Laptop werkt niet meer, gaat gelijk naar systeemherstel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341055

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb wederom jullie hulp weer nodig!

mijn vriendin heeft een mooie net nieuwe laptop gekocht bij alternate.
een: Acer Aspire V3-771

Nou belde ze me op om te zeggen dat de laptop het ineens uit het niets niet meer doet.
ze krijgt gelijk een scherm dat windows zijn problemen wilt herstellen en probeert op te lossen maar ze komt niet verder.

dit gebeurde uit het niets en ze heeft de laptop deze ochtend nog gebruikt en er is voor de rest niks raars mee gebeurd.

nou is het een groot probleem want al haar schoolwerk en progamma's staan er op en ze heeft geen backup!

ik hoop dus dat jullie er wat wijzer uit kunnen worden en ons kunnen helpen zonder de bestanden te verliezen, hier volgen een paar foto's!

http://www2.picturepush.c...12459530/img/12459530.jpg

http://www1.picturepush.c...12459534/img/12459534.jpg

http://www4.picturepush.c...12459542/img/12459542.jpg

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:10

D4NG3R

kiwi

:)

HDD inpluggen in een ander systeem, schoolpruttel er af halen en herinstalleren. En in het vervolg onthouden dat backups belangrijk zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
denk je zelf dat de laptop kaduuk is?, en dat als ik de HDD ergens anders inplugt dat er niet het zelfde zal gebeurden? bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 23:59
De windows is gewoon corrupt geraakt, kan gebeuren. Gewoon doen wat D4NG3R aangeeft.

Mocht dit vaker voorkomen dan zou ik de hardeschijf even testen met de tools van de fabrikant van de hardeschijf of mocht dit niet lukken HDTune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 23:12
Komt wel eens vaker voor, tijdens opstarten krijg je (heel kort) een scherm te zien waarin Windows aangeeft dat het de vorige keer niet normaal is gestart en - standaard - boot ie dan in herstelmode. En die werkt dan dus typisch niet .. Oplossing is om gewoon Windows te starten te kiezen in dat venster. Dan boot Windows meestal weer normaal op. Meestal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@lazybones dat zei ik dus ook al maar mn vriendin gaf aan dat de computer precies het zelfde zou doen wanneer ze dat doet, alright dus even proberen de data over te zetten van de hdd.. ik heb daar geen ervaring mee en nog nooit een hdd ergens anders in geplugged, hoe gaat dat ter werk ? en start ik dan niet de windows op via die hdd? thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:34

Koenvh

Hier tekenen: ______

D4NG3R schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:23:
HDD inpluggen in een ander systeem, schoolpruttel er af halen en herinstalleren. En in het vervolg onthouden dat backups belangrijk zijn.
Of Parted Magic oid vanaf een USB draaien, belangrijke zooi eraf halen en eens een goede format doen (Gaat niet in Windows zelf helaas)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Als je de optie om normaal te starten kiest dan gaat windows niet repareren .. hij crasht hooguit en start dan opnieuw. Dan ben je ook in de aap gelogeerd, maar meestal zien gebruikers de keuze over het hooft omdat die vrij kort in beeld is en direct daarna herstelmode gestart wordt.

Harddisk aan een ander systeem hangen gaat prima, dat systeem zal de disk zien als extra disk en normaliter gewoon starten vanaf de eigen harddisk (aangenomen dat de bootvolgorde correct is ingesteld in de BIOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alright, njah bedankt mensen ik denk dan maar dat ik de hdd er uit moet halen en een backup moet maken van de belangrijke bestanden, is het moeilijk om de hdd te verwijderen en aan te sluiten op mijn desktop? of zal ik dat aan alternate over laten?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Kun je zo aansluiten. Soms zit er een verloopstukje op de aansluitingen dat je er ook gewoon af kunt halen. Aansluitingen zijn zelfde als bij 3.5" HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 04:48

FCC

Je zegt dat de laptop net nieuw is. Waarom gaat ze dan niet terug naar Alternate? No offense, maar je laat zelf al weten dat je er niet al te veel verstand van hebt en misschien maak je wel meer kapot dan dat je fikst..

