Maxict wilt een nette tweakers review van mij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
[voor info over de titel kun je gelijk doorscrollen naar het eind]

Ik heb 1,5 week geleden een bluetooth muis en een leren Samsung Sleeve via Maxict besteld. (ja had eerst de reviews moeten lezen over deze shop)
Na een late levering kwam ik tijdens het uitpakken erachter dat er geen Samsung logo te vinden was op de sleeve zelf. Op de verpakking staat wel Samsung enzo. Na wat googlen en navraag bij Samsung kwam ik tot de conclusie dat er toch echt een logo op hoort te staan en het hier dus misschien een nep product betrof.
Ik heb Maxict hiervan ingelicht. Ze kwamen tot de conclusie dat het inderdaad raar was en dat ik product retour kon zenden en ze de aankoop zouden annuleren en de retourkosten zouden vergoeden.
Tot hier ging alles goed.

Het annuleren van de aankoop vond ik niet nodig aangezien ze wel de goedkoopste in de pricewatch zijn dus verzocht ik ze een nieuwe te sturen.

Blijkbaar was dit niet mogelijk omdat de producten direct vanuit het distributiekanaal van Samsung worden verzonden. Ik zou dus opnieuw moeten bestellen wat dus zou betekenen dat ik wederom de 9,50 verzendkosten moest betalen. Ook zou dit betekenen dat ik duurder uit zou zijn met de muis die ik besteld had aangezien deze elders goedkoper te bestellen is.

Dus heb ik ze gezegd dat ik dit onacceptabel vond.

kreeg deze mail ter reactie:
Ik zou u adviseren dit product niet meer aan te schaffen, zoals te lezen in mijn vorige e-mail.

Het probleem is dat u eenzelfde product geleverd zult krijgen, waarover u nu niet tevreden bent, vanwege het ontbreken van het logo.
Ik heb voor zijn advies bedankt en hem er wederom op gewezen dat er een logo op hoort te staan en aangezien ze direct vanuit een samsung distributiekanaal leveren het dus mogelijk moet zijn een juist product te leveren.

Kreeg deze mail als antwoord:
Bedankt voor uw e-mail.

Kort de feiten op een rij:

- U ontvangt een legitiem product, dan in een originele verpakking van Samsung zit, waar het logo op ontbreekt.

- Ik kan alleen nogmaals vanuit deze leverancier (distributiekanaal van Samsung) laten leveren, maar dit zal wederom een product zonder logo opleveren, wat u niet wenst.

- Ik kan u opnieuw blijven leveren, maar hierover bent u eerder niet tevreden geweest. Het heeft dan ook geen zin om u nieuwe hoezen te blijven sturen.

Wellicht zegt u dat het ontbreken van het logo u niets uitmaakt (doet niet onder aan de kwaliteit van het product) en kunnen we dit met een korting oplossen waarbij u het product behoudt?
Wat mij verbaast is dat zonder verder onderzoek, hij er nu opeens van overtuigd is dat het hier een origineel product betreft. Ik snap dat hij geen zin heeft mij de hele tijd sleeves te sturen die misschien allemaal zonder logo zijn. Maar Samsung zelf heeft mij verteld dat er een logo op hoort te staan en op google staan ook alleen maar fotos waar een logo op te zien is.
Om snel tot een oplossing te komen stuur ik dus deze mail met in de laatste zin een naar mijn mening, degelijke oplossing:
reactie op uw feiten:
- ik ontvang een product die na openen niet legitiem lijkt. Er zijn genoeg vervalste producten op de markt waar een vervalst doosje omheen zit die nagenoeg echt lijkt. Aangezien ik nog nooit eenzelfde product heb gezien, is het voor mij onmogelijk na te gaan of het gebrek aan logo een fabricagefout is of dat het hier een nep product betreft.
Vandaar dat ik navraag doe bij Samsung en zij mij er op wijzen dat als er geen logo op het product te vinden is, het een niet origineel product betreft.
- U zegt dat u geleverd krijgt vanuit een officieel distributiekanaal. Volgens Samsung hoort er een logo in het leer gedrukt te staan.
Dat zou dus kunnen betekenen dat:
1) het product een fabrieksfout is OF
2) het product in het leverproces vervangen is door een onjuist product.
In beide gevallen is het product gebrekkig.

- U gaat hier uit van het feit dat het normaal is dat er logo ontbreekt zonder zeker te weten of het inderdaad zo is, daarnaast levert navraag op, dat het niet normaal is.

Een eventuele oplossing zou het retour zenden van het product zijn, waarna: het vergoeden van de initiële verzendkosten (9,50), alsmede het aankoopbedrag (30,82) en de retourkosten PostNL (6,75) plaatsvindt.
Het aankoopbedrag en retourkosten vergoed krijgen is vanzelfsprekend.
Daarbovenop vraag ik de initiële verzendkosten terug. Ik heb inderdaad nog een product besteld, maar zonder de samsung sleeve had ik de bluetooth muis zeker niet bij hun besteld. Elders ben ik bijna 5,50 goedkoper uit. Daarnaast is het product te laat geleverd en is het product niet zoals op de foto geadverteerd wordt.
Dit alles heeft mij daarnaast best wat tijd en moeite gekost en moet ik nog naar het postkantoor om het product retour te zenden.

