[PHP] Het Phalcon PHP Framework

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emansom
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08 23:50
Waarom?
Tegenwoordig zijn bijna alle websites op het internet geprogrammeerd in PHP. Het vervelende alleen is dat voor elke request die apache/nginx/lighttpd/etc. handeld en doorstuurt naar de Comman Gateway Interface (CGI) alle code ook weer moet gelezen worden via I/O, en daarna geïnterpreteerd en uitgevoerd moet worden door PHP, nou bestaan daar natuurlijk ook byte-caches voor. Maar wat als je nou i.p.v. (of in combinatie!) een byte-code cache gewoon je hele MVC/RESTful framework als een PHP extensie compileert en dat daarna in je PHP code gebruikt zodat je minder overheat hebt?

Oke, dus.. wat is Phalcon?
Phalcon is een PHP framework in de vorm van een PHP extensie. Het ziet er uit als een veelbelovende ontwikkeling die eigenlijk een veel grotere community nodig heeft zodat de ontwikkeling sneller zou gaan.

Maar waarom? PHP is toch snel genoeg?
Nee, dat is het niet. Niet als je veel bezoekers krijgt, dan moet je applicaties hebben die linear met je mee kunnen groeien en dat kan PHP van zichzelf niet. Met behulp van Phalcon voorkom je al die extra includes van classes en whatsoever.

Maar er was toch ook zoiets als HipHop?
Ja, maar dat is iets compleet anders. HipHop interpreteert PHP code en zet het daarna om in C++ code (met heel veel onnodige bloat kado) en compileert het samen met een ingebouwde web server. In de meeste gevallen denk ik inderdaad dat het omzetten van PHP code naar C++ code via HipHop betere over-all performance zal geven dan Phalcon, maar dat is eigenlijk ook geen PHP meer.

Oke, dus Phalcon gebruiken maar dan?
Er mee experimenteren kan nooit verkeerd zijn, let wel op dat je PHP 5.3.9 voor de Windows versie van de extension nodig hebt. (in USBWebServer v8.5 zit PHP 5.3.9 standaard). Gebruik Phalcon nog niet in productie, het is in BETA en is nog niet 'stabiel' bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En 't programmeerprobleem zit...waar? ;) Zie Waar hoort mijn topic?.

Ik zie hier niet veel anders in dan spam danwel werving en dus gaat 't topic (voorlopig, voor overleg) dicht.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.