Geschil Paypal aangemaakt door koper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:44
Beste Medetweakers,

Op Zaterdag 16 Maart 2013 heb ik via skype een overeenkomst gesloten met een zeker persoon, Het ging om ingame goederen van het spel World of Warcraft. Ik had flink wat gold(Het ingame ruilmiddel) en wilde dat kwijt, via een forum een oproep geplaatst en diezelfde avond een uitnodiging gekregen via Skype. Op de betreffende zaterdag heb ik met deze man de overeenkomst gesloten, hij zou mij eerst €45,- betalen, vervolgens gaf ik hem het goud. Dit is allemaal goed gegaan. De koop is via de skype message chat besproken, dus ik heb het hele gesprek nog op mijn pc staan. Hij gaf ook aan dat het allemaal gelukt was.

Vandaag (Woensdag 19 Maart) kreeg ik een bericht van Paypal, namelijk deze:

Beste ""

PayPal heeft onlangs een bericht ontvangen van een gebruiker omtrent ongeautoriseerde toegang tot zijn PayPal-rekening. Een van de betalingen die op uw PayPal-rekening is bijgeschreven, wordt daarom tijdelijk geblokkeerd terwijl de claim wordt onderzocht. PayPal controleert transacties continu op ongeautoriseerd gebruik van rekeningen om de veiligheid van onze gebruikers te waarborgen.

De gegevens van deze transactie zijn als volgt:

Transactiedatum: 16 mrt 2013
Transactiebedrag: 45,00 EUR
E-mail koper:

Als u al goederen heeft verzonden, verzoeken wij u de volgende gegevens aan PayPal te verstrekken:

1) Volgnummer van de zending
2) Gebruikte vervoerder
3) Informatie over verzekerde verzending (indien van toepassing)

Als u al een terugbetaling heeft verricht aan de koper, vragen wij u de volgende gegevens aan PayPal te verstrekken:

1) Datum van terugbetaling
2) Bedrag van terugbetaling

Als u nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Goede verkoopprocedures zoals te volgen verzendingen, directe verzending en communicatie tussen koper en verkoper helpen geschillen te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Team PayPal

Ik schrok hier erg van, ik heb dit nog nooit meegemaakt! Na een uurtje kreeg ik een email dat ik moest reageren op het geschil. Als ik de mail goed heb begrepen, dan heb ik zijn Paypal account "gehackt" en heb ik geld overgemaakt naar mijn account, wat dus absoluut niet het geval is).
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, Skype chat doorsturen, paar screenshots van de skype chat e.d, of moet ik dit anders doen.

Graag jullie hulp in dit probleem!

Groet,

ChiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:41
Wat je al hebt gezegd. Niet eerst paniek op een forum, maar het probleem oplossen door de discussie aan te gaan met PayPal. Jij laat hen weten dat dit een legitieme betaling was, toont de bewijzen en moet helaas even wat langer wachten tot je je geld binnen hebt.
Als je de transactie van dat goud ook kunt aantonen kun je dat ook als bewijs gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:18
Dit ken ik, en helaas ben je genaaid.
Het verkopen van virtuele items mag niet volgens PayPal, als jij dus gaat zeggen dat het daarom ging heb je sowieso al verloren - hou dat in gedachte.
Het vervelende is echter dat deze koper je probeert op te lichten op een manier die redelijk vaak werkt, een ongeauthoriseerde betaling-claim wordt bijna altijd in het voordeel van de koper bepaald, en aangezien jij niks qua bewijs kan tegendragen heb je pech.

Ik heb dit zelf juist gebruikt toen ik was opgelicht, had binnen een dag mijn geld terug, al is dat waarschijnlijk omdat de oplichter al meerdere claims had.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat je er tegen kan doen, chargebacks zijn het grote PayPal-risico voor verkopers, ook eBay-verkopers kunnen je daar meer over vertellen.
Het probleem hierbij is ook dat gold verkopen volgensmij volgens de officiele Terms of Service van Blizzard/WoW ook niet mag, dus je hebt eigenlijk totaal geen bescherming.

[ Voor 21% gewijzigd door MacorgaZ op 19-03-2013 20:43 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:36

odan

The dark side is within all!

kans dat je dat geld weerziet is erg klein. het verkopen van gold is ook niet toegestaan trouwens.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je bent inderdaad machteloos. Handelen in ingame currency is ten eerste al verboden. Paypal gaat niets voor jou doen. Er staat overigens niet dat jij zijn paypal account gehackt zou hebben, maar waarschijnlijk heeft die koper gezegd dat zijn account gehackt is en hij die betaling helemaal niet zelf heeft uitgevoerd.