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb het gevoel dat de laptop uitvalt voor hij fatsoenlijk is afgesloten en uit zichzelf is uitgeschakeld. Check eens of ze niet de klep al dicht mikt voordat hij fatsoenlijk is afgesloten en probeer dit eens. Echt wachten tot de ledjes uit zijn en dan pas de klep dichtmaken. Heb zelf weleens een chinese namaak laptop gehad die dus echt gewoon de power onderbrak als de klep dicht werd gemaakt :S Dit 1x op een verkeerd moment=harddisk corrupt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 341055 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:50:
alright, njah bedankt mensen ik denk dan maar dat ik de hdd er uit moet halen en een backup moet maken van de belangrijke bestanden, is het moeilijk om de hdd te verwijderen en aan te sluiten op mijn desktop? of zal ik dat aan alternate over laten?

bedankt!
Controleer dit even met je garantievoorwaarden. Als je zelf gaat sleutelen wil nog wel eens de garantie vervallen op je machine.

Je kan eventueel ook een live cd gebruiken om daarmee te booten en je belangrijke bestanden te redden. Dan hoef je niet de laptop open te maken en je garantie om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

FCC-gast schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:47:
Je zegt dat de laptop net nieuw is. Waarom gaat ze dan niet terug naar Alternate? No offense, maar je laat zelf al weten dat je er niet al te veel verstand van hebt en misschien maak je wel meer kapot dan dat je fikst..
Garantie op software gaat niet op. Daarnaast heb je in NL het recht om de HDD en het RAM te vervangen of uit te breiden zonder verlies van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 04:48

FCC

D4NG3R schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:30:
[...]

Garantie op software gaat niet op. Daarnaast heb je in NL het recht om de HDD en het RAM te vervangen of uit te breiden zonder verlies van garantie.
Dat recht is leuk maar als je nog nooit aan een laptop gesleuteld hebt bestaat de kans dat je iets 'sloopt'. De kans dat je dan nog enige garantie hebt is natuurlijk erg klein. Dat is het puntje dat ik wilde maken.

[ Voor 0% gewijzigd door FCC op 20-03-2013 14:04 . Reden: typo ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

FCC-gast schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:03:
[...]

Dat recht is leuk maar als je nog nooit aan een laptop gesleuteld hebt bestaat de kans dat je iets 'sloopt'. De kans dat je dan nog enige garantie hebt is natuurlijk erg klein. Dat is het puntje dat ik wilde maken.
De HDD zit over het algemeen in een apart vakje waar geen andere electronica zichtbaar of aanraakbaar is. Behalve als je brute kracht gebruikt gaat daar in principe niks kapot... En aangezien het probleem softwarematig is gaat de webwinkel gewoon geld vragen voor de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461848

Backup maken en herinstallatie van windows.

Zijn genoeg tools dat je de schijf er niet uit hoeft te halen.
Maar zoals D4NG3R zegt het is een fluitje van een cent om even de HDD er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt allemaal!, wat raden jullie mij het meeste aan? gewoon echt die HDD er uit verwijderen en te koppelen op mijn desktop of een of ander Boot bestandje op een usb stickje gooien en em daar van af booten. ik heb wel een beetje verstand van hardware en software maar ben er zeker geen held mee! :P

denk wel dat het me moet lukken met wat uitleg!

super dat jullie allemaal zo snel reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 13:05
Waarom probeer je niet even te booten met een live cd/dvd/usb van Linux, bijv. Ubuntu. Als dat lukt, dan kun je alle bestanden kopiëren naar een stick of externe schijf.

Eens je alle bestanden bewaard hebt, kun je de schijf eens formatteren en Windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb alternate gebeld, en wanneer ik de laptop langs kom brengen zullen ze kijken wat het probleem is en wanneer mogelijk een data backup maken, dit viel allemaal binnen de garantie en is dus gratis bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

Wil niet gelijk zeggen dat Windows kaduuk is natuurlijk!
Ik zou wel even willen zien of je hard disk niet al defect is (of gaande is).
Al is een kapotte sector niet erg, het kan in eerste instantie wel voor een beetje problemen zorgen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1