Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Mischien is het de winter die nu al zes maanden of zo aansleept...

Wat als je al jarenlang voor hetzelfde bedrijf werkt. Je wordt er uitstekend behandeld, prima voorwaarden, uitstekend salaris, veel waardering van baas & collega's. Aanvankelijk grote uitdaging, het bedrijf stond IT-gewijs voor grote problemen. Jarenlang gevochten en getrokken en gesleurd om alles zo'n beetje op orde te krijgen. En dan komt dat langzaamaan in orde. En wat gebeurt er, in plaats van opgetogen te zijn, begint de sleur toe te slaan. Je kent alle mogelijke problemen onderhand zo'n beetje wel, weet hoe er aan te beginnen, enz, en de sleur begint toe te slaan.

Wat doe je? Op zoek naar een "nieuwe uitdaging" waar je weer vanaf nul begint? Het toch maar "uitzitten" bij je huidige werkgever waar je immers prima behandeld wordt en je het goed hebt? (demichel is "tram 4 al gepasseerd", zoals we in Vlaanderen zeggen, 40+ dus, speelt ook een rol)

Zelf ben ik weer wat nieuwe IT-zaken beginnen studeren om de geest actief te houden.

en buiten regent het weer en er wordt sneeuw voorspeld, zucht, waar zijn die zonovergoten stranden als je ze nodig hebt

[ Voor 5% gewijzigd door demichel op 20-03-2013 07:38 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Maak gewoon een job hop. Verandering van spijs doet eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29
In deze tijden? En je hebt een baan met alles d'r op en d'r aan en je maakt je enkel druk over 'mogelijke' sleur?

Ik zou mooi blijven. Het risico van sleur weegt niet op tegen het risico van onzekerheid.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Snowwie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 07:47:
In deze tijden? En je hebt een baan met alles d'r op en d'r aan en je maakt je enkel druk over 'mogelijke' sleur?

Ik zou mooi blijven. Het risico van sleur weegt niet op tegen het risico van onzekerheid.
Da's mijn gevoel nu ook eigenlijk, al blijft de sleur er wel natuurlijk. Zo lang die op het niveau van "vandaag" blijft, is dat OK. Wordt dat erger, dan is er wat aan de hand en moet er actie genomen worden. Wat die "actie" is, is evenwel een vraagteken.

Ik probeer die sleur te doorbreken. Er is gelukkig budget voor opleiding, zelfs als is die opleiding niet onmiddellijk toepasbaar in het bedrijf (zo lang het IT-gerelateerd is natuurlijk, een cursus bloemschikken moet ik niet aanvragen).

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Risico's zou ik pas weer mee beginnen als de markt weer aan trekt.
Als je bij een stabiel bedrijf zit, lekker blijven zitten voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

Tijntje

Hello?!

Heb je groei mogelijkheden binnen het bedrijf?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Tijntje schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:04:
Nee. Ik ben enige IT-er binnen deze onderneming, dus ik ben zowel directeur, manager, programmeur, support, helpdesk,..., kies maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hey, een demichel topic! Nofi, maar jouw topics zijn heel vaak in dezelfde stijl, en heel vaak gaan die topics niet over hoe goed het gaat op je werk.

Ten eerste: ik denk dat je een beetje last hebt van de winter. Kou, donkere dagen, weinig daglicht. Ik merk het aan mezelf ook dat ik wel echt toe ben aan de lente.

Als ik jou was zou ik inderdaad wat leuke cursussen uitzoeken als uitdaging. Binnen enkele jaren zijn er vanzelf wel weer vernieuwingen nodig, waar je je in kunt vastbijten. Tot die tijd kun je je alvast voorbereiden op die vernieuwingen met opleidingen. :)

\/\/: :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 00:29
Tijntje schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:04:
Vaker naar de kantine gaan. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
Ik zou zeggen: kijk het nog even aan, maar blijf niet stil zitten.

