Toon posts:

Netwerk mappen benaderen via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router opgesteld met PPTP VPN + gebruiker aangemaakt. Ook verschillende policies gemaakt.

Het probleem is het volgende:

Ik ben thuis en kan perfect met de ingebouwde VPN client van windows 7 een verbinding opzetten. Ik krijg een IP adres in de range van het bedrijfsnetwerk en DNS server van bedrijf krijg ik ook mooi mee. Ik kan pingen naar de server (192.168.0.1) maar kan niet pingen naar zijn hostname (SERVER2012). Nochtans krijg ik de DNS server van het werk mee.

Firewall logs bekeken, alles komt erdoor, zelfs mijn DNS request, allemaal allow..

Heb dat opgelost door gewoon 192.168.0.1 SERVER2012 toe te voegen in mijn host file. Ik kan nu pingen naar SERVER2012 maar ik kan geen netwerkmappen benaderen? Als ik surf naar \\SERVER2012 krijg ik niets te zien, terwijl ik wel mappen zou moeten zien. Zelf naar \\192.168.0.1 gaat het niet, pingen lukt wel perfect dus weet niet goed waar te zoeken?

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Als bepaalde dingen door VPN niet werken, maar ping wel: MTU, en wel verlagen!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Waarschijnlijk probeert hij de shares te benaderen middels het login account van je VPN verbinding.
Wat als je handmatig een share probeert te maken met een andere gebruiker?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

Kan je een IPCONFIG /ALL posten als je VPN verbinding actief is (eventueel publieke IP adressen maskeren)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-12 16:01
Kun je het volgende eens proberen vanuit Command prompt? Uiteraard met een actieve VPN verbinding.

net use driveletter:\ \\servernaam\share

Voer nu de credentials in van een user die gemachtigd is die share te mogen benaderen. Lukt dat wel?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...