Tja, er is niet echt zoiets als de beste. Het is vooral erg persoonlijk. Alle game muizen hebben erg goede sensors. Ook zijn de muizen via software in te stellen met b.v. versnelling (dus als je de muis sneller beweegt de muis kwadratisch sneller wordt ipv met een bepaalde factor) Je kan dit ook op 1:1 instellen, dan is het geval zo snel als je hand beweegt, beweegt de muis ook. (Snap je het allemaal nog, weet niet precies om het duidelijk uit te leggen)
Ik heb zelf een Logitech G700, prima muis. Ook hardware matig, en qua instel mogelijkheden. Ook belangrijk is bij de Sensor de muismat. Wil je een gladde, zodat je muis soepel beweegt, dit is handig bij hogere gevoeligheid (sensitivity) van de muis. Of juist een ruwe muismat, voor groffere bewegingen.
Dit is allemaal echter erg persoonlijk. Ook of je de muis draadloos wilt is een factor.
Wil je dat je hadnpalm op de muis rust. Met een stukje om je duim op de liggen. Of juist een erg langwerpige zoals de Deathadder die je noemde, ook een prima muis!
G700 is draadloos en werkt erg lekker. Me PC is een slak dus gamen doe ik er niet echt mee

.
Je kan het beste in de winkel proberen. En als je Cyborg muis erg goed beviel, waarom haal je die dan niet?
Ik zelf vind de Cyborg niet erg mooi, waarom ik hem niet zo nemen.
Heb je trouwens ook een Mechanisch toetsenbord? Mechanische toetsenborden met "cherry red switches" bieden ook voordeel bij gamen. Je hoeft deze heel licht aan te raken, dus aan te tikken. En niet tot de bodem. Hierdoor zal je iets sneller reageren. Wat handig kan zijn bij hele fanatieke gamers. ook kan je de button half inklikken zegmaar. Dat je b.v. met halve snelheid vooruit kan lopen in tegenstelling tot een normaal toetsenbord (vergelijk het met een controller en de stick die je half naar voren kan duwen ipv helemaal voluit.
Overigens biedt een 21:9 scherm ook voordeel bij gamen, omdat je een veel breder overzicht hebt tegenover de andere spelers, hier in deze review is hier een plaatje van te zien:
productreview: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart review door Tennie
Een beetje extra informatie dan alleen de muis

.
Als muizen kan ik je van de top modellen deze aanraden:
-
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
-
pricewatch: Razer Deathadder 2013
-
pricewatch: Corsair Vengeance M90
-
pricewatch: Cyborg R.A.T. 9
Bedenk bij de muizen wel goed van te voren, hoe je deze het prettigste vast vind houden. Anders even in de winkel proberen.
Kijk vooral naar de vorm. De sensors van deze muizen zijn allemaal prima!
Als gladde muismat is dit een goede:
pricewatch: Steelseries 4HD
Hier een review over muismatten:
http://nl.hardware.info/r...-gaming-muismatten-getest
En dit als een wat ruwere muismat erg goed is:
pricewatch: Thermaltake Tt eSPORTS Ladon Gaming Mouse Pad (van de review).
Hopelijk kom je er met deze informatie uit! En hopelijk heb je nog wat aan de andere apparatuur om er je voordeel bij te behalen.
Welke games speel je zoal?