Ik heb zelf een gelijkaardig verhaal meegemaakt (ik programmeerde een klein programmaatje voor geld) en een of andere eikel heeft gechargebacked. Opnieuw, een trackingcode enzo kon ik niet voorleggen (duh), en met het bewijs dat ik leverde (skypegesprekken) is tot op de dag van vandaag niets gebeurd.

Heel jammer :/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Ik heb gereageerd op het geschil, Skype gesprek er in geplakt, heb geen hoop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:43

Releases

Ja maar!

Ik weet niet of Skype logs bij houd. Maar wellicht dat je zijn IP nog achterhalen.
Zoek anders even op Skype ip resolver.
Stuur dit als bewijs mee. Dat kan eventueel ontkrachten dat hij zogenaamd gehackt word.

Iedereen kan via een proxy een betaling verichten met Paypal er vervolgens een claim openen voor een niet geautoriseerde transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Heb je de overeenkomst gesloten met een persoon in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Nope, was een Japanner(Volgens de gegevens in de mail dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb flink wat Diablo 3 gold verkocht, in totaal voor een paar honderd euro, en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Waarschijnlijk heb je hier iemand die niet professioneel in gold handelt en dus zulke praktijken gebruikt. De professionelere gold handelaren zullen niet hun reputatie op het spel willen zetten. Was dit toevallig een verkoop voor een prijs boven marktwaarde?

Helaas is er helemaal niks aan te doen aangezien jouw bewijzen van levering al redelijk dun zijn en je ook niet kan bewijzen dat de persoon achter de Paypal account ook daadwerkelijk de koper is van de producten en dus dezelfde persoon als van die Skype account en WoW account. Je moet zoveel mogelijk informatie aanleveren en hopen op het beste.

Paypal is vrij vreemd wat dit soort zaken betreft, goed afgesloten transacties kunnen alsnog volledig onderuit gehaald worden waarbij verkoper een behoorlijk risico loopt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als je gaat verkopen moet je ook een sok + gold aanbieden op ebay, dan heb je altijd een product geleverd waar dan wat gold bij zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ten eerste ervoor zorgen dat al het geld van je PayPal rekening is, wat er niet opstaat kan er ook niet afgehaald worden.
Overigens zou het geen enkel probleem voor je moeten zijn. Gewoon melden dat het om een virtual item gaat en dat je dat uiteraard niet terug kan nemen. De koper heeft gewoon een probleem in dit geval en er zal niks mee gedaan worden.

"Unfortunately, we are denying your claim because your purchase was for a
virtual, digital, or intangible item, which is not covered under PayPal
Purchase Protection. We only cover claims involving physical items that
can be shipped and tracked.
We encourage you to work directly with your seller to resolve the problem.
You'll find their contact information on the Transaction Details page"

Zoiets zal PayPal dan de persoon sturen die het geclaimed heeft.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het gaat om een onrechtmatige betaling, dan is het niet relevant of het om een fysiek of virtueel goed gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Phyxion schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:49:
Ten eerste ervoor zorgen dat al het geld van je PayPal rekening is, wat er niet opstaat kan er ook niet afgehaald worden.
Heb dit ook meegemaakt (ook met WoW en Paypal) de koper van mijn account deed ineens een dispute en vertelde dat hij niets had ontvangen. Paypal heeft het geld toen teruggehaald en vervolgens stond ik in de min op Paypal. Vervolgens jarenlang telefoontjes en brieven gehad en heb het zo vaak uitgelegd en bewijzen laten zien (chatlogs etc) maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geld altijd over laten maken als gift, dan kan er geen dispute ingediend worden omdat er niks verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:11
Het gaat om een virtueel artikel, gewoon zeggen dat je een virtueel artikel hebt verkocht, dan win je namelijk automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
De koper heeft geen claim ingediend volgens mij, er staat in de OP:
PayPal heeft onlangs een bericht ontvangen van een gebruiker omtrent ongeautoriseerde toegang tot zijn PayPal-rekening. Een van de betalingen die op uw PayPal-rekening is bijgeschreven, wordt daarom tijdelijk geblokkeerd terwijl de claim wordt onderzocht.
Blijkbaar heeft die eigenaar aangegeven dat zijn account gehackt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wie zegt er dat diegene die het gekocht had ook daadwerkelijk de eigenaar was van de betreffende Paypal rekening ?

