Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-07 11:34
Ik heb een Nvidia 3D Vision 2 Kit aangeschaft, dit in combinatie met:

OS Vista 64bit
GPU MSI GTX670
Monitor XL2420T ( 120hz)

Na alles aangesloten te hebben en de nieuwste Nvidia driver geïnstalleerd te hebben ( 314.07 )
kom ik er achter dat er maar 3 opties zijn in de Nvidia control panel, te weten 3d settings, display en video. Wat ik mis is de Stereoscopic 3D.

Ik heb toen de driver volledig verwijdert en opnieuw geïnstalleerd; bij het installeren de custom versie gebruikt, alles aangeklikt en een clean installation aangevinkt. Heeft helaas niet geholpen.

De NVIDIA USB IR Emitter wordt herkend in de hardware manager en het groene lichtje brand. Tevens meerdere USB aansluitingen geprobeerd. Op de Nvidia site wordt nog gesproken over een aparte driver maar dit wordt later op de site weer ontkracht omdat deze software in de laatste versies verwerkt zit, dus ook in de 314.07. Met googlelen kom ik alleen topics tegen van mensen die dit ook missen maar dit blijkt terecht daar hun hardware niet 3d ready is.

Vervolgens ben ik een live chat sessie begonnen met de helpdesk van Nvidia, wat leidde tot het afwerken van een troubleshouting steppings list, te beginnen met het de- installeren en installeren van 314.21 BETA driver. Helaas hielp dit niet.

Het werd inmiddels vrij laat, dus de volgende suggestie die ik van de helpdesk kreeg ( het installeren van de 304.79 beta driver in Safe mode ) welke vanavond op het programma staat.

Ondertussen vraag ik mij af of andere mensen een soortgelijk probleem hebben gehad en wat voor hun de oplossing is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 22:39
Mij probleem was wel iets anders geloof ik , ik had wel de optie om 3D in te stellen maar omdat ik dual screen aan had staan werkte het niet. Heb je alle bijgeleverde drivers van de Benq ook geinstaleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Ja, hij wordt werd ook overal herkend als een 120hz beeldscherm, type, etc.

Edit: status 220313:

Nu weer andere problemen; inmiddels ook de helpdesk van BenQ om hulp gevraagd; nadat het lukt om met een oudere driverversie te kunnen gamen, ging er bij het overstappen terug naar 2d iets mis, bij BF3 merkte ik wat haperingen en zag ik dat mijn graphic settings niet meer op 120hz te zetten zijn. Ook in de control panel kan ik alleen maar 60hz aanvinken en is de 120hz verdwenen.

Viel mij wel op dat bij het overgaan naar 2d het lampje rechtsonderin bleef branden en volgens mij bleef ook lightboost aanstaan ( zeer helder scherm ). Hen inmiddels meerdere drivers geprobeert en ook de driver van de monitor ge-her-installeert, hij blijft aangeven in het menu Huidige resolutie 60 hz,optimale resolutie 120hz. BenQ geeft aal als oplossing:

Probeer eerst de monitor van stroom los te koppelen en laat 'm enkele uren stroomloos staan.
In de hoop dat daardoor de standaardsettings (IC'tjes) weer in de beginstand komen te staan.
Ook raad ik aan de Nvidia 3d Vison 2 Software te de-en in-stalleren.

Helaas, monitor staat al 15 uur zonder stroom, en de software zit ingebakken in de driver ( momenteel 310.90 ), wel is deze te installaren zonder de 3d software, maar standaard zit het erin. Met deze oplossing is 3d gamen helemaal niet meer mogelijk, wat toch de bedoeling is, lijkt mij.

Iemand anders nog suggesties ?

[ Voor 90% gewijzigd door mdouble op 22-03-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 22:39
Zal vast niet de fout zijn maar je hebt ook de goede kabels gebruikt ? 120hz en 3D kan niet door VGA natuurlijk.

*edit* Uhmm om de een of andere reden heeft de T versie die jij hebt dus geen 3D HDMI ondersteuning. Betekend dus dat als jij hem via de HDMI hebt aangesloten je geen 3D ondersteuning hebt. Je zal dus moeten overstappen naar Dual link DVI of DIsplay port.

"The BenQ XL2420T and BenQ XL2420TX are the first 3D Vision-ready 3D LCD monitors that come with support for 3D over DisplayPort 1.1, so you actually have an alternative to using the Dual-Link DVI interface they they are also equipped with for 3D. "

[ Voor 69% gewijzigd door lom0r op 25-03-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Had hem via dual link aangesloten, inmiddels is het beeldscherm ter reparatie aangeboden bij BenQ; meerdere drivers getest en ook op een andere pc met een schone W7 versie, het lukte niet meer om op die 120hz te komen. Afwachten maa wat er uit komt.

Update: inmiddels is het scherm terug, de mainboard is vervangen, doet het weer prima,

[ Voor 15% gewijzigd door mdouble op 17-04-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik heb precise het zelfde problem.

net een nieuwe benq xl2720t aangesloten met dual link dvi op me gtx680m.
laptop scherm staat uit. NVidia 3d vision driver opnieuw fresh install uitgevoerd. 3d gebeuren geinstalleerd via de driver van NVidia 331.82.

krijg in windows 8.1 de hertz niet hoger dan 60. er is geen driver voor deze monitor.

hoe krijg ik 3d nu enabled?
Pagina: 1