- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil graag een aantal games draaien die ik momenteel niet of nauwelijks kan draaien, aangezien ik gebruik maak van mijn laptop, die ik ook voor school moet gebruiken. Ik wil graag in staat zijn om zonder haperingen de modernere games te kunnen spelen, zoals o.a. Far Cry 3. Daarnaast moet het mogelijk zijn om de pc te gebruiken met het normale huis, tuin en keuken gebruik, zoals word, browsen, etc. , maar dit lijkt me geen probleem. - Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 800 tot 850 euro, maar er zit wel iets aan ruimte in als het een behoorlijke verbetering is in kwaliteit. - Ga je nog randapparatuur van een ouder systeem meenemen?
Nee, maar daar moet ik nog naar kijken. Toetsenbord, muis en beeldscherm koop ik waarschijnlijk los van de pc. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik wil gewoon kwalitatief het beste.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Gigabyte GA-Z77N-WIFI | € 110,90 | € 110,90 |
1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 189,- | € 189,- |
1 | Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Corsair Carbide 200R | € 52,90 | € 52,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 49,69 | € 49,69 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 58,60 | € 58,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 726,89 |
Processor: Ik heb gekozen voor een behoorlijk zware processor, aangezien je dat voor de meeste games toch wel enigszins nodig hebt.
Moederbord: Ik ben op zoek naar een kwalitatief goed moederbord dat goed past binnen deze setup.
Videokaart: Dit moet een goede videokaart zijn, aangezien hij geen problemen moet geven met games als Far Cry 3, Crysis 2, etc.
Harde schijf: Een 1 tb schijf lijkt me meer dan genoeg; Ik ben er echter niet zeker van of dit de beste harde schijf is.
Behuizing: Ik heb gekozen voor een degelijke kast, die qua prijs niet al te duur is en waar alles in past(?).
Van dat laatste ben ik niet zeker, maar er is hier vast wel iemand die mij kan vertellen of dit zo is.
RAM-geheugen: Ik heb gekozen voor een low-profile RAM-geheugen, omdat dat waarschijnlijk beter past in de computer, en het zal minder snel problemen geven met overige onderdelen (qua in de weg zitten, etc.).
Ik heb gekozen voor 8 GB, omdat dit waarschijnlijk meer dan voldoende zal zijn om games te draaien.
Voeding: Na wat spitten op het forum ben ik in plaats van de XFX Pro 550W toch voor de Seasonic gegaan, omdat deze er op het forum wat beter uitkwam.
Alvast bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door coyootje op 20-03-2013 12:40 . Reden: Vergeten motivatie van onderdelen toe te voegen ]