1 highend videokaart of 2 in crossfire

Pagina: 1
Acties:

• duon1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-02 20:05
voor mijn nieuwe systeem ben ik aan het kijken naar videokaarten,
nu heb ik voor mezelf 2 opties open gelaten:
1 "high-end'' videokaart:HIS RADEON 7970 IceQ X2 GHz
of
2 ''goedkopere'' videokaarten in crossfire:HIS RADEON 7950 IceQ Boost Clock

nu ben ik benieuwd wat betere game prestaties(bij games zoals crysis 3 en bioshock infinite) zou gaan leveren?(verbruik is geen probleem),

het systeem waar ik het in zou willen bouwen betaat uit:
- amd fx-8350
- asus crosshair v formula z
- scythe mugen3 koeler
- 8gb of 16gb werkgeheugen, kingston hyperx of crosshair vengeance
- crucial m4 256gb ssd
- club 3d 850w voeding

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 20:34
Vuistregel is eigenlijk altijd liever een sterke dan 2 mindere kaarten. in dit geval zou ik echter toch voor de 7950 gaan. 2x 7950 presteert gewoon een stuk beter dan een enkele 7970.

Mocht je bijvoorbeeld nou twijfelen tussen een 2x 7870 en een 7970 dan zou gewoon voor de enkele kaart gaan.

• duon1992
oke, thnx

ik heb nu een 3870 en dat presteerd goed maar toch telkens net niet goed genoeg, dus wil sowieso een 79xx, aangezien twee keer 7970 te duur word viel die optie af:P

dus ik denk dat, tenzij iemand met een ander argument komt, voor de dubbele 7950 gaan

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Het ligt aan de spellen die je speelt.

Het ziet er trouwens naar uit dat je een nieuw systeem gaat maken. Ik weet niet of je specifieke redenen hebt voor je keuzes, want die kunnen namelijk nog wat beter!

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Lees deze review eens door. De door jou aangegeven HIS kaarten staan hier ook bij (of afgeleiden hiervan), maar de Club3D RoyalAce presteert zo'n 7-10% beter dan de overclockt HIS HD7970. Afgezien van de GTX Titan is dit de snelste single GPU kaart op de markt.

Edit: En ja, ook ik zou adviseren om 1 kaart te nemen vanwege eventuele problemen met drivers en microstutter bij een Crossfire setup.

[ Voor 15% gewijzigd door Moi_in_actie op 19-03-2013 20:48 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik zelf ben een tijdje geleden voor 2 5850's gegaan in crossfire. Mbt microstutter heb ik zelf nog nooit iets van ondervonden. Maar dat kan van persoon tot persoon verschillen, geloof ik.

Je hebt wel het probleem dat sommige, voornamelijk kleine (of oude) games, van kleine developers, geen crossfire ondersteunen. Maar meestal kan je dat soort games prima spelen op 1 kaart.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• duon1992
Ortzamoa schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:45:
Het ligt aan de spellen die je speelt.
games als in farcry 3, crysis 3, bioshock infinite, dirt etc. een beetje van alles wat.
Het ziet er trouwens naar uit dat je een nieuw systeem gaat maken. Ik weet niet of je specifieke redenen hebt voor je keuzes, want die kunnen namelijk nog wat beter!
keuze voor amd processor, heb zelf goede ervaringen gehad met amd processoren(anthlon x2 4000+ en phenom x4 9550) en omdat ik amd qua prijs een stuk aantrekkelijker vind dan intel

keuze moederboard, tot nu toe altijd asus gehad nog nooit problemen mee gehad, werkt altijd. dus was het een sabertooth of crosshair formula (waarvan de laatste beter geluid en betere lan controler heeft)
Moi_in_actie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:47:
Lees deze review eens door. De door jou aangegeven HIS kaarten staan hier ook bij (of afgeleiden hiervan), maar de Club3D RoyalAce presteert zo'n 7-10% beter dan de overclockt HIS HD7970. Afgezien van de GTX Titan is dit de snelste single GPU kaart op de markt.
ik ben groot voorstander van HIS kaarten(dit sinds ik de originele en zwaarste versie,voor de heruitgave, van crysis 1 met een his iceq1650 op max kon spelen, wat vele videokaarten niet konden) en mijn 3870 houd het nog redelijk goed vol, sind een half jaar a een jaar begint hij pas moeite te krijgen met games. de koeling is altijd heel stil en blaast de lucht uit de kast via de achterkant ipv dat de lucht in de kast(of bij crossfire tegen de tweede videokaart) blaast
het lezen van deze review heeft me ook geholpen bij mijn keuze

de rest van de componenten is een combinatie van prijs en aanbod(aangezien ik het systeem van een weekend baantje zal moeten betalen)

[ Voor 3% gewijzigd door duon1992 op 19-03-2013 23:00 ]

• duon1992
Wat mischien ook wel handig is om te vermelden ik ben van plan om te gamen op een 32" 3d tv, dus in 1080p3d

Verwijderd

Alle nieuwe games die ik ken draaien prima op 1x hignend CPU (alles op Ultra high 1200x1920pix), zelfs die uit het vorige seizoen. Dus begin met 1 kaart naar keuze en word het volgend jaar wat langzaam kan je SLI of vervanging overwegen. Het is best zonde om een 2e kaart in je systeem te hebben zonder dat je er gebruikt van maakt natuurlijk :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 03:12:
Alle nieuwe games die ik ken draaien prima op 1x hignend CPU (alles op Ultra high 1200x1920pix), zelfs die uit het vorige seizoen. Dus begin met 1 kaart naar keuze en word het volgend jaar wat langzaam kan je SLI of vervanging overwegen. Het is best zonde om een 2e kaart in je systeem te hebben zonder dat je er gebruikt van maakt natuurlijk :)
Maar niet in 3D wat je fps halveert.
Pagina: 1