Je kan naar 'de baas' gaan en aangeven dat je weer op zoek bent naar een uitdaging. Wellicht zijn er nog processen die verbeterd kunnen worden of geanalyseerd kunnen worden. Nieuwe zaken die onderzocht kunnen worden etc. Je zegt dat je waardering krijgt en ook een belangrijke sleutel bent geweest in het succes van het bedrijf(?) Dan zullen ze jou niet graag kwijt willen en graag meedenken om jou weer zin in je werk te geven. Het gaat ook gewoon om je gezondheid, het moet niet te ver gaan.

Tegelijkertijd zou je natuurlijk de arbeidmarkt kunnen aftasten om te kijken of er nog iets interessants is, maar dat zou ik echt als laatste oplossing gebruiken.

Terwijl je hier naar kijkt kan je het weer nog even afwachten en kijken of het verder in de lente weer wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

unfor schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:02:
Risico's zou ik pas weer mee beginnen als de markt weer aan trekt.
Als je bij een stabiel bedrijf zit, lekker blijven zitten voor nu.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb ook een aantal keer een sleur-situatie meegemaakt en ben mooi wat anders gaan doen. Ik heb er dan wel enige risico's mee genomen ( ontslag genomen zonder uitzicht op nieuw werk - in de dotcomcrisis ) en dat is misschien niet handig als je al wat ouder bent en ook meer vaste lasten hebt dan ik had, maar toch. Als je een beetje uitpruttelt in een sleur op je werk dan heb je ook minder energie meer om iets anders aan te pakken en bovendien kan het leiden tot depressie etc. Het is veel belangrijker om dat te voorkomen.

Liever een werkloze maar dynamische veertiger dan een zak aardappels die al een paar jaar klaar is me dunkt :P
DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:13:
Ten eerste: ik denk dat je een beetje last hebt van de winter. Kou, donkere dagen, weinig daglicht. Ik merk het aan mezelf ook dat ik wel echt toe ben aan de lente.

Als ik jou was zou ik inderdaad wat leuke cursussen uitzoeken als uitdaging. Binnen enkele jaren zijn er vanzelf wel weer vernieuwingen nodig, waar je je in kunt vastbijten. Tot die tijd kun je je alvast voorbereiden op die vernieuwingen met opleidingen. :)
^^ :)

Overigens ik weet niet bij wat voor bedrijf je werkt, maar misschien hebben ze in overleg ook wel andere functies buiten je vakgebied waar je je in kan bijten oid? Ik ken mensen die van redacteur naar web zijn gegaan en later hoofdredactie zijn gaan doen bv ( media ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je zoveel verantwoordingen hebt kan je volgens mij ook wel een beetje doen en laten wat je zelf wilt. Dus idd wat wordt gezegd, ga wat cursussen doen, ga een (nieuwe) programmeertaal leren en ontwikkel bv een product wat gebruikt kan worden binnen het bedrijf (of tool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je je werk niet leuk vind zoek je ander werk. Vind je het wel leuk blijf je zitten. Zo lastig is dat toch niet?

Wel weer een typisch topic voor jou. Al eens professionele hulp overwogen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik denk dat je 't toch niet gaat doen (net als ik lijk je weinig met de gegeven tips te doen), maar ik zou zeggen: blijft niet zitten waar je zit, maak wat van je leven. Maak een financiëel plaatje van hoe lang je zonder of met verminderd inkomen kunt leven, hoe ver je kunt zakken, wat zijn je risico's en welke wil je lopen.

Als nou blijkt dat je prima met € 500 per maand minder toe kunt, dan weet je dat je ook met 'n uitzendbaandje rond kunt komen - en kun je prima 'n paar maanden werkloos zijn.

Ga praten met je werkgever, laat hem weten dat je graag een nieuwe uitdaging wil, en dat je zoekende bent. Wellicht vind hij 't prima om je te laten gaan, en wil hij je zelfs terug nemen als blijkt dat 't niet bevalt.

Tot je 50, of 67e blijven zitten in een baan die je niet leuk vind lijkt me niet gezond, voor niemand niet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 20:38
Ken het, voor mij is de uitdaging totaal iets anders, na het project 'huis' en het project 'auto', is het nu al weer 2 jaar lopende project 'rechtenmaster', om daarmee uiteindelijk totaal wat anders te gaan doen.

