Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik zit namelijk met een probleem. Mijn pc is namelijk gecrasht tijdens het gamen. Ik had eergisteren een videokaart gekocht heb hem zonder problemen geinstalleerd. Ik heb die dag ongeveer een uurtje gespeeld. Gisterennacht speelde ik tomb raider na ongeveer 2 uren spelen viel alles plotseling uit.

Ik heb een research gedaan en zie dat het vanalles kan zijn waardoor mijn pc is gecrasht. Voor 90% denk
ik dat het aan mijn voeding ligt. Aangezien mijn Gpu minimum 400 Watt en 24A op 12v eist!! Mijn voeding van 3 jaar oud is van 450 watt en geeft 22A op 12v!!! Ik keek alleen naar watt maar blijkbaar is ampere even belangrijk!!

Zou dit het probleem zijn? Ik heb ook geen reserve voeding om het te testen en heb alle kabels losgekoppeld en teruggekoppeld maar toch geen reactie. Nu is de vraag als ik een nieuwe voeding koop zal dan alles terug normaal reageren of is de rest ook kapot!! Heb er eigenlijk schrik voor.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 09:06
De voeding kan heel goed het probleem zijn, het makkelijkste is een andere voeding proberen.

Wellicht kan je de oude videokaart weer even terug zetten en het dan nogmaals proberen. Start de PC dan wel op? Wat is trouwens precies het probleem met opstarten? Krijg je geen beeld? Hoor je wel piepjes (die geven vaak aan wat er stuk is)? Je zal toch echt eerst zelf op speurtocht moeten gaan, zo vanaf de andere kant van het glas kunnen wij ook niet zeggen wat er stuk is :)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het klinkt misschien raar, maar de enige die met 100% zekerheid kan bepalen wat er nou stuk is, ben jijzelf ;)

Of je voeding te licht/stuk is, zou best kunnen: na een paar jaar wordt de capaciteit minder door slijtage, en aangezien 'ie al op het randje zat van wat de fabrikant aanraadt, zou het 'm nu teveel van het goede zijn geworden.

Wat Ampere en Watt betreft, die zijn schier onlosmakelijk aan elkaar verbonden:
Power = I (stroom in Ampere) x V (Volt)
Oftewel voor je oude psu is dat op de 12 voltlijn: 22A x 12V = 264 Watt
Fabrikant raadt aan: 24A x 12V = 288 Watt

Check ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee, als je eens begint met de specificaties van het machientje.....?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Model voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn grafische kaart helemaal losgekoppeld heb alleen de moederbord en dvd writer vaangesloten maar geen reactie.

Het reageert helemaal niet!! Als ik zo mijn oor tegen de voeding doe hoor ik als ik wil opstarten gewoon zo rare krak/klik geluid van max 1 second. Voor de rest reageert er niks.

De model van mijn voeding is echt een basic van xgear da kwam samen met de case er staat wel op for gaming maar het is wel één van 3 jaar geleden. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar ken er ook niks van. Ik kijk alleen op sites of youtube om iets nuttigs terug te vinden voor zekerheid maar niks 100 procent gevonden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je voeding te zwaar belast is bestaat de kans dat je 'm gesloopt hebt.
Probeer het eens met een andere voeding, dan weet je het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen reserve voeding. ik wil ook geen nieuwe kwalitatieve kopen van de winkel aangezien ik niet zeker ben of nog alles goed werkt.

Ik heb net één gevonden een gebruikte van Antec earthwatts 500W 80 plus certified. +12v is max 420watt. Is dat een goede merk?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah... ik vind Antecs niet geweldig, ik heb er al teveel stuk zien gaan. Maar dat hangt ook wel een beetje van de serie af. Lees reviews en kijk hoe die bevalt.

Ik zou zelf gewoon een nieuwe voeding kopen. Ook als blijkt dat niet alles in dit systeem meer werkt, dan heb je toch een goede voeding nodig voor je nieuwe systeem.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:47

auto660

1991 240 GL Brick

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet veel investeren in mijn oude pc. Aangezien ik binnenkort een nieuwe pc ga kopen. Dus lijkt het mij niet slim om een nieuwe voeding aan te schaffen aangezien ik niet weet wat ik allemaal in toekomstige pc ga steken.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
de oorspronkelijke Earthwatts serie van Antec werd gebouwd door Seasonic (het is mij niet echt duidelijk of dit nog steeds zo is), bij mijn weten zijn dat goede voedingen
Antec heeft wel enkele minder goede (kuch) voedingen op de markt gezet, maar zo zal elke fabrikant wel eens een minder product hebben

met X-gear heb ik geen ervaring, met een beetje geluk zat er een beveiliging in zodat enkel de voeding stuk is

als je toekomst gericht wil werken: een 500W voeding kan alles aan wat er vandaag de dag op de markt is, tenzij je bv SLI / Crossfire wil gaan gebruiken (of extreem gaan overklokken)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
catfish schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:59:

als je toekomst gericht wil werken: een 500W voeding kan alles aan wat er vandaag de dag op de markt is, tenzij je bv SLI / Crossfire wil gaan gebruiken (of extreem gaan overklokken)
Je spreekt jezelf tegen ;)
"Toekomstgericht" vs. "alles wat vandaag op de markt is"; met 500W zit 'ie over 3 jaar met hetzelfde probleem als 'ie pech heeft :P
Capaciteit neemt nl. ook af, dus wat vandaag 500W is, is over 3 jaar 450 ofzo. Zou dus eerder 600-650W kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over deze voeding die gemaakt worden door seasonic dus normaal zou dit toch wel goed zijn

