systeembeheer functie" of "systeembeheer taken" wordt.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 14:46

Mx. Alba

hen/die/zij

(Alleen TS gelezen, reacties nog niet...)

Wat ik zelf heb gemerkt in de techniek is dat je ofwel horizontaal ofwel verticaal vooruit kunt, maar niet diagonaal...

Horizontaal: naar een andere werkgever en vergelijkbare functie.

Verticaal: binnen de zelfde werkgever naar een betere functie.

In het begin had ik alleen helpdeskervaring. Ik wist zeker dat ik werkplek- en systeembeheer ook wel kon doen en solliciteerde dus ook naar dat soort functies, maar het enige waar ik geen bot ving waren andere helpdeskfuncties.

Uiteindelijk ben ik terechtgekomen op de helpdesk van een groot internationaal bedrijf, en toen daar een functie vrijkwam voor een werkplek- en systeembeheerder op locatie heb ik met succes naar die functie gesolliciteerd.

Ook al kan je het misschien wel, je hebt geen ervaring, en er zullen vast ook wel sollicitanten zijn die wel ervaring hebben. Dan trek je altijd aan het kortste eind.

Je zult dus moeten inzetten op een diagonale move in twee stappen. Eerst horizontaal: bij een geschikt bedrijf binnenkomen op helpdesk-/werkplekbeheerniveau. Dan pas verticaal: binnen dat zelfde bedrijf doorstromen naar systeembeheer. Inderdaad, daar gaat een paar jaar overheen. Maar als je je binnen een bedrijf hebt bewezen als helpdesker/werkplekbeheerder dan wordt de stap naar systeembeheer vrij eenvoudig. Ze weten immers wat voor vlees ze in de kuip hebben, ook al heb je geen ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 21-03-2013 14:07 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:06:
Wat ik zelf heb gemerkt in de techniek is dat je ofwel horizontaal ofwel verticaal vooruit kunt, maar niet diagonaal...
Dat kan wel, maar alleen als ze ergens een junior voor zoeken.

Dus als systeembeheerder gaat TS geen werk vinden, maar als er ergens een vacature voor een junior beheerder is, misschien wel.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 15:52
ik zou je niet gehaalde HBO opleiding ook weghalen uit je CV.....

Lijkt voor degene die het leest er op dat je wat bent begonnen maar niet hebt afgemaakt (whatever jou reden hiervoor was) je lijkt daardoor op een quiter en zal gelijk een nadeeltje hebben tenopcihte van iemand die precies dezelfde CV zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
Opzich denk ik dat ze bij een junior beheerder toch wel echt minimaal MCSA of één certificaat uit een dergelijk traject verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
WeeDzi schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:24:
ik zou je niet gehaalde HBO opleiding ook weghalen uit je CV.....

Lijkt voor degene die het leest er op dat je wat bent begonnen maar niet hebt afgemaakt (whatever jou reden hiervoor was) je lijkt daardoor op een quiter en zal gelijk een nadeeltje hebben tenopcihte van iemand die precies dezelfde CV zou hebben.
Toch gaan ze vragen stellen over het gat in je CV, je kan het beter wel vermelden. maar zet opleidingen onderaan je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 15:52
Dat kan ook,..... beter zeg je dan werk zoekend....

der heeft mij nog nooit iemand gevraagd waarom mijn opleiding 7 jaar heeft geduurd in een solicitatie gesprek. Terwijl dat toch de verwachte vraag zou zijn. Maar goed mij geval en zijn geval kan anders wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 15:43
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:43:
Zelfs een HBOer zou gewoon eens 6 maanden helpdesk moeten doen voordat hij ergens in een donker hoekje weg duikt..
Er zijn ook mensen die wél gewoon ambitie hebben. Jammer dat je zo negatief doet over HBO'ers. Nergens voor nodig.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 21:22
Nightquest77 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:54:
[...]

