Linux webserver achter router/modem

Pagina: 1
Acties:

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:59
Hallo,

Ik ben bezig met een systeempje op te zetten voor mijn stagebedrijf.
Het bedrijf heeft een redelijk aantal linux pctjes op verschillende plaatsen in het land staan, welke een webserver draaien. Helaas hebben we geen toegang tot de routers/modems op deze locaties.

Ik heb op het kantoor een kleine webserver draaien die de ip's van de pc's bijhoud, alleen kan ik er niets mee als de poorten op de externe router niet open staan. Ik update de ip's via een ssh verbinding vanaf de verschillende clients naar de server, dus ik had iets gevonden over reverse tunneling via ssh. Helaas is me dit nog niet echt gelukt.

Het probleem zit hem vooral in het feit dat ik via een 3de pc verbinding wil maken. Deze heeft dus niets van ssh oid ingesteld staan. Ik hoop dus dat iemand me op een manier kan wijzen om de server bv via ssh een tunnel kan aanmaken en deze doorlinken naar de pc die de pagina opvraagt, maar ik heb niet eens een idee hoe ik moet beginnen.

Ik heb ook al gekeken naar upnp en dergelijke, maar dat werkt ook alleen als het in de router is toegestaan.

Ook heb ik even gekeken naar firewall pinholes, alleen heb ik hier weinig info over gevonden. (uitgaande verbinding maken vanaf de pc's met de webserver naar de server die de ip's bijhoud, waar ik dus in principe alle poorten open kan zetten, en dan doorverbinden met de pc die de pagina opvraagt)

Ik hoop dus dat iemand me op een methode kan wijzen die dit mogelijk maakt.

Alvast bedankt!