Ik kreeg als reactie dit:
Bedankt voor uw reactie.

In het complete verhaal heb ik u op uw woord geloofd, dat doe ik in deze nogmaals.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een product van 20 euro wordt vervalst, maar dat terzijde, als Samsung dit heeft bevestigd aan u, dan is dit vast gedaan met een reden, op internet zijn afbeeldingen van versies zonder en met logo te vinden onder het door u bestelde partnummer.

Het is mij er niet om gedaan om u te dwarsbomen of om de schuld bij Samsung neer te leggen, mijn probleem is simpelweg dat ik het product niet in de staat kan leveren (met Logo) zoals dat door u gewenst is, waarvoor mijn welgemeende excuses.

Mocht u het product willen retourneren, dan zullen de retourkosten met een maximum van 10 euro aan u worden vergoed.

De complete verzendkosten van de order kan ik niet crediteren, omdat u ook een product houdt. Wat ik dat geval voor wil stellen is het volgende:

- Ik ben bereid om 50% van de betaalde verzendkosten aan u te crediteren, zodat u 50% van de verzendkosten betaald heeft voor het product dat u wel wenst te behouden.

- Ik wil een absolute uitzondering voor u maken waarbij ik de complete verzendkosten van de order aan u crediteer, echter wil ik u dan wel om een gunst vragen. Ik wil deze uitzondering voor u maken als u bereid bent om een nette review te schrijven op Tweakers, voor het maken van deze buitengewone oplossing.

- Mocht u toch besluiten de ontvangen hoes te willen behouden, dan ben ik bereid om, bij het plaatsen van de eerder beschreven nette review op tweakers, 20 euro van de prijs van het product te crediteren.

Ik hoop u zo drie nette opties te hebben geboden, ik verneem graag van u wat u in deze wenst. Mocht u nog een andere suggestie hebben of een vraag hebben, dan verneem ik dit uiteraard graag van u.
Inderdaad het komt er nu nog op neer dat het over 4,75 euro gaat die ik wil hebben. Maar het is ondertussen voor mij een principe kwestie geworden, vooral na het zien van optie 2 en 3 in zijn laatste mail.

Ze willen dus in ruil voor een nette review op tweakers alsnog akkoord gaan met mijn voorstel.
Is het eigenlijk wettelijk toegestaan in een geschil zo een aanbieding te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
Ja, dat is wettelijk toegestaan. Hetgeen ze verplicht zijn bieden ze namelijk al aan, stuur terug, en je krijgt zowel de retourkosten als de productkosten terug. Dat je de verzendkosten niet krijgt i.v.m dat je ook andere producten hebt besteld is iets waar ik niet 100% zeker over ben maar ik vermoed dat ze in hun recht staan. Dus elke andere aanbieding is helaas een gunst en daar mogen ze dergelijke voorwaarden aan verbinden. Ik zeg, stuur de muis en de samsung hoes terug, vraag een volledige refund plus vergoeding retourkosten i.v.m niet deugdelijke levering (hoesje) en beschrijf je verhaal in een review op die ene leuke site.. uhh.. tweakers ofzo?

Mocht het zo zijn dat je wettelijk gezien recht heb op je verzendkosten terug ondanks dat je NOG een product hebt besteld, DAN mogen ze daar niet dergelijke voorwaarden aan verbinden. Je zegt overigens dat je 5,50 goedkoper uit was elders, en dat ze je met optie 1 4,75 willen crediteren voor de verzendkosten, de helft van de bestelling retour, de helft verzendkosten retour, zo een gek idee is dat nog niet. Maar principieel zou ik de hele bestelling retourneren.

[ Voor 41% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 11:56
Redelijk- / billijkheid vanuit daar zou ik zeggen dat het mogelijk is. Zij garanderen je dat het product echt is, samsung zegt van niet. jij gelooft samsung ipv hun. Dus ik vindt hun reactie / oplossing binnen deze regels passen.

Ik vind het zelfs getuigen van grote klasse dat ze €20 euro terug willen geven terwijl hun aangeven dat ze dit eigenlijk niet hoeven doen omdat het een orgineel product is.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat mij verbaast is dat zonder verder onderzoek, hij er nu opeens van overtuigd is dat het hier een origineel product betreft.
Bekijk het eens vanuit de leverancier. Als het hier een legitieme winkel betreft, waar je voor het gemak even van uit moet gaan, heeft de shop inderdaad gewoon direct een item van Samsung naar jou verstuurd. Jij verwacht van hem dat hij voor een ding van vier tientjes (en een marge van twee vijftig) moeite gaat doen, terwijl het antwoord dat hij gaat krijgen hoogstwaarschijnlijk niet bevredigend zal zijn, voor jou noch voor hem?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

m0nk

16-09-2003 15.15

Principe kwestie? Ik vind dat de betreffende medewerker netjes op je e-mails reageert en ook 3 goede opties aanbiedt. Kies er een en ga verder met je leven. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
3 goede opties? Ze bieden aan een REVIEW TE KOPEN. Vind jij het kunnen dat een shop hier op deze site positieve feedback INKOOPT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

En wellicht toch ook de overweging maken om hun shopreview-verzoek in de review mee te nemen. Als ik aan het oriënteren ben naar een webshop vind ik dat soort zaken ook wel prettig om te weten.

Edit: wat TWeaKLeGeND zegt dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastiaan op 20-03-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:06
Nou ja, weten we ook meteen waar die enkele goede recensies van Max ICT vandaan komen hè...

Zou persoonlijk voor optie 1 kiezen en die 4,75€ dan maar als verlies beschouwen. En dan natuurlijk de 'goede' review op tweakers erbij natuurlijk over de geweldige service die ze je hebben geleverd! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ze willen dus in ruil voor een nette review op tweakers alsnog akkoord gaan met mijn voorstel.
Is het eigenlijk wettelijk toegestaan in een geschil zo een aanbieding te doen?
Wettelijk gezien zou ik niet weten, maar het is in elk geval in strijd met de voorwaarden van Tweakers met betrekking tot de Shopreview:
Elke vorm van compensatie, direct of indirect, in financiële of andere vorm, voor het plaatsen, aanpassen of verwijderen van een beoordeling is verboden.

Overtreding van het bovenstaande kan leiden tot uitsluiting van de gehele Pricewatch.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Lijkt me toch geen probleem, vermeld gewoon in de review dat dat je hiervoor een beloning hebt gekregen. Dan is het voor iedereen duidelijk en ze dragen je ook niet op wat je moet schijven. Je bent nog steeds onafhankelijk. Je krijg gewoon een compensatie voor de tijd die het jou kost.

Als ze je ook nog gaan vertellen wat je wel en niet mag schrijven dan word het een ander verhaal en zou ik het zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-07 16:50
Even buiten het feit dat het niet toegestaan is binnen Tweakers, zoals Orion84 in "Maxict wilt een nette tweakers review van mij" aangeeft. Een "nette review" hoeft natuurlijk helemaal niet positief te zijn, alleen net.

Nu kan dat natuurlijk wel weer een leuke discussie worden, maar als je zwart op wit een deal hebt gesloten voor een nette review en die dan ook schrijft (al dan niet negatief) dan moeten zij dus zich aan hun voorwaarden houden, of ze het met de concrete inhoud eens zijn of niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:19
Ik vind het wel netjes geregeld vanuit hun eigenlijk? Waar zit nu je probleem?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een product van 20 euro wordt vervalst

icm

20 euro van de prijs van het product te crediteren.

Dus na het schrijven van het product krijg je deze (buiten verzendkosten) dus gewoon gratis? Blijft het principe nog steeds, is het nu een echte of verkopen zij dus nepvarianten? Buiten een nette of correcte review, is dat toch imho een belangrijk punt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Thecola schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:19:
Het probleem is is dat MaxICT bang is voor een negatieve review (zoals er al zo veel van hun zijn) en ze dus aanbieden om jou 20,- te (terug) te geven in ruil voor een (zoals ik mag aannemen uit de mail correspondentie) positieve review.

Dat is een probleem, want Tweakers.net staat dat niet toe. Ik denk dat MaxICT zichzelf in de vingers snijdt door dit aan te bieden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Thecola schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:19:
Dat de winkel (in de ogen van de TS) extra voorwaarden verbindt aan het nakomen van hun wettelijke verplichting: het leveren van een conform product.

Goed, de winkel heeft aangegeven geen conform product te kunnen leveren, dus is ontbinding van de koop de enige optie. En daarbij ontstaat wat gesteggel tussen TS en de winkel: TS neemt geen genoegen met het terugkrijgen van enkel de kosten van de hoes, maar wil ook de verzendkosten retour. Shop wil daar niet aan, omdat de bestelling ook producten omvatte die TS wel wil behouden.

Het voorstel om de verzendkosten dan 50/50 te doen lijkt mij persoonlijk best wel redelijk (en daar verbindt de winkel voor zover ik begrijp ook geen extra voorwaarden aan). Dat jij die muis elders had besteld als je hem los had moeten kopen ipv. in dezelfde bestelling als die hoes, daar heeft MaxICT natuurlijk weinig mee te maken.

De twee opties waar ze de voorwaarde van een nette review aan ontbinden zijn (in mijn ogen) coulanter dan wat ze wettelijk verplicht zijn en in zekere zin zijn ze dus vrij om aan die extra coulance ook extra voorwaarden te hangen. Behalve dan natuurlijk dat ze daarmee de voorwaarden van Tweakers overtreden.

Sowieso gaat dat niet werken, want jouw ervaring is pas afgerond als ze de review goedkeuren en je het geld sturen, maar zo lang je ervaring niet is afgerond mag jij hier geen review plaatsen.

Mijn advies: accepteer die 50/50 deal, doe die hoes retour en schrijf daarna vrijelijk een nette review over dit verhaal :)

Tenzij iemand hier duidelijk kan maken dat TS recht heeft op het terugkrijgen van de verzendkosten van de hele bestelling bij het ontbinden van slechts een deel van de overeenkomst (voor zover je zulk een overeenkomst deels kan ontbinden).

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2013 13:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:54
Ik vind het persoonlijk ook wel netjes geregeld en zou hier zelf geen problemen in zien.

Vind je het niet kunnen dat ze een review 'kopen', dan kies je gewoon voor de eerste optie en betaal je enkel voor de verzending van de muis. Als je echt het goedkoopste af wil zijn, dan kan je mogelijk ook alles terugsturen en die muis bestellen bij de goedkopere webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:52
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:03:
3 goede opties? Ze bieden aan een REVIEW TE KOPEN. Vind jij het kunnen dat een shop hier op deze site positieve feedback INKOOPT?
beetje overdreven imho.
Ze bieden aan om een buitengewone oplossing (hun woorden) vergezeld te laten gaan met een nette review. Quid pro quo. Ik zie niet in wat hier nou zo mis aan is.

Het is niet alsof je het mes op de keel wordt gezet om een positieve review te schrijven, het wordt gevraagd als gunst. Daarnaast wordt gevraagd om een nette review, niet een positieve. Wil je daar geen gebruik van maken, dan kon je kosteloos alles terugsturen. Opties genoeg, zou ik zeggen.

Enorm onvertrokken reactie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 11:56
Ze "kopen" een review maar hij hoeft alleen maar netjes te zijn, hoeveel sterretjes je erin zet is natuurlijk je eigen keuze en daar mogen ze je ook niet op pakken. Dus nogmaals een nette oplossing vanuit de winkel

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat een gezeur om niets zeg. Ik ben blij dat ik zelf geen webshop run en veel van die zeikende particulieren hoef te bedienen die voor een duppie als koning behandeld willen worden.

Ik zou zeggen, plaats de review en zet erbij dat het plaatsen van de review een voorwaarde was. Een review als dit is toch prima:
"Ik heb product X gekocht samen met een muis. Hij bleek niet te voldoen aan wat ik ervan verwacht heb, ik heb een vermoeden dat het een fake product is. De winkelier Y meent dat het wel een valide product is, maar ging er toch mee akkoord het product terug te nemen.
Hij heeft zelfs aangeboden de volledige verzendkosten terug te storten als ik een duidelijke review op Tweakers.net zou zetten - bij deze".
Klaar! Transparant, iedereen blij!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

Een gevalletje zeiken om helemaal niks.. Waar een mens zich toch druk over kan maken de laatste tijd.

Nette oplossing van de winkel! ;)

Edit:

Eens met Datafeest! Je zult dit iedere dag moeten behandelen als support medewerker *zucht*

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 244731 op 20-03-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Yay voor de mondige consument.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 12:08
Andersom gebeurt dat natuurlijk ook. Dus dat tweakers dreigen met een slechte review als ze hun zin niet krijgen. Ik vraag me af of dit hier is gebeurt aangezien Maxict begint over een review op tweakers schrijven? (aangezien niet iedere particulier een account op Tweakers heeft)
Als dit zo is dan kan ik het verzoek van Maxict wel begrijpen maar aangezien ze daarmee de voorwaarden van Tweakers schenden blijft het fout. Verder is het natuurlijk wel een hoop gezeur om niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja in het verleden kreeg ik een korting aangeboden als ik een bepaalde review zou laten verwijderen.
Dat is intern met de admins besproken en die gaven toen aan dat dit niet de bedoeling is.

Kijk in dit geval denk de winkel met je mee en vragen ze je om een positieve review te schrijven.

Ik ben het zelf met Orion84 eens dat je het hele verhaal kan aanpassen naar een review en daarop je scores baseert. Het lijkt me voor een winkel erg vervelend dat de support medewerker tijd stopt in klachten en het probeert op te lossen en vervolgens een negatieve review terugleest op Tweakers.
Ik heb ze wel eens slechtere Aftersales gezien...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
Goed, om een voorstel te doen met als wederdienst een review te schrijven is niet heel handig van de webshop gezien de voorwaarden die Tweakers stelt. Dat gezegd te hebben, ze vragen alleen een nette review en geen 5 sterren review. Bovendien bieden ze je ook een nog een coulante optie zonder dat ze een review vragen.

Aan de andere kant wordt je erg netjes behandeld door deze webshop en gaat erg coulant om met een twijfelachtige* claim van jouw kant. Ik zou blij zijn als een webshop zo persoonlijk met mij meedacht/omging. Voor mij heb je dus bij deze al een goede review gemaakt :+.

*twijfelachtig omdat ik niet overtuigd ben van het feit dat het een niet degelijk product betreft. Misschien zijn er wel meer varianten, iets wat de claim over meerdere versies op internet van de winkel ook onderstreept.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Ik ben inderdaad erg tevreden met de responsetijd van de medewerker en de bereikbaarheid van de helpdesk.
Alleen vind ik het raar dat er niet even navraag wordt gedaan bij Samsung over dit product.
Zelf heb ik met Samsung contact opgenomen hierover en zij vertelden me dat er een logo op hoort te staan.
Ik hecht waarde aan een origineel product en wil er dus ook 1. Korting of niet, ik wil eerst 100% zekerheid of het wel origineel is. Een replica hoef ik niet, ongeacht de prijs en korting. Daarnaast heb ik geen foto's van het product gevonden waar geen logo op staat. Al moet ik wel vermelden dat er weinig gevarieerde foto's te vinden zijn.

Daarnaast ben ik zelf nergens in het hele gesprek begonnen over een tweakers review of tweakers uberhaupt. Hij kwam er zelf opeens mee na mijn aanbod in de enerlaatste mail.

Het "principe" kwestie van mij slaat voornamelijk op het feit dat deze medewerker mijn aanbod dus afslaat, tenzij ik nette review op tweakers plaats. Ze zijn dus blijkbaar meer bezig met hun reviews op tweakers dan met mij.
Als ze me gewoon hadden gezegd van, ok we gaan akkoord, ik hoop dat u tevreden bent met de afhandeling van de klacht en misschien dat u eventueel uw ervaringen kan delen op bijv. tweakers.net dan had ik dat ook gewoon gedaan op een positieve manier.
Maar om mij 3 opties aan te bieden waar ik bij 2 van de 3 opties, soort van verplicht ben een "nette" review te schrijven, ga ik er zeker niet mee akkoord.
Het woord "nette" is inderdaad voor interpretatie vatbaar, maar kijkend naar de contex kan je wel een beetje vermoeden waar ze op doelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 20-03-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 04-07 14:59
Optie 1 biedt toch oplossing voor jou probleem. Het is redelijk om niet het (volledige) verzendbedrag wanneer er ook andere producten zijn meeverzonden. Dat jij anders dat product ergens anders had besteld staat daar buiten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Datafeest schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:34:
Wat een gezeur om niets zeg. Ik ben blij dat ik zelf geen webshop run en veel van die zeikende particulieren hoef te bedienen die voor een duppie als koning behandeld willen worden.

Ik zou zeggen, plaats de review en zet erbij dat het plaatsen van de review een voorwaarde was. Een review als dit is toch prima:

[...]

Klaar! Transparant, iedereen blij!
Dit. ^^ Met nadruk op het dikgedrukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zullen we het een beetje constructief houden? De TS uitmaken voor zeikende particulier voegt bijzonder weinig toe aan deze discussie.

Duidelijk maken dat je vind dat de winkel gewoon redelijk handelt kan je ook op een inhoudelijke, neutrale manier, zonder op de man te spelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
In het algemeen (ik zeg niet dat daar hier sprake van is) rekent de verkoper bij handel in vervalsde merkartikelen die tegen gereduceerd tarief worden aangeprezen als legitiem, op een onwetende klant die het verschil niet ziet en betaald om een merkartikel in handen te krijgen. Als de verkoper iedere keer dat hij toch betrapt wordt door een van zijn klanten, zijn spullen niet terugneemt tegen een terugbetaling, dan is het vermoedelijk snel over met de business. Voor iedere klant die zijn geld terug wil, staan blijkbaar genoeg mensen die niets ontdekken of het erbij laten om de zwendel rendabel te houden. Als zo'n zwendelaar echter tegen het gereduceerde tarief alsnog een legitiem merkproduct moet leveren, dan gaat dat hem alleen maar geld kosten.

Nu het punt dat ik hier wil maken:

Ik vind het merkwaardig dat Maxict het product niet wil omruilen voor een product met een Samsung logo dat er volgens Samsung hoort op te staan, en aansturen op een annulering. Ze vinden het 'vreemd' dat dit geen product geen logo heeft, maar ze weten wel zeker dat als ze opnieuw leveren, dat product ook weer geen logo heeft. Oftewel, al hun hoesjes van dat type hebben blijkbaar geen logo. Kop in het zand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
rdjnl schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:17:
In het algemeen (ik zeg niet dat daar hier sprake van is) rekent de verkoper bij handel in vervalsde merkartikelen die tegen gereduceerd tarief worden aangeprezen als legitiem, op een onwetende klant die het verschil niet ziet en betaald om een merkartikel in handen te krijgen. Als de verkoper iedere keer dat hij toch betrapt wordt door een van zijn klanten, zijn spullen niet terugneemt tegen een terugbetaling, dan is het vermoedelijk snel over met de business. Voor iedere klant die zijn geld terug wil, staan blijkbaar genoeg mensen die niets ontdekken of het erbij laten om de zwendel rendabel te houden. Als zo'n zwendelaar echter tegen het gereduceerde tarief alsnog een legitiem merkproduct moet leveren, dan gaat dat hem alleen maar geld kosten.