Stel dat die Japanner de gegevens had van iemand zijn Paypal account en daarmee de betaling heeft gedaan. Die andere persoon logt in (al dan niet via password reset) en ziet diverse betalingen die hij vervolgens allemaal aankaart bij Paypal. Dan verwacht je toch dat Paypal dat geld terughaalt daar waar mogelijk.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Leermomentje van €45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Misschien kan je met het skype email adres bewijzgen dat het wel dezelfde persoon is en hij een valse claim indient? Als dat daadwerkelijk ook zo is. Wat het skype email adres anders dan het PayPal email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wijs paypal eens op de access logs voor het betreffende account waarbij ze moeten kijken naar "usual" ip waarvandaan transacties ermee gedaan worden en reference dat met jouw ip, als het goed is kan paypal dan zien dat de betrokken ip's niet uit jouw regio komen.

MAAR de kans dat je je geld terug krijgt is inderdaad summier, paypal staat handel in virtuele goederen niet toe omdat het zelden tot nooit te bewijzen valt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sc0rPi0N schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:17:
Stel dat die Japanner de gegevens had van iemand zijn Paypal account en daarmee de betaling heeft gedaan. Die andere persoon logt in (al dan niet via password reset) en ziet diverse betalingen die hij vervolgens allemaal aankaart bij Paypal. Dan verwacht je toch dat Paypal dat geld terughaalt daar waar mogelijk.
Nee, dat is retarded van PayPal. Wat heeft de verkoper te maken met het gehackt zijn van het account van de koper? Hoe en in hoeverre moet en kan de verkoper dat controleren?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Overigens zou het geen enkel probleem voor je moeten zijn. Gewoon melden dat het om een virtual item gaat en dat je dat uiteraard niet terug kan nemen. De koper heeft gewoon een probleem in dit geval en er zal niks mee gedaan worden.
Mijn paypal ga ik in de toekomst toch vaker gebruiken, dus zorgen dat het geld er niet afgaat is geen oplossing lijkt me, ik kan dan toch nooit meer paypal gebruiken?

Tevens een mede-gedupeerde gevonden, waarmee ik afgesproken heb om elkaar te vermelden in het geschil, ik denk dat we samen toch iets sterker staan. Hoewel de kans niet groot is dat ik het geld terug krijg, ik ga toch proberen om het geld terug te krijgen.

EDIT:

Net gesproken met de koper, hij gaf aan dat hij van niks afwist. Hij heeft paypal gebeld en hij moest even een ID kaart o.i.d. opsturen. Hij zei dat het z.s.m gefixt zou worden, hopen dat het zo is!

[ Voor 10% gewijzigd door thechib12 op 20-03-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:19
Dat kunnen ze dus wel en sta je gewoon in de min bij Paypal en gaan ze je vragen je saldo aan te vullen, of je eerst volgende (uitgestelde) betaling die je via Paypal doet tellen ze negatief staande bedrag bij op.

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 07:40
Tsurany schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:08:
Geld altijd over laten maken als gift, dan kan er geen dispute ingediend worden omdat er niks verkocht is.
^inderdaad. Virtuele goederen kun je ook beter niet via Paypal verkopen tenzij het een erg gerespecteerde buyer is waarvan je weet dat die niks gaat terugvragen aangezien je dit bijna altijd verliest. Zelf heb ik altijd moneybookers gebruikt en dat doen de meeste mensen de laatste tijd. Zo heb ik al veel Runescape gold en tf2 items verkocht zonder enige problemen.
Mocht je niemand kennen die betrouwbaar is, dan moet je sites als playerauctions gebruiken. Je betaalt ongeveer 10 procent aan dit bedrijf, maar je bent er wel zeker van dat je je geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Vooral het feit dat het om een japaner gaat vind ik vreemd, daar WoW nog altijd Region locked is en er geen Japanse release is geweest. De paar japanners die wel spelen (WoW is niet populair daar vanwege de cultuurverschillen) zullen eigenlijk altijd op WoW US of Asia spelen daar ze daar de beste latency hebben, en niet op EU en traden tussen regions is niet mogelijk.

Ik ben dus eigenlijk een beetje bang dat je of idd betaald bent met een hacked paypal account en een hacked wow account door een chinese gold seller/buyer (iets wat vaker voor schint te komen) of dat je idd gescammed wordt door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

Paypal ondersteund virtuele goederen niet en je bent echt de sjaak. Je account zal gewoon geblokkeerd blijven je zal denk ik ook 3 maanden ofzo moeten wachten totdat je geld wat je al op je account had naar je rekening kan overmaken en je zal ook nooit meer een paypal rekening kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 153166 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:03:
Paypal ondersteund virtuele goederen niet en je bent echt de sjaak. Je account zal gewoon geblokkeerd blijven je zal denk ik ook 3 maanden ofzo moeten wachten totdat je geld wat je al op je account had naar je rekening kan overmaken en je zal ook nooit meer een paypal rekening kunnen openen.
Of je weet niet waar je het over hebt, of je loopt te trollen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

LiquidT_NL schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:18:
[...]

