Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Msiexec.exe slurpt geheugen

Pagina: 1
Acties:

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 10:55
Sinds één á twee weken wordt mijn pc regelmatig erg traag. Dit gebeurt valt eerder op tijdens groot geheugengebruik zoals gamen.

Ik ben gaan kijken waar dit mee te maken had en kwam er al snel achter dat mijn geheugen (8 GB) erg vol, of zelfs overvol zat. Uiteindelijk uitgekomen bij het proces msiexec.exe (windows installer) die nadat mijn pc een poosje aanstaat (10 min/kwartier) standaard 2,5 gb wegslurpt.

Het sluiten van het proces heeft weinig zin omdat na enkele seconden tot een halve minuut het proces opnieuw opstart met hetzelfde geheugengebruik. Bij normaal gebruik zoals browsen merk ik af en toe wat haperingen/traagheid, maar tijdens het gamen wordt het regelmatig onspeelbaar, wat duidelijk veroorzaakt wordt door te weinig resources, terwijl dit absoluut niet het geval zou moeten zijn.

In de eerste instantie dacht ik aan een virus, maar een scan met AVG, malwarebytes en hitman pro leverden niks op.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, en hoe dit op te lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door leeuwtje1 op 19-03-2013 19:40 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Welk type Windows? Zijn het wellicht Windows updates die draaien?

En wat gebeurt er als je de Windows installer op manual zet in de Services console? Even rebooten en dan bezien of het weer zoveel geheugen sleurpt. Dan start de installer alleen als deze nodig is namelijk en niet bij opstarten van de machine.

[ Voor 65% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 19-03-2013 19:46 ]

U+

Verwijderd

Kijk eens met Processmon waar het bestand staat en welke files hij gebruikt. Dan weet je misschien bij welk programma het hoort etc.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx

• leeuwtje1
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:44:
Welk type Windows? Zijn het wellicht Windows updates die draaien?

En wat gebeurt er als je de Windows installer op manual zet in de Services console? Even rebooten en dan bezien of het weer zoveel geheugen sleurpt. Dan start de installer alleen als deze nodig is namelijk en niet bij opstarten van de machine.
Windows 8.

Nee alle updates zijn geïnstalleerd.

In de services console staat deze op handmatig. Dit is grijs, en niet aan te passen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met Process Explorer kan je bij dubbelklikken op het process ook zien wat de commandline is geweest waarmee het ding gestart is. Misschien is ie toch echt iets aan het installeren op de achtergrond.

https://discord.com/invite/tweakers

• leeuwtje1
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:47:
Kijk eens met Processmon waar het bestand staat en welke files hij gebruikt. Dan weet je misschien bij welk programma het hoort etc.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx
Hij staat op de standaardplaats: C:\Windows\system32\msiexec.exe

Ben nu even met processmon aan het kijken of het ergens mee te maken heeft, maar hij benadert een hoop files.

• leeuwtje1
redfoxert schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:36:
Met Process Explorer kan je bij dubbelklikken op het process ook zien wat de commandline is geweest waarmee het ding gestart is. Misschien is ie toch echt iets aan het installeren op de achtergrond.
C:\Windows\system32\msiexec.exe /V, weinig duidelijkheid, maar misschien kijk ik verkeerd.

Ik kom in de pads AVG virusscanner tegen. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik AVG er af gooi. Het zal niet de eerste keer zijn dat een virusscanner voor problemen zorgt.

• leeuwtje1
Het lijkt inderdaad AVG te zijn geweest. Heb er geen last meer van gehad sinds ik het er af heb gegooid.

Bedankt!
Pagina: 1