Doel is een leuke baan in advocatuur.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ nu is dat wel iets waar je de rest van je leven een uitdaging in kunt houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klagen is een enorm zwaktebod. Je klinkt half depressief om eerlijk te zijn. Maar meer mensen zijn zwaarmoedig nu door het lange winterweer.

Als je niet het lef hebt om te switchen, dan moet je ook stoppen met klagen en accepteren en eerlijk zijn tegenover jezelf dat er niet meer inzit.
Je bent er zelf bij, zelf verantwoordelijk voor je eigen lot.

Ik mag aannemen op die leeftijd dat je wat spaarvermogen hebt? Dan kun je toch bij wijze van spreke een jaar wat anders gaan doen? Wat is het risico dan? Terug naar je oude beroep uitoefenen kan altijd nog, de arbeidsmarkt blijft niet slecht, die trekt echt wel weer een keer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Wacht ff tot het zonnetje weer schijnt met je eventuele beslissing. Haal een motor rijbewijs (ook een uitdaging toch?)
Zoek naast je werk een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Zijn er geen groeimogelijkheden met het bedrijf? Bijv. het aanbieden van nieuwe producten/diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je was toch zo'n beetje de enige IT'er daarzo? Wat let je om een stagiar aan te nemen, die wegwijs te maken en je een verse blik te geven over hoe je je zaakjes op orde hebt?
Advies over hoe het beter kan kun je altijd gebruiken, zeker als je jezelf er voor open stelt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
The Eagle schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:13:
Je was toch zo'n beetje de enige IT'er daarzo? Wat let je om een stagiar aan te nemen, die wegwijs te maken en je een verse blik te geven over hoe je je zaakjes op orde hebt?
Advies over hoe het beter kan kun je altijd gebruiken, zeker als je jezelf er voor open stelt :)
Da's misschien nog zo geen slecht advies. Alhoewel de werkdruk tegenwoordig, nu alles zo'n beetje op orde is, een stuk minder is en ik het alleen wel aan kan (dat was vroeger wel even anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:28
Ga heil zoeken buiten je werk. Ga op vakantie, doe dingen met vrienden. Die ''sleur'' op het werk heeft iedereen wel eens, en dat is vaak een extern iets dat niet met het werk te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
demichel schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Da's misschien nog zo geen slecht advies. Alhoewel de werkdruk tegenwoordig, nu alles zo'n beetje op orde is, een stuk minder is en ik het alleen wel aan kan (dat was vroeger wel even anders).
Een (afstudeer)stagiair kost over het algemeen juist meer tijd. Althans, als je een echte goede begeleider wilt zijn. Hangt natuurlijk ook wel af van de stagiair zelf, maar je moet er best wel tijd in investeren.

Het lijkt mij inderdaad een erg goed idee als het voor de baas ook mogelijk is. Meer kunnen praten met iemand die (meer) in je vakgebied zit helpt wellicht al. Omdat je de enige ITer bent daar bent kan ik me voorstellen dat je een beetje op een eiland komt te leven: je kan nooit echt inhoudelijk over je werk praten (neem ik even aan).

EDIT:
Wellicht helpen vakanties e.d. ook, maar je zit normaal gesproken toch zo'n 40 uur per week op het werk. Als ik het goed begrijp is juist het werk de sleur. Je moet proberen plezier te houden in je werk, en door buitenom het werk er aan te werken zal dat het misschien dus juist alleen maar versterken.

[ Voor 15% gewijzigd door Erwin537 op 20-03-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Snowwie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 07:47:

Hoezo? Het is niet dat je baan op zegt en daarna gaat zoeken naar een nieuwe?

Ga lekker zoeken naar een baan die je wel leuk lijkt. Blijven zitten waar je niet gelukkig bent moet je niet doen. Geld is belangrijk, geluk en plezier nog veel belangrijker.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Geld is belangrijk, geluk en plezier nog veel belangrijker.
Dan de vraag, gaat demichel daadwerkelijk meer geluk en plezier krijgen als hij straks weer op het randje (dan wel over het randje) overspannen is? En geluk hebben wordt een stuk lastiger met gezin icm geld gebrek.

