Kleine 'camera sensor' die het oog in de gaten houdt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:52
Goedemiddag,

Ben momenteel bezig met mijn thesis in de productontwikkeling.
Een onderdeel van het totaal zijn twee knippersensoren die ik in een bril zal gaan verwerken.

Dit is een voorbeeld van een 'sensor' dit dit doet.
http://www.fareastgizmos.com/other_stuff/masunaga_wink_glasses_hightech_solution_for_ocular_dehydration.php

Ik vroeg me af wat voor een soort sensor ze hierbij gebruiken.
Dat gaat dan om #2 in het volgende plaatje:
http://www.fareastgizmos.com/entry_images/1009/27/winkglasses_parts.php

is dit een lage resolutie camera, infrarood of nightvision?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 07:35
De sensor lijkt aan de zijkant te zitten en dus een zijwaartse beweging te detecteren (tov.bril). Hij zal dan dus je wimpers 'zien' als je knippert.

Welke sensor ze precies gebruiken is niet met 100% zekerheid te zeggen. Mail die maatschappij even als je het precies wil weten? wij zien ook alleen de zwarte behuizing.
Klein infrarood sensortje zou misschien kunnen. Camera lijkt me niet, dat is te omslachtig (en groot en duur).

[ Voor 13% gewijzigd door JDillinger op 19-03-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexel
Ja inderdaad het neemt de beweging van het oog van waar.
In het geval van een infrarood sensortje,
wat wordt er dan precies gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 07:35
Google? Komt hierop neer:

Infrarood sensoren zijn er in een passieve en een actieve uitvoering.
De passieve uitvoering wordt het meest toegepast en dan vooral in beveiligingsinstallaties. De sensor detecteert infrarood licht dat wordt uitgestraald door een warm object. De detector kan beweging waarnemen.

Actieve infrarood sensoren bestaan uit twee delen. Het eerste deel is de infrarood diode die een straal zend naar de infrarood ontvanger. Als deze straal wordt onderbroken door een object geeft de ontvanger een signaal af.

Zoals je kunt zien is er geen ontvanger (want de ontvang kant van de sensor is je neusvleugel). Het zou dus een passief infrarood sensortje moeten zijn.
Het moet wel een geschikt sensortje zijn want hij moet alleen erg dichtbij meten en hij moet ook werken als het over het geheel donker is. Als je bv. in een donkere kamer achter je pc zit en het scherm gaat van zwart naar wit moet dat niet gelden als knipperen. Als je een ongeschikte sensor hebt zou hij dat echter wel kunnen meten (scherm zwart = weinig licht = sensor denkt dat er een wimper/oog voor zit = knipper, terwijl er niet geknipperd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexel
WWAS bedankt voor de duidelijke uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:41
Aangezien het over een los onderdeel gaat lijkt mij dit meer iets voor Elektronica.

FVH --> EL
Pagina: 1