Nu het punt dat ik hier wil maken:

Ik vind het merkwaardig dat Maxict het product niet wil omruilen voor een product met een Samsung logo dat er volgens Samsung hoort op te staan, en aansturen op een annulering. Ze vinden het 'vreemd' dat dit geen product geen logo heeft, maar ze weten wel zeker dat als ze opnieuw leveren, dat product ook weer geen logo heeft. Oftewel, al hun hoesjes van dat type hebben blijkbaar geen logo. Kop in het zand?
Het is het feit dat ze geen tijd willen verspillen aan dit geneuzel. Wat MaxICT simpelweg wil zeggen is: "ik kan niet garanderen dat het logo er op is, het product is WEL legitiem want het komt van Samsung zelf. Als jij dat logo zo vreselijk belangrijk vindt, stuur het maar terug. Wil je het volledige verzendbedrag, moet je een mooie review schrijven" (niet mijn mening verder, maar dit stralen ze uit)

Dat hele verhaal over oplichten van je zal allemaal wel :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
2e keer contact opgenomen met Samsung live Chat en wederom een bevestiging dat er een logo op hoort te staan. Aangezien maxict mij duidelijk heeft gemaakt dat ze direct vanuit een Samsung distributiekanaal geleverd krijgen, zal het dus vast een fabricagefout zijn en zal ik dus het huidige item retour sturen en om een nieuwe vragen.
Zijn ze van mijn geld terug gezeik ook af ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Valinor op 20-03-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
D2FValinor schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:25:
2e keer contact opgenomen met Samsung live Chat en wederom een bevestiging dat er een logo op hoort te staan. Aangezien maxict mij duidelijk heeft gemaakt dat ze direct vanuit een Samsung distributiekanaal geleverd krijgen, zal het dus vast een fabricagefout zijn en zal ik dus het huidige item retour sturen en om een nieuwe vragen.
Zijn ze van mijn geld terug gezeik ook af ;)
Je snapt dat elke vorm van Coulance weg is als je nu weer eentje krijgt zonder logo en deze terug wil sturen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kopietje van het verhaal naar Maxict sturen, maar ik vraag me af waarom ze zelf geen contact hebben opgenomen met Samsung.

Laat ze anders het product daar bekijken alvorens ze hem opsturen. Alleen opsturen als er een logo opstaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Frostbite op 20-03-2013 15:33 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
LiquidT_NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:20:
[...]

Het is het feit dat ze geen tijd willen verspillen aan dit geneuzel.
Dank je de koekoek. Het artikel is gekocht en het is het werk van MaxICT om het bij de klant te krijgen.
Zeg jij ook tegen je baas dat jij je tijd niet wilt verspillen aan geneuzel als het werk je niet aanstaat?
Die vraag is retorisch, trouwens.

'Dat verhaal' stond er niet zonder reden. Maar omdat je mij quote, maar niet inhoudelijk ingaat op wat ik zeg, weet ik niet of je dat ook begrepen hebt. :+

[ Voor 15% gewijzigd door rdjnl op 20-03-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:03:
Haha objectieve reviews zijn weinig te vinden. Heel veel bedrijven doen dit. Bas-groep (mycom) en centralpoint bijvoorbeeld. Kadobonnen of kortingen als je maar even wat positiefs schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
rdjnl schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:32:
[...]

Dank je de koekoek. Het artikel is gekocht en het is het werk van MaxICT om het bij de klant te krijgen.
Zeg jij ook tegen je baas dat jij je tijd niet wilt verspillen aan geneuzel als het werk je niet aanstaat?
Ik zeg toch heel duidelijk:
(niet mijn mening verder, maar dit stralen ze uit)
Dit is dus vanuit MaxICT. En het is imho logisch gedacht: er zijn richtlijnen en wetten, waar hun voorstel aan voldoet. Zij zijn bereid de aanschaf en de retourzending te vergoeden, enkel niet de initiële verzendkosten, waar redenen voor zijn.

Je standpunt wordt niet duidelijk uit je post, maar jij noemt ze "kop in het zand" enerzijds, en oplichters anderzijds (althans, dat maak ik op uit de 1e alinea)? En met beide ben ik het niet eens.

En voor zo'n bedrijf is het de afweging tussen moeilijk doen om een paar euro en veel tijd er aan kwijt zijn. Voor zulke winstbedragen kiezen bedrijven soms inderdaad voor een meer kort-door-de-bocht approach.

Terugkomend op je retorische vraag: het ligt er aan. En denk vooral andersom: dikke kans dat dit gewoon hun policy is. Toen ik nog bij de verzekering werkte zouden ze ook niet blij zijn als ik uren bezig was een claim van een paar euro te behandelen.
'Dat verhaal' stond er niet zonder reden. Maar omdat je mij quote, maar niet inhoudelijk ingaat op wat ik zeg, weet ik niet of je dat ook begrepen hebt. :+
Omdat ik het verhaal wel snap, maar niet begrijp wat je er mee wil zeggen. Je vertelt hij oplichters werken en herkent in MaxICT dus blijkbaar een heler?
thefox154 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:41:
[...]

Haha objectieve reviews zijn weinig te vinden. Heel veel bedrijven doen dit. Bas-groep (mycom) en centralpoint bijvoorbeeld. Kadobonnen of kortingen als je maar even wat positiefs schrijf.
Dat het gebeurt maakt het niet goed? BAS groep wilde dat ook bij mij doen, slechte ervaring gehad, gebeld of ik dan wel mijn review positief kon maken. Uiteindelijk aangegeven dat ze die 25 euro wel mogen geven, maar ik niet mijn review aan ga passen naar positief hierom, wel eventueel uitbreiden m.b.t. de aanbieding.

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-03-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 00:30
ben geen kenner van de hele business, maar ik zie op meerdere sites hetzelfde artikel staan met dezelfde foto. Dit soort toko's hebben 10.000en artikelen en hebben een elektronische koppeling met een aantal leveranciers (groothandels) voor de prijzen en ook de productfoto's e.d.. Anders is het ook niet te doen.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze een ordertje in china hebben gedaan met namaakspul om argeloze klanten op te lichten. Bestel voor de grap eens bij een andere club (Zercom of zo). Misschien krijg je dan ook wel een hoesje zonder logo.

Wie heb je bij Samsung eigenlijk gesproken? Alsof de gemiddelde chat-medewerker exact weet wat de samsung-fabriek allemaal uitlevert? Hij kijkt ook gewoon op zijn computertje en roept dan dat er een logo op moet.

p.s als je hem elders besteld, krijg je misschien wel een neppert waar ze wel de moeite genomen hebben om er een logo in te stansen...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 16:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

rdjnl schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:32:
[...]

Retorische vraag of niet, het is een manke vergelijking. Als het werk je echt niet aanstaat ga je ook ander werk zoeken. Je kunt MaxICT van veel beschuldigen, maar ze doen in dit geval niets waar de rechter het mee oneens gaat zijn. En ik denk dat de meeste mensen het ook best wel een coulante actie vinden. Dat denkt MacICT ook, want anders waren ze niet bereid alles op te laten sommen in een review.
Omdat je weinig zegt met de rest van je verhaal. Je wandelt wat om de vraag "Als het nep is, weet MaxICT dat dan" heen. Dat weten we hier natuurlijk ook niet. Ik weet wel dat deze producten niet echt bij de core business van Samsung horen en dus gewoon in opdracht van hen worden geproduceerd door een willekeurige fabriek, en in het ergste geval meerdere fabrieken. Dan is de controle echt niet zo scherp dat ze 100% zeker weten dat de producten precies zijn zoals ze moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
Dat Samsung Nederland kletst ook waarschijnlijk zomaar wat, je kan er gewoon vanuit gaan dat die sleeve legitiem is, dus accepteer het bod of hou je sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
Patriot schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:54:
[...]

Retorische vraag of niet, het is een manke vergelijking. Als het werk je echt niet aanstaat ga je ook ander werk zoeken.
[...]
Omdat je weinig zegt met de rest van je verhaal. Je wandelt wat om de vraag "Als het nep is, weet MaxICT dat dan" heen. Dat weten we hier natuurlijk ook niet.
Blijkbaar heeft mijn bijdrage wat verduidelijking nodig. Iedereen weet dat internet vol staat met nepmerkproducten, zeker van dit soort spullen. Ik vind dat een webshop met enig zelfrespect dan, als zij een melding krijgt dat een artikel mogelijk vals is, niet zo passief moet reageren met "Het intereseert ons niet. U neemt dit, of anders niets". Ik vind dat ze een standpunt moeten innemen en actie ondernemen die daarbij hoort. Dus ofwel: "Inderdaad, dit klopt niet. We sturen een goede" of "Nee, dit hoort zo. Wij staan achter het product". Om het juiste antwoord te vinden is enige inspanning en uitzoekwerk noodzakelijk. Dat kost geld en het resultaat kan wel eens tegenvallen. Maar dit hoort toch bij het werk van een winkelier, die betaald wordt door zijn (terugkerende) klandizie? Dan ga je als zelfrespecterend winkelier toch niet je schouders ophalen gelijk als een 13-in-het-dozijn internetveilinggrootverkoper uit een regio waar men het kopieren tot een kunst heeft verheven, en die wel weer aan een ander geld verdient.