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817371007

Ik hoop echt dat er een beveiling in zit want anders is alles naar vaantjes. Ik hoop op de beste.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:13

Quad

Doof

Welke grafische kaart is het wat je gekocht hebt?

Als je een XFX Pro 550 haalt, kan je er makkelijk een HD7970/GTX670 aan hangen met een i7 3770k zonder problemen namelijk.
Heb je een hele goede voeding met toch veel potentie in huis.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook voor de xfx pro 550 gaan, iets meer dan 50 euro (uit mijn hoofd) en prima kwaliteit.
En je kan beter het zekere voor het onzekere nemen dus liever een nieuwe voeding dan een 2ehands slechtere voeding die het waarschijnlijk ook geen 3 jaar meer uithoud.

ik zie in de pricewatch ook dat de antec geintroduceerd is in 2006, dus waarschijnlijk is de voeding die je wilt halen ook bijna aan het eind van zijn latijn. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een GTX 550 TI die ik voor een koopje heb gevonden. Geen wauw kaart maar presteert wel goed 40-45 fps op ultra in tomb raider. Het is wel echt veeel mooier op de consoles. Stond wel versteld! Had pc-gaming altijd onderschat en was altijd een Anti-pc gaming dit was mijn eerste keer dat ik op de pc speelde maar helaas niet voor lang mijn pc heeft het opgegeven.

Nu ik deze ervaring heb meegemaakt en heb gezien hoe het allemaal wel verschilt tegenover consoles wil ik zeker een heel goede pc bouwen binnenkort die future proof is zeker met de nieuwe consoles en waarschijnlijk heeft dit ook een zeer goede voeding nodig daarom wil ik zo min mogelijk investeren voor deze oude.

Maw gewoon een second hand voor tijdelijk.

• Quad

Quad

Doof

Mja, in elk geval zou de voeding nooit overbelast kunnen zijn, deze grafische kaart trekt maximaal 150W uit het stopcontact, maximaal 150Watt voor jouw overige componenten zou dat ruim voldoende moeten zijn.

Wat zijn de rest van de specs?

BIOS gereset door het batterijtje er even uit te halen en proberen te booten? Misschien meer informatie over wat je hebt getroubleshoot?

Misschien eens de al aangegeven troubleshooter handleiding doornemen.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Da voeding is echt rommel naar het schijnt heb informatie over gelezen. Echt zo een low quality.

Waar vindt ik da batterijtje? Heeft elke moederbord een batterij.

Cpu; amd phenom x4 2.3hz ofzo weet het niet juist
Ram: 8gb
Moederbord: gigabyte ma770-ud3 dit weet ik zeker aangezien ik de doos ervan heb
Gpu: GTX 550 TI
Voeding: 450 watt 22A 12v terwijl het 24 nodig heeft voor de kaart maar dit wist erna pas

• Quad

Quad

Doof

pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

Deze is prima anders.
Volgens Google heeft hij max 32A wat ruim voldoende is voor jouw setup nu.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Deze lijkt mij wel een goede bedankt voor uw hulp! Eigenlijk iedereen die hier heeft gereageert nu hopen dat nog alles werkt.

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Die baterijen vind je eigenlijk overal. Zijn 3v dingen, type CR2032.
Ik haal ze altijd bij de appie. Wel duur, maar als je ze meteen moet hebben is dichtbij belangrijker..

Succes, hoop dat je systeem snel weer draait!!

• Quad

Quad

Doof

PAPPLE schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:30:
Die baterijen vind je eigenlijk overal. Zijn 3v dingen, type CR2032.
Ik haal ze altijd bij de appie. Wel duur, maar als je ze meteen moet hebben is dichtbij belangrijker..

Succes, hoop dat je systeem snel weer draait!!
Hij bedoelt ze op het moederbord :P
Je kan ze overigens gewoon halen bij de Action, scheelt wel wat hoor! :)

@TS:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_LIbkQp2HbvY/TTIR1di3hDI/AAAAAAAAC4Y/3vN_19bElgo/s1600/CMOS+battery.jpg

nggyu nglyd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Quad

Quad

Doof

Of hij verkoopt deze PC straks met een werkende nieuwe voeding.

nggyu nglyd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1