Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19
Had vandaag de afspraak dat ik bij een familielid, upc horizon zou aansluiten. Ze hadden de benodigde kastjes bij een plaatselijk dealertje in ontvangst genomen, om zo direct dezelfde dag ervan te kunnen genieten.

Hiervoor hadden ze al upc alles-in-1-pakket, echter wel hele oude modem (zonder wifi, zonder router) plus een grote grijze digitale ontvanger (zonder HDMI). En nog een 2e tv aangesloten via een coaxkabel.
Dus volgens de winkel was het, simpel afkoppelen en aankoppelen.

Ze gaven ons een apparte modem mee, dat was makkelijker aangezien de binnenkomende aansluiting niet bij de tv in de buurt is.
Laten we maar beginnen dan, koppelde de oude modem af, verving nog even het kabeltje naar de nieuw geleverde en sloot de nieuwe modem aan. Stap 2: sluit de telefoon aan. Wacht tot het lampje Telefoon 1 constant gaat branden.
Daar begon het.... Het lampje gaf geen kik. Wifi stond al wel aan en de lampjes DS en US branden wel constant. Met de laptop verbinding gemaakt met het wifi signaal, krijg je een upc pagina op je scherm, dat de modem niet geactiveerd is of niet goed aangesloten, sluit het aan volgens de beschrijving en anders bel naar upc helpdesk.

De plaatjes van de beschrijving komen uiteraard weer eens niet overeen met de aansluiting die het huis binnenkomt. De aansluiting die binnenkomt is al in 3en verdeeld, ethernet - tv - radio.
Zo was het voorheen ook aangesloten. in de nieuwe situatie krijgen we maar geen verbinding met de ethernet aansluiting. Dus toch maar de meegeleverde splitter op de TV aansluiting aangesloten (zo staat het ongeveer uitgelegd in de beschrijving, bij het binnenkomst in meterkastverhaal)
Vanaf de splitter gaat er dus 1 naar de modem en 1 naar een andere splitter om 2 tvs aan te sluiten.
Warempel; internet en telefoon werkt!! (Na mijn idee met een onnodige splitter, maar het zij zo.)

Nu kwamen aan bij het Horizonkastje (nouja kastje..., best wel groot apparaat)
Aansluiten was zo gedaan aangezien de kabel er al lag. Het proces van het zoeken naar zenders starte zich constant opnieuw op. Ik vermoedde dat het signaal te zwak was en heb toen een versterker ertussen gehangen.
Het inladen van de zenders duurde daarna alsnog erg lang, maar uiteindelijk hadden we beeld. Bij het zappen, laden sommige zenders niet in, met name HD-zenders. Anders geven ze wel storend beeld of storend geluid. Maar toch waren meestgekeken zenders te bekijken.

Dus op naar tv 2, hiervoor hadden ze ook een digitale ontvanger besteld. Aangesluiten was wederom simpel omdat de kabel er al lag. Eerste probeerde ik het zonder versterker.
Na de gemeentecode ingevuld te hebben. krijg je de sterkte en kwaliteit van het signaal te zien. Sterkte zat ongeveer 10 a 20 % en kwaliteit 50 a 60 %, OK gedrukt, al snel waren er 215 tvzenders en 89 radiozenders gevonden. Dan komt het blauwe scherm waarop staat dat hij aan het voltooien is, dit scherm blijft oneindig lang staan, heb tot op dit moment geen beeld gezien.

Het euvel met de ethernet aansluiting is mij een raadsel waarom dat niet kan, waar dit voorheen wel kon.
Maar het TV-gebeuren, vermoed ik dat het signaal domweg te zwak is. Dit komt natuurlijk nog meer door splitter 1 (internet - tv) en splitter 2 (tv1 horizon - tv2 digitale ontvanger).

Ik had toevallig nog een Konig 4 weg Coax versterker retourgeschikt in huis liggen die alleen maar stof lag te happen. Deze heb ik tussen de 2 splitters gezet. Het signaal op de 2e tv, was qua sterkte en kwaliteit ongeveer 10% verhoogd. Ondanks dat, bleef hij hangen op het blauwe beeld met de toch van voltooiing.
Bij de plaatselijke dealer zeggen ze dat deze versterker niet UPC geschikt is en proberen een UPC versterker van 70 euro aan te smeren.

binnenkomende aansluiting - SPLITTER < - internetmodem en
- versterker - SPLITTER < - tv1 horizon en
- tv2 digitale tv

Nu heb ik maar de 2e tv afgesloten om wat meer sterkte naar de horizon box te sturen.

dus de huidige situatie is: binnenkomende aansluiting - splitter < - internetmodem en
- versterker - tv horizon

Hebben jullie misschien nog ideeën hoe ik de situatie kan verbeteren?
Is het noodzakelijk om die versterker aan te schaffen?
Graag hoor ik jullie reacties! BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Tip: kies voor de installatie garantie van UPC. Hiermee krijg je kosteloos een monteur die alles kan nameten en controleren.

Versteker die UPC geschikt is, kost via de monteur 50 euro.

Horizon is namelijk vrij kritisch met het signaal. Alles moet geschikt zijn, zoals kabels, wandcontactdozen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
En hoe oud is de bekabeling? Ook is niet elke wcd even goed, vooral oude hebben moeite om bepaalde signalen door te geven omdat ze vroeger voor digitale radio waren gereserveerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19
bekabeling is vrij oud ga ik van uit.

Er is eerst een monteur geweest om te controlleren of het uberhaupt mogelijk was. Deze zei dat het geen probleem moest wezen. Bij de plaatselijke dealer raadde ze ons af om het door een een monteur aan te laten sluiten vanwege de hoog oplopende kosten die je dan krijgt. Dit was dus de goedkoopste manier.