Rond kijken kan geen kwaad, maar ik zou toch eerder blijven zitten waar je zit, en cursussen gaan volgen, gaan 'hobby'en', etc. En met hobby'en bedoel ik dan niet een quadcopter maken in de tijd van de baas, maar ga bijvoorbeeld iets automatiseren waarbij het eigenlijk weinig nut heeft het te automatiseren, maar dat je wat interessants te doen hebt en je het kan goed praten richting de baas.

Ook een optie is minder gaan werken, al ligt dat ook weer aan financiele situatie of dat realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Tijd voor een midlife crisis. Koop een motorfiets, neem een jonge minnares, ...

Serieus, neem een sabbatical. Als je lichaam en geest zeggen dat het anders moet, doe dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:01:
^^ nu is dat wel iets waar je de rest van je leven een uitdaging in kunt houden :)
Ik hoop dat dat me gegund is. Enige waar ik bang voor ben, is de arbeidsmarkt, het lijkt me moeilijk om er tussenin te komen zo zonder netwerk in die sector.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:08
In januari zat ik in een vergelijkbare dip, totdat ik de taak kreeg om een nieuwe collega in te werken in het vak. Door het intensief samenwerken verdween de sleur ineens. Dus de tip van de stagiair vind ik wel een aardige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Vraag dan een HBO-stagair en laat hem een audit doen.

Die doen niet meewerken, die doen zaken onderzoeken. En ze zullen een stuk beter in staat zijn om de situatie langs een standaard te leggen. Moet je wel een goede onderzoeksvraag neer kunnen leggen, anders kun je interesse vanuit de stagiairs wel vergeten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Ooit vrijwilligerswerk overwogen?

Kennisoverdracht naar mensen toe? Zult verbaast zijn wat het betekent als mensen oprecht dank je wel zeggen.
Studeren totdat je ons weegt is leuk, maar als je niks met de kennis doet schiet het ook weinig op. En het kan simpel zijn. Mensen om leren gaan met computers of andere programma's. Als je kunt ontwikkelen een app maken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Piekartz87 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:07:
Wacht ff tot het zonnetje weer schijnt met je eventuele beslissing. Haal een motor rijbewijs (ook een uitdaging toch?)
Zoek naast je werk een uitdaging.
Inderdaad, ik zou ook buiten het werk iets ter afleiding zoeken. Een van de redenen waarom ik inderdaad een motorrijbewijs heb gehaald. Als ik het werk even zat ben, pak ik de motor en ga ik lekker even uitwaaien. Helpt perfect om mijn hoofd leeg te maken. :)
Free rider schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:06:
Tijd voor een midlife crisis. Koop een motorfiets, neem een jonge minnares, ...

Serieus, neem een sabbatical. Als je lichaam en geest zeggen dat het anders moet, doe dat dan.
Wel grappig dat motorrijden heel vaak wordt geassocieerd met een midlife crisis. Heej, ik ben nog veel te jong om op de helft te zitten! :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Juist omdat je het alleen aan kunt is het nu bij uitstek de gelegdnheid om je kennis over te kunnen dragen op een jongere generatie. Stel een leuk projectje voor zeg een half jaar op, leg dat bij wat HBO scholen neer en kijk wat er op komt. Tijd om te begeleiden heb je al (zeker als je dat van te voren al een beetje gestructureerd indeelt) en door iemand te helpen met jouw kennis krijg je zelf ook veel voldoening :)
Ik weet uit een eerder topic dat je met Oracle DB's werkt..daar valt vast wel wat mee te doen. Is het niet het inrichten van de EM dan wel iets anders. Of desnoods een leuk frontendje progselen. Feit is dat iemand die net van school af komt en Oracle DB kennis heeft al snel een streepje voorheeft bij een werkgever :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik kan zelf geen advies geven omdat ik nog maar student ben, maar de titel van dit topic wektte mijn nieuwsgierigheid. Ik kan als student melden dat ik het erg tof zou vinden als een ervaren functionaris een deel van zijn tijd beschikbaar stelt om kennis over te dragen en te assisteren bij een stage of afstudeeropdracht.