Of je weet niet waar je het over hebt, of je loopt te trollen.
moet je de user agreement maar eens goed lezen.
Gezien ik dit zelf ook 5 maanden geleden heb meegemaakt.
Koper stuurd geld ik trade my account koper roept geld terug paypal locked mijn account.
nu maanden later kon ik wel geld wat er al opstond overmaken naar mijn rekening min de kosten die paypal mij rekende voor het geschil en blijft mijn account gelocked en mag je nooit meer een nieuw account aanmaken en doe je dat wel dan locken ze hem wel tijden de adres bank of naam check.

Na telefoontjes en mails met paypal zijn virtuele goederen niet ondersteund omdat beide kanten geen bewijs kunnen leveren als er een dispute is.

Dus eerst denken en research dan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Perkouw

Moderator General Chat
thechib12 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:50:
[...]

Mijn paypal ga ik in de toekomst toch vaker gebruiken, dus zorgen dat het geld er niet afgaat is geen oplossing lijkt me, ik kan dan toch nooit meer paypal gebruiken?

Tevens een mede-gedupeerde gevonden, waarmee ik afgesproken heb om elkaar te vermelden in het geschil, ik denk dat we samen toch iets sterker staan. Hoewel de kans niet groot is dat ik het geld terug krijg, ik ga toch proberen om het geld terug te krijgen.

EDIT:

Net gesproken met de koper, hij gaf aan dat hij van niks afwist. Hij heeft paypal gebeld en hij moest even een ID kaart o.i.d. opsturen. Hij zei dat het z.s.m gefixt zou worden, hopen dat het zo is!
Dit is toch alleen nodig wanneer een rekening niet geverifieerd is ?
Mogelijk dat de koper een duister handeltje voert op zijn PayPal en er nu gevraagd wordt om een ID verificatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:23
Dit is wat ik hoor van mensen die in het hacking wereldje zitten wijdverbreid. Men koopt en masse paypal logins en dan zet men dit makkelijk om in world of warcraft goud wat weer voor echt geld is te regelen. Waarschijnlijk staat de log van die account vol met kleine betalingen zoals die aan jou omdat die denk ik ook niet zo snel de fraudedetectie van paypal zelf triggeren.

En ja met paypal ben je als verkoper standaard de l*l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 153166 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:18:
[...]

moet je de user agreement maar eens goed lezen.
Gezien ik dit zelf ook 5 maanden geleden heb meegemaakt.
Koper stuurd geld ik trade my account koper roept geld terug paypal locked mijn account.
nu maanden later kon ik wel geld wat er al opstond overmaken naar mijn rekening min de kosten die paypal mij rekende voor het geschil en blijft mijn account gelocked en mag je nooit meer een nieuw account aanmaken en doe je dat wel dan locken ze hem wel tijden de adres bank of naam check.

Na telefoontjes en mails met paypal zijn virtuele goederen niet ondersteund omdat beide kanten geen bewijs kunnen leveren als er een dispute is.

Dus eerst denken en research dan praten.
Als ik research er op na sla en ook bekijk wat anderen hebben meegemaakt, is dat Paypal niet tegen virtuele goederen is, alleen geen (verkopers)bescherming biedt. Vervelend dat jij anders hebt meegemaakt, maar overal wat ik er op na sla is het niet verboden te betalen via Paypal voor virtuele goederen.

Ik ben dan heel benieuwd naar jouw verhaal, want alles wat ik lees komt het er op neer dat Paypal gewoon de koop terugdraait en pech voor de verkoper, maar that's it.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik zou dit probleem eens van de andere kant benaderen. Wat maakt het verschil of je nu geld krijgt of dat je er iets voor 'verkocht' hebt? Uitgangspunt is hetzelfde: jij hebt geld kregen van iemand.

Dat vervolgens blijkt dat dit mogelijk gaat om een gehackt account of wat dan ook, is niet jouw risico. Ze mogen dat geld dus ook helemaal niet blokkeren.

