Audyssey ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11-2025
Wie heeft er ervaring met Audyssey of andere dsp systemen die in surroundversterkers gebruikt worden? De Audyssey site beschrijft hun systeem als iets dat bijna alles kan corrigeren wat er akoestisch mis is in een ruimte. Zelf heb ik nog geen versterker die deze optie heeft en ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee.

Verwijderd

Zijn al een hoop dingen over geschreven hier op GoT. Gebruik de zoekfunctie eens.

Persoonlijk vind ik het systeem een handig hulpmiddel maar ook niet meer dan dat. Ik draai hem een keer en dan pas ik het verder naar wens aan.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
Na een groot aantal jaren Pioneer receivers te hebben gehad (met hun MCACC systeem) waar ik qua geluid/power op zich erg tevreden over was maar qua meetsysteem niet was ik dan ook erg sceptisch toen er een Onkyo voor in de plaats kwam. Die scepsis bleek niet terecht: ben echt heel erg positief verrast over het verkregen resultaat. Weliswaar op basis van XT32 en meerdere plekken meten. Audyssey en dan zeker in combinatie met DynamicEQ heeft mijn tv/films kijken serieus tot een hoger niveau getild.

Klinkt wellicht erg overdreven maar ben er dan ook zeer enthousiast over, vooral bij lagere volumes.

Nickname does not reflect reality

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk heb ik het niet zo op Audyssey, maar ik heb alleen ervaring tot en met de XT versie. Ik heb - naar aanleiding van vele verhalen - wel hoge verwachtingen van de XT32 variant welke ook zeker op mijn nieuwe pre/pro moet zitten. Dat de instap versies van Audyssey niet denderend zijn kan ik nog inkomen met slechts enkele meetpunten, maar heel basic was de XT-versie toch niet. Audyssey Pro is ook echt briljant, maar daar betaal je dan ook flink voor. Ander systeem wat ik hoog heb staan is het ARC van Anthem. Werkt mede zeer goed omdat je een krachtigere pc of laptop de correctie laat doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb ervaring met multi eq, xt, xt32 en pro. Ik heb namelijk zelf een pro kit :))

Arc is erg mooi alleen dat er maar tot 5 khz geregeld wordt dat is echt een misser.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb ervaring met multi eq in een Denon AVC 3808. Ik had er grote verwachtingen van na lovende reviews, maar het viel mij erg tegen.
De plaatsing en detaillering werd veel minder. (Alsof ik mijn gloednieuwe B&W 803S speakers weer gedegradeerd had tot 600 series...)

De versterker had ik twee weken thuis staan om uit te proberen. Ben twee avonden met Audyssey instellingen bezig geweest, maar uiteindelijk heb ik een surround versterker gekocht die dat soort fratsen helemaal niet heeft. (Rotel)

• Brad Pitt
mjtdevries schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:07:
...maar uiteindelijk heb ik een surround versterker gekocht die dat soort fratsen helemaal niet heeft. (Rotel)
Want Pure Direct/Pure Audio/Straight/Through/Alles Uit was geen optie :? Klinkt/is identiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 20-03-2013 13:26 ]

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Pure direct was niet nodig, je kunt gewoon Audyssey uitschakelen.
Maar het was om aan te geven waarom ik het niet langer getest heb, en dat ik ook geen opties meer kan uitproberen om het evt te verbeteren. (dus hoeven mensen geen tijd te spanderen om mij advies te geven, want ik kan er nu toch niets mee doen)

[ Voor 3% gewijzigd door mjtdevries op 20-03-2013 15:13 ]

• Masterkale1
Ik ben het wel deels met mjtdevries eens. De resultaten met multi EQ leken bij mij ook nergens op.

De resultaten bij Xt en Xt32 zijn al stukken beter maar zeker niet perfect ik ik was er ook niet tevreden mee. Ruimtelijkheid en dynamiek was erg toegenomen maar het geluid klonk redelijk leeg. Stemmen waren te analytisch en sommige klanken in mijn oren te schel. De bas was ook teveel weggefilterd.

De verschillen tussen XT en XT32 zijn alleen in het subwoofer gedeelte te horen en in de rest van het regelgebied veranderd er niks.

Ik was aan het twijfelen tussen een anthem mrx500 of een denon 4311. De denon was echter 600 goedkoper waardoor er ruimte was voor een audyssey pro kit en dat uiteindelijk een betere keuze maakt dan een anthem mrx500.

De audyssey pro is echt stukken beter dan het standaard spul. Je kan zelf ook een roll off kiezen in het hoge frequentie gebied waarmee je dus ook af ben van de scherpe randjes. De midrange compensation die kan kan aanvinken die zorgt ervoor dat de stemmen gewoon weer vol klinken en niet uitgeknepen.

Ik doe ook afstellingen bij mensen thuis... De meeste schrikken echter van de $150 die je kwijt ben aan de pro licentie (per receiver levenslang). Maar ik hoef gelukkig niet meer te kloten met instellingen voor films of muziek en het switchen tussen al de mogelijke opties om het naar je wens te stellen. Het klinkt nu altijd goed.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Brad Pitt
Masterkale1 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:42:
De verschillen tussen XT en XT32 zijn alleen in het subwoofer gedeelte te horen en in de rest van het regelgebied veranderd er niks.
Verder niet gelezen want you áre kidding me, right?

"MultEQ XT32
Our newest and most accurate room correction solution with more than ten thousand individual control points allowing finer details of the room’s problems to be captured and corrected. The ultra high resolution filters are applied to all channels including the subwoofers, with the most obvious benefit being heard in the low frequency range where correction is needed the most."

• Masterkale1
Heb jij ze beide gehoord? Ik weet dat er meerdere resoluties zijn in xt32. Of je direct wat hoort in het gehele gebied is een 2de.

Sowieso elke meting met audyssey's goedkope microfoon is anders.

Een 100% goede vergelijking is erg lastig. Mij viel de bas integratie direct op. Misschien dat er meer verbeterde maar die verschillen waren dan nihil. Ik heb overigens getest met een marantz 7005 vs denon 4311. Dit in stereo beluisterd. In surround klinkt de denon zeker beter.. maar dat heeft niks met audyssey te maken.

[ Voor 60% gewijzigd door Masterkale1 op 20-03-2013 19:54 ]

• Brad Pitt
Masterkale1 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:44:
Heb jij ze beide gehoord? Ik weet dat er meerdere resoluties zijn in xt32. Of je direct wat hoort in het gehele gebied is een 2de.
Is vrijwel de enige manier om überhaupt echt verschil te kunnen horen tussen twee relatief vergelijkbare receivers. Merk X klinkt zonder geluids-aanpassende dingen niet anders als merk Y, tenzij er eentje het geluid kleurt dan wel brak is. Met "alles" uit dient een versterker te versterken, punt. En klinkt dan ook eender, binnen het werkzame gebied, met normale luidsprekers, op een normaal volume.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:25
FeaR schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:24:
Ander systeem wat ik hoog heb staan is het ARC van Anthem. Werkt mede zeer goed omdat je een krachtigere pc of laptop de correctie laat doen.
Kleine correctie/nuance, een krachtigere PC of paptop maakt de ARC correctie-filters tijdens de metingen dewelke daarna gewoon in de DSP van receiver worden geladen. De DSP doet dan de eigenlijk correctie zonder gebruik te maken van een externe device.

Heb thuis ook XT en ben er wel tevreden van, ik hoop in het kort toch eens XT32 te evalueren want dat is nog een stap voouit qua resolutie van filters voor zowel subwoofer als overige spectrum.
Pagina: 1