Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 23:28
Hallo,

Ik heb een wifi pci adapter van TP-Link van 300Mbps, sinds kort is de snelheid alleen om te janken. Voorheen haalde ik snelheden van rond de 2MB/s, en nu nog maar 500KB/s. Ik heb een Apple Time Capsule router op channel 6. De singnaalsterkte zit op 32%, maar dat is altijd al zo geweest..

Hoe maak ik hem weer snel? :/

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Klap met een hamer op geven. :+

But seriously. Eerst eens checken of er misschien buren ook op kanaal 6 zijn gaan zitten. Even scannen dus op de aanwezige netwerken en een 'rustig' kanaal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En als hij ook daadwerkelijk met 270Mbit of 300Mbit connection speed verbind, dan is het ook zaak om het extra gebruikte kanaal te controleren. Voor 270/300Mbit is namelijk 40 MHz mode nodig, wat inhoud: 2 kanalen van 20MHz breed. Dus kanaal 6 en nog een andere, ik vermoed 4 kanalen er boven in dit geval, moeten beide zo vrij mogelijk zijn.

Als er meer wireless interferentie van andere stations bij is gekomen moet je mogelijk terugvallen naar 20MHz modus, wat de standaard is. Dan kun je maximaal 130Mbit (of 150Mbit) halen bij goede signaalsterkte. Een signaalsterkte van 32% is overigens wel aan de lage kant, dus het maximale er uit halen zul je sowieso niet.

Is de verbinding verder wel stabiel?
Zijn er recent andere apparaten bij gekomen in je netwerk?
Drivers al eens van een update voorzien?

Daarnaast zou ik zeker eens testen wat de snelheid doet wanneer je signaalsterkte beter is. Stel je Time Capsule dus bij voorkeur eens op in buurt van je router. Brengt dat enige verbetering?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Channel 6 is is helemaal vrij bij mij in de buurt, dus dat zal hem niet zijn.
Ik heb een modem, en daar kan ik de mode van 20mhz wel naar 40mhz verzetten, alleen dat helpt (denk ik) niks want ik heb de wifi van het modem uitgezet omdat de range heel erg slecht was, en ik kom hem ook niet versterken met de Time Capsule. De Time Capsule staat dus mbv een kabel van het modem naar de Time Capsule in verbinding. En de range van de Time Capsule is echt geweldig, want ik zit op de 2de verdieping. Het enige probleem van de Time Capsule is dus dat je niet zo veel opties hebt zoals in het modem, ik kan 20/40mhz ook niet vinden.
De verbinding is nu stabiel rond de 500KB/s, er zijn geen nieuwe apparaten bijgekomen en ik heb ook al het cd'tje met de drivers tevoorschijn gehaald en opnieuw geïnstalleerd en geupdate.
Ik vind het dus ook heel erg raar, want eerst had ik gewoon 2MB/s stabiel, en opeens 500KB/s. Ik ben echt radenloos :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kanaal 6 is vrijwel nooit meer vrij tegenwoordig. Al helemaal niet bij gebruik van 40MHz (twee kanalen).
Wat is de gebruikte beveiliging? (Moet zijn WPA2-AES, geen TKIP.) Probeer ook even kanaal 1 of 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Mijn beveiliging is WPA2-AES, ik heb kanalen 1 en 11 geprobeerd zonder resultaat.
Ondertussen haal ik op speedtest.net op de computer maar 800kb/s, en op me mobiel 2700kb/s :/
Ook drivers maar eens opnieuw geinstalleerd, niet geholpen. Heel raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:25
Evt. een besmetting op jouw computer die jouw bandbreedte leegtrekt? Wat voor antivirus gebruik je?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Pagina: 1