Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 16:11
Beste Tweakers,

Ik heb hier een 'test' case staan. Een machine met Windows 8 Pro N, volledig geüpdatet.
Hier heb ik XAMPP opstaan voor mijn web projecten http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Nu wil ik hierop 3 Magento Shops gaan draaien, allemaal met relatief weinig bezoekers.
Denk hierbij aan 200 bezoekers en 10 transacties per maand.
De machine heeft een stabiele 50/50 Mbit lijn en is thuis geplaatst, router is een nieuwe DrayTek.

Kan ik zo'n machine in productie laten draaien i.v.m. alle veiligheidsoverwegingen?
Of moet ik bang zijn voor veiligheidslekken, DDOS attack en etcetera?

Uiteraard wordt er 's avonds altijd een full back-up gedraait.

Op Google vind ik gemengde antwoorden; De ene zegt het is niet bedoeld voor productie, de andere vermeld dat het prima kan zolang alles is geupdate.

Dank.

EDIT:

Het is geen optie om 'goedkope' hosting te pakken, hieronder is de performance van Magento slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinClientQ op 20-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 14:06
xampp zelf is niet heelmaal veilig, het is geconfigureerd voor een test server niet voor productie.

Wil je het thuis runnen pak dan een VM met een lamp stack of neem gewoon een goedkope hosting dat kost tegenwoordig niks meer.

Oja en je mag niet je thuislijn gebruiken voor commerciele doeleinden, (zie algemene voorwaarden van je provider) wil je dit wel doen moet je een zakelijke lijn nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 16:11
justahuman schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:57:
xampp zelf is niet heelmaal veilig, het is geconfigureerd voor een test server niet voor productie.

Wil je het thuis runnen pak dan een VM met een lamp stack of neem gewoon een goedkope hosting dat kost tegenwoordig niks meer.

Oja en je mag niet je thuislijn gebruiken voor commerciele doeleinden, (zie algemene voorwaarden van je provider) wil je dit wel doen moet je een zakelijke lijn nemen.
Zakelijke lijn uiteraard. :)

Goedkope hosting is niet van toepassing, draait Magento niet snel genoeg onder! (zet ik zo in de openingspost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 21:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Als je zelf geen volledig vertrouwen in hebt ben je misschien beter af bij een hostingbedrijf?
Sowieso doe je er goed aan om alle configs even te overlopen, nooit er van uitgaan dat iets out-of the-box goed geconfigureerd staat.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat