[voor info over de titel kun je gelijk doorscrollen naar het eind]
Ik heb 1,5 week geleden een bluetooth muis en een leren Samsung Sleeve via Maxict besteld. (ja had eerst de reviews moeten lezen over deze shop)
Na een late levering kwam ik tijdens het uitpakken erachter dat er geen Samsung logo te vinden was op de sleeve zelf. Op de verpakking staat wel Samsung enzo. Na wat googlen en navraag bij Samsung kwam ik tot de conclusie dat er toch echt een logo op hoort te staan en het hier dus misschien een nep product betrof.
Ik heb Maxict hiervan ingelicht. Ze kwamen tot de conclusie dat het inderdaad raar was en dat ik product retour kon zenden en ze de aankoop zouden annuleren en de retourkosten zouden vergoeden.
Tot hier ging alles goed.
Het annuleren van de aankoop vond ik niet nodig aangezien ze wel de goedkoopste in de pricewatch zijn dus verzocht ik ze een nieuwe te sturen.
Blijkbaar was dit niet mogelijk omdat de producten direct vanuit het distributiekanaal van Samsung worden verzonden. Ik zou dus opnieuw moeten bestellen wat dus zou betekenen dat ik wederom de 9,50 verzendkosten moest betalen. Ook zou dit betekenen dat ik duurder uit zou zijn met de muis die ik besteld had aangezien deze elders goedkoper te bestellen is.
Dus heb ik ze gezegd dat ik dit onacceptabel vond.
kreeg deze mail ter reactie:
Kreeg deze mail als antwoord:
Om snel tot een oplossing te komen stuur ik dus deze mail met in de laatste zin een naar mijn mening, degelijke oplossing:
Daarbovenop vraag ik de initiële verzendkosten terug. Ik heb inderdaad nog een product besteld, maar zonder de samsung sleeve had ik de bluetooth muis zeker niet bij hun besteld. Elders ben ik bijna 5,50 goedkoper uit. Daarnaast is het product te laat geleverd en is het product niet zoals op de foto geadverteerd wordt.
Dit alles heeft mij daarnaast best wat tijd en moeite gekost en moet ik nog naar het postkantoor om het product retour te zenden.
Ik kreeg als reactie dit:
Ze willen dus in ruil voor een nette review op tweakers alsnog akkoord gaan met mijn voorstel.
Is het eigenlijk wettelijk toegestaan in een geschil zo een aanbieding te doen?
Ik heb 1,5 week geleden een bluetooth muis en een leren Samsung Sleeve via Maxict besteld. (ja had eerst de reviews moeten lezen over deze shop)
Na een late levering kwam ik tijdens het uitpakken erachter dat er geen Samsung logo te vinden was op de sleeve zelf. Op de verpakking staat wel Samsung enzo. Na wat googlen en navraag bij Samsung kwam ik tot de conclusie dat er toch echt een logo op hoort te staan en het hier dus misschien een nep product betrof.
Ik heb Maxict hiervan ingelicht. Ze kwamen tot de conclusie dat het inderdaad raar was en dat ik product retour kon zenden en ze de aankoop zouden annuleren en de retourkosten zouden vergoeden.
Tot hier ging alles goed.
Het annuleren van de aankoop vond ik niet nodig aangezien ze wel de goedkoopste in de pricewatch zijn dus verzocht ik ze een nieuwe te sturen.
Blijkbaar was dit niet mogelijk omdat de producten direct vanuit het distributiekanaal van Samsung worden verzonden. Ik zou dus opnieuw moeten bestellen wat dus zou betekenen dat ik wederom de 9,50 verzendkosten moest betalen. Ook zou dit betekenen dat ik duurder uit zou zijn met de muis die ik besteld had aangezien deze elders goedkoper te bestellen is.
Dus heb ik ze gezegd dat ik dit onacceptabel vond.
kreeg deze mail ter reactie:
Ik heb voor zijn advies bedankt en hem er wederom op gewezen dat er een logo op hoort te staan en aangezien ze direct vanuit een samsung distributiekanaal leveren het dus mogelijk moet zijn een juist product te leveren.Ik zou u adviseren dit product niet meer aan te schaffen, zoals te lezen in mijn vorige e-mail.
Het probleem is dat u eenzelfde product geleverd zult krijgen, waarover u nu niet tevreden bent, vanwege het ontbreken van het logo.
Kreeg deze mail als antwoord:
Wat mij verbaast is dat zonder verder onderzoek, hij er nu opeens van overtuigd is dat het hier een origineel product betreft. Ik snap dat hij geen zin heeft mij de hele tijd sleeves te sturen die misschien allemaal zonder logo zijn. Maar Samsung zelf heeft mij verteld dat er een logo op hoort te staan en op google staan ook alleen maar fotos waar een logo op te zien is.Bedankt voor uw e-mail.
Kort de feiten op een rij:
- U ontvangt een legitiem product, dan in een originele verpakking van Samsung zit, waar het logo op ontbreekt.
- Ik kan alleen nogmaals vanuit deze leverancier (distributiekanaal van Samsung) laten leveren, maar dit zal wederom een product zonder logo opleveren, wat u niet wenst.
- Ik kan u opnieuw blijven leveren, maar hierover bent u eerder niet tevreden geweest. Het heeft dan ook geen zin om u nieuwe hoezen te blijven sturen.
Wellicht zegt u dat het ontbreken van het logo u niets uitmaakt (doet niet onder aan de kwaliteit van het product) en kunnen we dit met een korting oplossen waarbij u het product behoudt?
Om snel tot een oplossing te komen stuur ik dus deze mail met in de laatste zin een naar mijn mening, degelijke oplossing:
Het aankoopbedrag en retourkosten vergoed krijgen is vanzelfsprekend.reactie op uw feiten:
- ik ontvang een product die na openen niet legitiem lijkt. Er zijn genoeg vervalste producten op de markt waar een vervalst doosje omheen zit die nagenoeg echt lijkt. Aangezien ik nog nooit eenzelfde product heb gezien, is het voor mij onmogelijk na te gaan of het gebrek aan logo een fabricagefout is of dat het hier een nep product betreft.
Vandaar dat ik navraag doe bij Samsung en zij mij er op wijzen dat als er geen logo op het product te vinden is, het een niet origineel product betreft.
- U zegt dat u geleverd krijgt vanuit een officieel distributiekanaal. Volgens Samsung hoort er een logo in het leer gedrukt te staan.
Dat zou dus kunnen betekenen dat:
1) het product een fabrieksfout is OF
2) het product in het leverproces vervangen is door een onjuist product.
In beide gevallen is het product gebrekkig.
- U gaat hier uit van het feit dat het normaal is dat er logo ontbreekt zonder zeker te weten of het inderdaad zo is, daarnaast levert navraag op, dat het niet normaal is.
Een eventuele oplossing zou het retour zenden van het product zijn, waarna: het vergoeden van de initiële verzendkosten (9,50), alsmede het aankoopbedrag (30,82) en de retourkosten PostNL (6,75) plaatsvindt.
Daarbovenop vraag ik de initiële verzendkosten terug. Ik heb inderdaad nog een product besteld, maar zonder de samsung sleeve had ik de bluetooth muis zeker niet bij hun besteld. Elders ben ik bijna 5,50 goedkoper uit. Daarnaast is het product te laat geleverd en is het product niet zoals op de foto geadverteerd wordt.
Dit alles heeft mij daarnaast best wat tijd en moeite gekost en moet ik nog naar het postkantoor om het product retour te zenden.
Ik kreeg als reactie dit:
Inderdaad het komt er nu nog op neer dat het over 4,75 euro gaat die ik wil hebben. Maar het is ondertussen voor mij een principe kwestie geworden, vooral na het zien van optie 2 en 3 in zijn laatste mail.Bedankt voor uw reactie.
In het complete verhaal heb ik u op uw woord geloofd, dat doe ik in deze nogmaals.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een product van 20 euro wordt vervalst, maar dat terzijde, als Samsung dit heeft bevestigd aan u, dan is dit vast gedaan met een reden, op internet zijn afbeeldingen van versies zonder en met logo te vinden onder het door u bestelde partnummer.
Het is mij er niet om gedaan om u te dwarsbomen of om de schuld bij Samsung neer te leggen, mijn probleem is simpelweg dat ik het product niet in de staat kan leveren (met Logo) zoals dat door u gewenst is, waarvoor mijn welgemeende excuses.
Mocht u het product willen retourneren, dan zullen de retourkosten met een maximum van 10 euro aan u worden vergoed.
De complete verzendkosten van de order kan ik niet crediteren, omdat u ook een product houdt. Wat ik dat geval voor wil stellen is het volgende:
- Ik ben bereid om 50% van de betaalde verzendkosten aan u te crediteren, zodat u 50% van de verzendkosten betaald heeft voor het product dat u wel wenst te behouden.
- Ik wil een absolute uitzondering voor u maken waarbij ik de complete verzendkosten van de order aan u crediteer, echter wil ik u dan wel om een gunst vragen. Ik wil deze uitzondering voor u maken als u bereid bent om een nette review te schrijven op Tweakers, voor het maken van deze buitengewone oplossing.
- Mocht u toch besluiten de ontvangen hoes te willen behouden, dan ben ik bereid om, bij het plaatsen van de eerder beschreven nette review op tweakers, 20 euro van de prijs van het product te crediteren.
Ik hoop u zo drie nette opties te hebben geboden, ik verneem graag van u wat u in deze wenst. Mocht u nog een andere suggestie hebben of een vraag hebben, dan verneem ik dit uiteraard graag van u.
Ze willen dus in ruil voor een nette review op tweakers alsnog akkoord gaan met mijn voorstel.
Is het eigenlijk wettelijk toegestaan in een geschil zo een aanbieding te doen?