Ik zit zelf niet in de ICT, maar ik neem aan dat er genoeg animo is voor studenten die dat wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Een van de problemen uit dit topic die ik herken, is het zijn van enige IT-er binnen een onderneming.

Ik herken de sleur. Je begint bij een organisatie, je wordt overvallen door een hoop achterstallig onderhoud, en na verloop van tijd, heb je de ICT omgeving op orde. Het uitvoeren van je dagelijkse taken doe je ondertussen met 2 vingers in de neus, en tussen het onderhoud, updates en de incidenten door slaat de verveling toe. Op je plaats gehouden door een financiële gouden kooi.

Hoe ik het uiteindelijk opgelost heb. Uitdagingen zoeken. Ik heb dit intern opgelost door niet alleen op technisch vlak, maar juist op functioneel vlak te gaan kijken hoe de interne ICT er voor stond. Dit zorgde ervoor dat ik intern gesprekken moest voeren om problemen in kaart te brengen, en oplossingen bedenken voor problemen die wel speelden, maar jaren onder de radar zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06-2023
Op z'n tijd solliciteren is gezond, dan weet je wat je marktwaarde is en je komt misschien eens een mooie kans tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
als je de enige bent van de IT afdeling, en je werkt er al enige tijd. Mischien dat je dan wat verbetervoorstellen kunt aandragen voor de ICT. Ik weet niet hoe groot/klein het bedrijf is, maar bijvoorbeeld een SCCM uitrol of AD upgrade kun je jezelf lang zat zoet mee houden :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Ik denk dat een beetje sportieve/relax vakantie ook wonderen kan doen :)

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Santho schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:10:
Ik denk dat een beetje sportieve/relax vakantie ook wonderen kan doen :)
Daar zou ik ook mee beginnen, lekkere vakantie pakken en daar eens rustig nadenken wat je nu precies verder wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb momenteel hetzelfde, en ga over een week beginnen als functioneel beheerder binnen hetzelfde bedrijf. Na vijf jaar Servicedesk was ik wel toe aan wat nieuws.
De 'symptomen' bij mij kun je als volgt omschrijven:

- geen uitdaging meer in de 'routineklussen'. Ik weet wel hoe ik zowat alle problemen op kan lossen, en anders weet ik bij welke collega/afdeling ik moet zijn;
- mij ergeren aan collega's die hun zaakjes niet of minder goed op orde hebben;
- minder produktief zijn (geen zin meer hebben);
- mijn handen van bepaalde (routine)klussen afhouden;
- meer afleiding zoeken in andere projectjes;
- niet altijd meer stipt op tijd op kantoor komen, en regelmatig wat eerder naar huis (heb echt uren zat);
- bijna dagelijks op de interne vacaturebank kijken

Ik heb dit al eerder meegemaakt, en daarom weet ik ook dat langer wachten de zaak alleen maar vervelender maakt. Gelukkig was ik net op tijd, al was het wel even wachten op een geschikte vacature.

In jouw geval is het lastig, omdat je binnen het bedrijf geen kant op kunt blijkbaar. Of in ieder geval niet in dezelfde richting.
Ga eens buiten de deur kijken voor een soortgelijke functie, of kijk of er iets interessants is binnen het bedrijf, eventueel met opleiding.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 16:50
Ik zit in een soortgelijke situatie, ook zowat mijn maximum bereikt binnen bij de huidige werkegever en veel zin om eens iets volledigs nieuws te doen.

Ik heb het intern eens aangekaart en toen hebben ze hebben ze met wat loonsverhogingen gesmeten.

Nu is loon zowat de slechtste motivator die er volgens mij bestaat. Enkele maanden verder zit je nog steeds in dezelfde sleur en maakt die paar honderd euro meer op je bankrekening maandelijks ook het verschil niet.

Het voordeel is dat er meer dan werk genoeg is binnen ICT in Vlaanderen, dus ik denk dat ik tegen de zomer eens wat ga beginnen uitkijken voor een andere werkgever. Als de nieuwe jobinhoud me aanspreekt zou ik gerust 800-1000 euro bruto minder willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Loon is verre van de slechtste motivator. Sterker nog, wanneer je helemaal geen loon meer krijgt zal niemand nog gaan werken. Ook zijn onderbetaalde mensen totaal niet gemotiveerd om hard te werken.
Mensen zeggen iets te makkelijk dat ze 1000 bruto per maand kunnen missen, wacht maar tot je dat echt moet missen, dan piep je wel anders.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tsurany schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:02:
... Sterker nog, wanneer je helemaal geen loon meer krijgt zal niemand nog gaan werken. ...
Totale nonsens, (tenzij je loon heel ruim definieert)

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 25-03-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus jij wilt elke ochtend op staan, naar een plek reizen om daar een flink aantal uur dingen te doen die je volgens anderen moet doen om dan daarna weer naar huis te gaan zonder er zelf iets mee op geschoten te zijn? Dan is werk gewoon een gratis dagbesteding, kan me niet voorstellen dat het dan nog populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
begintmeta schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:09:
[...]

Totale nonsens, (tenzij je loon heel ruim definieert)
Dan mag jij morgen voor mij in onderaanneming komen werken, ik vind wel klusjes voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tsurany schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:44:
... een flink aantal uur dingen te doen die je volgens anderen moet doen om dan daarna weer naar huis te gaan zonder er zelf iets mee op geschoten te zijn ...
Dat is een beetje een smalle definitie van werk. Mensen (dan loonslaven) kunnen zoiets doen (of tijdelijk/gedeeltelijk doen) omdat er loon tegenover staat, anderen niet. En mensen doen dan weer werk zonder dat hier een loon voor wordt gegeven (omdat ze er anderszins iets mee opschieten (anderszinsslaven dus, slaaf ben je altijd))
demichel schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:10:
...
Dan mag jij morgen voor mij in onderaanneming komen werken, ik vind wel klusjes voor je :)
Ik heb het gevoel dat ik wel wat beters te doen heb (zoals hier posten:$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
Tsurany schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:02:
Mensen zeggen iets te makkelijk dat ze 1000 bruto per maand kunnen missen, wacht maar tot je dat echt moet missen, dan piep je wel anders.
Ah, jij bent in staat om iemand anders z'n rekening te maken? Ik zou perfect rond kunnen komen met 3K. Alles daarboven is gewoon mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 07:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
h8bal schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:04:
[...]

Ah, jij bent in staat om iemand anders z'n rekening te maken? Ik zou perfect rond kunnen komen met 3K. Alles daarboven is gewoon mooi meegenomen.
Dat is dan niet ceteris paribus.

Als je van baan wisselt waarbij de nieuwe baan een lager inkomen heeft doe je dat omdat je dan op andere vlakken juist meer waarde hoopt te halen. Dan valt er over te discussiëren of dat het lager inkomen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
Daar gaat het hier toch net over? De sleur doorbreken door voor een andere (misschien slechter betaalde) job te kiezen. Dus de omgeving blijft niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

h8bal schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:04:
[...]

Ik vind dat je wel heel makkelijk spreekt over het structureel inleveren van 1000 euro per maand, ik denk dat je daar later toch aardig spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
Inleveren bij de huidige werkgever zou not done zijn, maar als een andere job/werkgever je meer kan boeien, dan moet dat toch gewoon kunnen.
Uiteindelijk zit je 3-4 jaar verder misschien weer op dat peil of ben je misschien weer op zoek naar wat nieuws.
Ik vind dat je moeilijk ervan uit kan gaan dat je binnen 5 jaar nog steeds bij dezelfde werkgever zit. Dus lange termijn planning doe ik niet aan mee. Als je ergens zou blijven enkel omdat je een "hoog" loon betaald krijgt, lijkt dat mij persoonlijk een ongezonde situatie.
Ik heb jaar en dag gewerkt voor een social non profit organisatie en het idee dat je aan het eind van de dag mensen geholpen hebt geeft soms meer voldoening dan die cijfers die op de rekening er maandelijks bij verschijnen.
Pagina: 1