Jij houdt er dus nu een vordering op na bij Paypal. Ik zou er een incassobureau op afsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Tot op de dag van vandaag is er nog niks gebeurd, mijn paypal staat nog in de min en de klacht is na 1,5 week nog steeds bezig. Ik kan niet eens iets op internet kopen want dat duurt 2 weken voordat het eindelijk betaald is. Bijvoorbeeld een aankoop die ik 1.5 week geleden heb gedaan, daar staat bij: In behandeling tot 28 maart, het is al 30 maart en het is nog steeds niet betaald. Moet ik nog verder afwachten of wat kan ik doen zodat ik weer fatsoenlijk mijn rekening kan gebruiken,

[ Voor 31% gewijzigd door thechib12 op 30-03-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Even een kickje aangezien ik nog een vraag heb:

Het geschil is nog steeds bezig, hoe lang duurt het nog? Wanneer is het afgelopen. Volgens mij reageert de koper niet meer op de mails van Paypal en ligt het geschil stil. Op 20 Maart is er een bericht naar de koper gestuurd en daarna staat er niks meer in de Log, het geschil is gestart op 19 Maart, de transactie op 16 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zit met een gelijkaardige situatie en paypal heeft al in 5 maanden niets meer gestuurd, dikke bullshit imo, maar valt niets aan te doen :/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Dus het geschil loopt tot het eind der tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nee volgens mij staan er gewoon datums aan vastgeknoopt, niet reageren voor een bepaalde datum is gewoon einde verhaal. Staat dacht ik bij het geschil zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik zou gewoon een ticket ingame aanmaken en de gold terugregelen.
Zeggen dat je gehackt bent, dan heb je je gold zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:48
Megamind schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:30:
Nee volgens mij staan er gewoon datums aan vastgeknoopt, niet reageren voor een bepaalde datum is gewoon einde verhaal. Staat dacht ik bij het geschil zelf.
Dat geldt voor jou ja maar zodra de bal bij paypal ligt dan kan het best eens erg lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 20:17
thechib12 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:05:
Dus het geschil loopt tot het eind der tijden?
Nee het geschil loopt niet tot het eind der tijden. Je kan Paypal ook bellen of een mail sturen. Uit eigen ervaringen weet ik dat Paypal vrij vlot reageert over de mail, je moet wel je verhaal heel duidelijk vermelden.

https://www.paypal.com/nl...r?cmd=_help&t=escalateTab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
Ik heb alleen slechte ervaringen met paypal gehad, hoogst onprofessionele organisatie en ik denk dat je kunt fluiten naar je geld. Een paypal account heb je waarschijnlijk straks ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Willaaam schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:13:
Ik heb alleen slechte ervaringen met paypal gehad, hoogst onprofessionele organisatie en ik denk dat je kunt fluiten naar je geld. Een paypal account heb je waarschijnlijk straks ook niet meer.
Ik heb alleen goede ervaringen met PayPal gehad, hoogst professionele organisatie...

Er hangt wel een tijdsvak af per claim, maar ik weet niet of dat afwijkt met verschillende soorten claims. Ik heb ooit op eBay onwetend een nep product gekocht. Het tijdspad om een claim te starten was daar 40 dagen en van wat ik me kan herinneren (zal even kijken of ik het nog ergens terug kan vinden, namelijk een jaar of 3 geleden) was het zo dat partijen na laatste reactie 2 of 3 weken hadden om te reageren en PayPal anders dan een besluit zou maken.

Je zou dit moeten kunnen terugvinden in je claim overzicht, of op de FAQ/help pagina. Zo ben ik ook achter die 2/3 weken gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagaris op 20-04-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Sagaris schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:04:
Ik heb alleen goede ervaringen met PayPal gehad, hoogst professionele organisatie...
Het gaat goed zolang het goed gaat, maar als het fout zit wordt het vaak lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Het geschil/claim is nog steeds niet veranderd! Paypal maar weer eens gemaild. ergens rond half maart zijn mailtjes naar mijn koper vanuit Paypal gestuurd, maar verder staat er in het logboek niets wat indrukwekkend is. Is er geen regel dat ik de claim win als de tegenpartij gewoon niet meer reageert?

De huidige status is: In behandeling bij Paypal

[ Voor 7% gewijzigd door thechib12 op 06-05-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:48
thechib12 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:23:
Het geschil/claim is nog steeds niet veranderd! Paypal maar weer eens gemaild. ergens rond half maart zijn mailtjes naar mijn koper vanuit Paypal gestuurd, maar verder staat er in het logboek niets wat indrukwekkend is. Is er geen regel dat ik de claim win als de tegenpartij gewoon niet meer reageert?

De huidige status is: In behandeling bij Paypal
Paypal is behoorlijk traag over de behandeling van geschillen. Zoals ik in mijn vorige post al zei, zodra de bal bij paypal ligt dan is er gewoon geen limiet meer van hoe lang het kan duren.
Als je wat wilt weten kun je het beste bellen, mijn ervaring met de klantenservice is vrij positief.
Pagina: 1