Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Receiver gekregen. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Vorige week heb ik een receiver gekregen voor mijn verjaardag: een pioneer vsx-322-k. Ik heb hem gekregen omdat ik mijn platenspeler wilde versterken. Die had ik eerst via de tv vesterkt en dat klonk voor geen meter.

Nu ik de receiver heb wil ik gelijk wel van de mogelijkheid om ook digitaal (via hdmi) goed geluid te produceren. Ik heb echter nog geen speakers, op twee tijdelijke na om de receiver te testen. Ik zat zelf te denken aan 2 grote speakers met een sub, maar eerlijk gezegd heb ik er 0 verstand van.
Het is voor mijn slaapkamer (ca. 4*4) en alleen voor het luisteren van muziek, dus geen film.
Het budget voor alles is €200-250.

Heeft iemand ideën?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Ik hoop dat je platenspeler een ingebouwde versterker heeft, want anders gaat het op de Pioneer ook echt niet klinken. Voor onversterkte spelers is er namelijk de PHONO ingang, en anders zal je naar een externe versterker moeten.

Hoe dan ook, trapje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Als je platenspeler geen ingebouwde versterker heeft dan heb je met deze versterker wel een uitdaging inderdaad, door de bovengenoemde reden. Een Phono aansluiting heeft een voorversterker die een platenspeler nodig heeft om voldoende signaal naar de versterker te sturen.

Een oplossing hiervoor zou zijn een mengpaneel of of een converter.

Maargoed antwoord op je vraag, het is voor geluid zeker aan te raden om 2 grote boxen (met sub) te kopen. Zeker als je muziek gaat luisteren is zo'n 2.1 setup prima! Alleen voor de prijs die je noemt wordt dit wel een moeilijk verhaal...

Misschien is het een idee om 2de hands boxen te kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de berichten.

Ik weet eigenlijk niet of de platenspeler een ingebouwde versterker heeft, maar het geluid klinkt goed. Ik zal het thuis nog wel even checken. Ik zou dan liever op termijn een betere platenspeler kopen dan een converter o.i.d.
Het was ook mijn plan om 2de hands boxen en sub te kopen, maar dan heb ik alsnog geen idee wat goed is en wat niet. Misschien dat jullie suggesties kunnen doen, dan kan ik goed gaan zoeken op marktplaats.

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
Ik heb zelf vorige week 2 x Boston A25 en een Klipsch KSW-10 aangeschaft. Bij elkaar voor 300,-. De Klipsch is dan 2e hands en ik ben er tot nu toe best tevreden over. Moet wel nog wat tweaken aan de EQ van de Pioneer maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:18:
Ik weet eigenlijk niet of de platenspeler een ingebouwde versterker heeft, maar het geluid klinkt goed. Ik zal het thuis nog wel even checken. Ik zou dan liever op termijn een betere platenspeler kopen dan een converter o.i.d.
Als de platenspeler dat heeft zit meestal achterop een switch om die in/uit te schakelen. En het wijst zich al vanzelf: als de platen bij een gelijke volumestand ongeveer even luid zijn als een CD speler of je TV dan zit het erin.
Betere platenspelers hebben die versterking doorgaans niet, daar moet dan een phono voorversterker tussen.

Speakers beluister je het beste zelf, daarvoor zijn winkels de 'ideale' omgeving voor een direct vergelijk om te luisteren naar wat voor geluid je het best ligt.
Aan de andere kant: zonder eerdere ervaring kun je met een tweedehands van de bekende merken ook bijna niet missen zolang ze technisch maar in orde zijn en je even wat ervaringen/reviews opzoekt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie berichten.

Ik ga in ieder geval kijken voor de BA's en de Klipsch. Hebben jullie verder nog suggesties?

En de platenspeler heeft wel een ingebouwde versterker :-)

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:05:

Ik ga in ieder geval kijken voor de BA's en de Klipsch. Hebben jullie verder nog suggesties?

Dan kan je hem rechtstreeks aansluiten op de CD ingang (bijvoorbeeld)

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:05:

De BA's schommelen qua prijs door de maand heen nogal wat, heeft te maken met de inkoopprijzen. Hij is nu weer € 129 zag ik, terwijl ze vorige week nog op € 99 stonden bij een viertal aanbieders. Als je de tijd hebt is het misschien handig om die prijzen even af te wachten...

toettoett

Verwijderd

Topicstarter
@Thecola: Dat klopt en ik heb wel de tijd om te wachten, omdat ik tijdelijke speakers heb. Maar als er vergelijkbaar materiaal is kan ik op meerdere dingen zoeken...

@superbig: dat is nu ook het geval :).
Pagina: 1