Ik vind trouwens dat als de topicstarter zijn gehele verzendkosten terug wil, dat hij zijn hele bestelling moet annuleren. Optie 1 is een redelijke oplossing, maar wel de gemakkelijke weg voor de winkel. Ik vind de vraag om een andere sleeve een betere oplossing. Het gaat uit van het gelijk van beide partijen: dat Maxict goede producten verkoopt, en dat de koper toevallig een exemplaar heeft ontvangen met een fout.
LiquidT_NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:30:
[...]
Je snapt dat elke vorm van Coulance weg is als je nu weer eentje krijgt zonder logo en deze terug wil sturen?
Ik niet helemaal. Omdat ze de koper een lastige klant vinden?

[ Voor 19% gewijzigd door rdjnl op 20-03-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
rdjnl schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:58:
[...]

Blijkbaar heeft mijn bijdrage wat verduidelijking nodig. Iedereen weet dat internet vol staat met nepmerkproducten, zeker van dit soort spullen. Ik vind dat een webshop met enig zelfrespect dan, als zij een melding krijgt dat een artikel mogelijk vals is, niet zo passief moet reageren met "Het intereseert ons niet. U neemt dit, of anders niets". Ik vind dat ze een standpunt moeten innemen en actie ondernemen die daarbij hoort. Dus ofwel: "Inderdaad, dit klopt niet. We sturen een goede" of "Nee, dit hoort zo. Wij staan achter het product". Om het juiste antwoord te vinden is enige inspanning en uitzoekwerk noodzakelijk. Dat kost geld en het resultaat kan wel eens tegenvallen. Maar dit hoort toch bij het werk van een winkelier, die betaald wordt door zijn (terugkerende) klandizie? Dan ga je als zelfrespecterend winkelier toch niet je schouders ophalen gelijk als een 13-in-het-dozijn internetveilinggrootverkoper uit een regio waar men het kopieren tot een kunst heeft verheven, en die wel weer aan een ander geld verdient.

Ik vind trouwens dat als de topicstarter zijn gehele verzendkosten terug wil, dat hij zijn hele bestelling moet annuleren. Optie 1 is een redelijke oplossing, maar wel de gemakkelijke weg voor de winkel. Ik vind de vraag om een andere sleeve een betere oplossing. Het gaat uit van het gelijk van beide partijen: dat Maxict goede producten verkoopt, en dat de koper toevallig een exemplaar heeft ontvangen met een fout.

[...]

Idd mee eens. Het liefst wil ik ook gewoon een nieuwe sleeve maar dit bleek blijkbaar te moeilijk voor hun. Kreeg geen duidelijk antwoord en ze wilden heel graag de order annuleren.
Het focus is nu verschoven naar het terug krijgen van de verzendkosten terwijl dit eigenlijk niet mijn eerste keus is.
Ze begonnen zelf over een mogelijke korting of iets anders om het probleem op te lossen. Ik vond een volledige vergoeding van de verzendkosten het meest gepast vooral na alle tijd en moeite die ik erin heb gestoken.
Tuurlijk mogen ze dit weigeren, maar als je eerst doet alsof dit onmogelijk is en vervolgens toch met 2 opties komt waarbij in ruil voor een review het toch mogelijk is om de volledige kosten terug te krijgen dan vind ik dat toch echt niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL

Ja. Die kerel geeft duidelijk aan dat hij waarschijnlijk weer geen logo heeft. Zo iemand ga je niet weer tegemoet komen lijkt mij. Het is niet erg, maar dan zou ik het product gewoon houden als het weer geen logo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:49
[...]

Als je dergelijke service daadwerkelijk verwacht van een winkelier dan zul je je ook moeten realiseren dat het uiteindelijk de klanten zijn die opdraaien voor de kosten van een dergelijke service en dat is niet of nauwelijks te combineren met de allerlaagste prijs in de pricewatch.
Denk ook niet dat je als gemiddelde webshop vandaag de dag nog de illusie moet hebben dat er überhaupt zoiets bestaat als terugkerende klandizie, een paar euro(cent) goedkoper bij een ander en weg zijn ze.
Terecht of niet, leuk of niet, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten betekent dat je ergens iets op moet inleveren en in de praktijk is dat vaak aftersales/service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Probleem is opgelost. Heb een email ontvangen dat er navraag is gedaan bij de leverancier en Samsung. Bleek dat er daadwerkelijk een logo op hoort te staan en dat het in mijn geval een fabricagefout betreft.. Ik krijg een nieuwe toegestuurd.
Al met al een happy ending en alhoewel met een wat stroeve communicatie ben ik uiteindelijk wel tevreden met de goede en vlotte communicatie van Maxict.
Dank aan iedereen die heeft gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
D2FValinor schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:59:
Heb een email ontvangen dat er navraag is gedaan bij de leverancier en Samsung. Bleek dat er daadwerkelijk een logo op hoort te staan en dat het in mijn geval een fabricagefout betreft.. Ik krijg een nieuwe toegestuurd.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 18:30
Ik heb meegemaakt dat klanten van webwinkels (ken aardig aantal webwinkeliers) achteraf als ze het product al ontvangen hebben dwingen om korting omdat ze anders een negatieve review schrijven....
(er is zelden een aanleiding)
Pagina: 1