Er zijn ook mensen die wél gewoon ambitie hebben. Jammer dat je zo negatief doet over HBO'ers. Nergens voor nodig.
Het gaat niet om het wel/niet hebben van ambities, maar meer de ervaring dat erg veel systeembeheerders opereren vanuit een ivoren toren, of nog erger, dat ze collega's beschouwen als 'Gebruikers' of nog erger 'Klanten'. Alleen al om deze redenen probeer ik mezelf regelmatig op de werkvloer te mengen, gesprekken aan te knopen op de werkvloer, of gezellig te lunchen met mijn 'Klanten/Gebruikers'.

Waarom ik dit doe, simpel. Technologische veranderingen gaan momenteel heel erg snel, en mensen, vooral op de werkvloer, hebben van nature een weerstand tegen verandering. Juist door mijzelf onder de mensen te begeven is het makkelijker om nieuwe faciliteiten uit te rollen, dan wanneer ik dit vanuit mijn ivoren toren doe. Positief gevolg is dat ik tevens erg veel relevante feedback krijg, wat anders maar binnen de wandelgangen is blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

en al wat gevonden?

je cv oogt saai op het eerste oog, ik zou dat toch proberen te veranderen. kijk bijvoorbeeld eens op http://www.inwork.nl/beschikbaar-it-personeel (hoewel het op dit moment niet lijkt te werken:)) daar staan voorbeelden van CV's, probeer ook uiterlijk meer in te gaan op de vraagstukken/projecten die je hebt gedaan. Maak onderscheid tussen stages en echt werk, ik zie dat je hebt gewerkt tijdens je schoolperiodes, was dat stage was dat een vaste baan naast je school enz. wees zo open mogelijk naar een potentiele werkgever. je bent ook onduidelijk of je nou echte certificeringen hebt of inhouse trainingen hebt gehad, wees duidelijk wat je hebt behaald of dat het een inhouse training was.

is een detacheerder niks voor jouw, die kan jouw juist helpen om van 1ste lijns naar 2de lijns en uit eindelijk systeembeheerder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 14:34
Je CV en brief zijn niet heel goed, het is een dertien in een dozijn pakketje. Ik denk dat je vooral moet werken aan je motivatie,
waarom wil je zo graag systeembeheerder zijn?
Of trek hem breder waarom wil je zo graag in de IT werken?
Wat zijn jou persoonlijke eigenschappen?
Wat ga jij het bedrijf bieden?

En let wel een bedrijf wil investeren als ze het de moeite waard vinden, strikt formele brieven werken goed als je het CV hebt waar men om vraagt. Heb je dat niet dan moet je compenseren in het menselijk aspect dan is het dus heel belangrijk om jezelf te verkopen.
Via de website van Stepstone.nl ben ik uw vacature:  Central Systems Administrator tegen gekomen. Omdat ik 
veel interesse heb ik deze functie stuur ik u deze sollicitatiebrief.
Momenteel ben ik werkzaam als helpdesk medewerker bij een grote zorg­ en verpleeghuisinstelling. 
Mijn belangrijkste taken zijn het afhandelen van de helpdeskcalls en helpen van de medewerkers van deze 
instelling.  Naast mijn dagelijkse werkzaamheden als helpdeskmedewerker werk  ik ook aan systeembeheerder 
projecten.  
Binnen deze functie draai ik mee in een team voor ICT storingsdiensten in de avonden en weekenden. 
Ik zou van de eerste alinea maken:
Naar aanleiding van de vacature Central Systems Administrator op de website Stepstone.nl wil ik mijn interesse kenbaar maken. Deze vacature past precies bij mijn ambities die ik heb in het IT-werkveld.

Mijn naam is Tjeerd ik werk momenteel als helpdesk medewerker voor een grote zorg en verpleeginstelling. De reden dat ik juist kies voor deze vacature is vanwege het feit dat ik op het punt ben gekomen dat ik mijn huidige werkzaamheden ben ontgroeit. Ondanks dat ik niet beschik over alle eisen denk ik dat ik dat ik van toegevoegde waarde ben voor uw bedrijf. Mensen omschrijven mij dan ook als een leergierig persoon dat zijn ambitie najaagt, ik zou dan ook graag verder willen leren binnen uw bedrijf.

De volgende alinea vertel je kort over je werkzaamheden die in de buurt komen van de vacature, daarnaast is het belangrijk dat je je leercurve beschrijft. Leer je snel? vermeld dat. Maak de brief vooral leuk en persoonlijk zodat de recruiter een beeld krijgt van jou als persoon. Maak dan ook een profielschets van jezelf en zit dit in je CV.

Wat betreft je CV:
2005 – 2007 HBO Informatica Gevolgd
Wat bedoel je met gevolgd? Zet er liever bij diploma niet behaald. Leg wel uit in je brief waarom je het niet heb afgemaakt.

Ik zou een kopje toevoegen computervaardigheden, vermeld daar met welke hard/software je hebt gewerkt. het werken met HP laptops of Ipads is niet echt relevant. Wel interessant is BV het melden van kennis over IOS/Symbian/Android/WP etc. etc.

Maak een keuze tussen 1e of 2e lijnsmedewerker waarbij je beter 2e lijns kan neerzetten daar dat wat sexyer is. 'Kleine werkzaamheden' tja je mag best wat zelfvertrouwen hebben dus ik zou daar 'kleine' van weglaten men snapt heus wel dat je als helpdeskmedewerker geen zware configuratie taken krijgt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes met solliciteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DM staat helaas uit aan jouw kant ;)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
Als manager binnen de ICT krijg ik veel CV's en motivaties langs mijn bureau.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet onder de indruk ben van je CV en sollicitatiebrief.

Als ik goed lees, zie ik heus wel aansluitende kennis er ervaring, maar je zal het echt veel beter moeten verkopen. Het is allemaal redelijk standaard / dertien in een dozijn sollicitatie, terwijl er echt wel aankopingspunten zijn.

Even snel wat dingen (excuses voor de botte opsomming, heb niet veel tijd vandaag :) )

Je CV mist een profiel omschrijving: wie ben jij, waar ben je goed in, waar liggen je talenten, wat is je ambitie -> hooguit 5 a 6 regels, maar wel boeiend maken.

Je werkervaring: standaard opsommingen van taken/verantwoordelijkheden. Wat was de situatie bij het bedrijf, wat waren jou taken, hoe heb je het aangepakt en meest belangrijke wat was het resultaat. Bekende STAR methode (Situatie, Taken, Aanpak, Resultaat). Daarbij ben ik dan altijd benieuwd naar JOUW bijdrage en niet die van het project/afdeling.

Voeg een foto toe aan je CV

Maak een mooie opmaak. Je sollicitatiebrief en CV hebben verschillend lettertype.

Opleiding: waar heb je deze gevolgd?

Training is wel wat verouderd, maar welke ga je volgen of ben je aan het volgen? Gewoon benoemen.

Je sollicitatiebrief mist wat flair. Daarnaast haal je kort aan de je eraan voldoet, door het te slechts te benoemen. Probeer met een brief en CV juist boven het maaiveld uit te komen...

Waarom DPD?

"Omdat ik veel interesse heb ik deze functie stuur ik u deze sollicitatiebrief."
Nee, je stuurt wel een brief, maar je solliciteert gewoon naar de functie. Zou ik gewoon benoemen.

Suggestie:

Beste .....

Met veel intresse heb ik de vacature van XXX op XXX gelezen.
Deze vacature sluit perfect aan bij mijn ervaring en ambitie omdat.... (vervolgens onderbouwen)

Geeft verder aan wat jij extra meeneemt/inbrengt voor het betreffende bedrijf. Oftewel waar zit jouw onderscheidend vermogen.

Maak ze nieuwsgierig en zorg dat je aan tafel komt.

Solliciteren is vandaag de dag eenmaal een vorm van verkopen geworden.
Succes!

wijze woorden

Pagina: 1